Duits parlementslid bezoekt Rotterdam

Het Duitse parlementslid Valerie Wilms, van de fractie 90/Die Grünen, heeft vorige week op uitnodiging van Rijncontainervervoerder Contargo een bezoek gebracht aan de Rotterdamse haven.

Wilms is sinds maart 2010 bestuurslid van de werkgroep Binnenschiffahrt van de Bondsdag. In de zeehaven voer de politica mee op de Dortsman, een van de 22 schepen van Contargo. Ze liet zich door schipper Arjen van Loon niet alleen uitgebreid bijpraten over de informatie- en communicatietechnieken aan boord, maar daalde ook af in de machinekamer. Als werktuigbouwkundige voelde zij zich daar wel thuis.
Robert Tieman van het CBRB verzorgde de toelichting tijdens de vaartocht langs de Rotterdamse containerterminals. Het accent lag daarbij op de rol van de Rotterdamse haven voor de Duitse economie. Wilms was enthousiast over het plan van Havenbedrijf Rotterdam om op de Tweede Maasvlakte een binnenvaartaandeel van 45% in de modal split te verplichten.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Duits parlementslid bezoekt Rotterdam | Schuttevaer.nl

Duits parlementslid bezoekt Rotterdam

Het Duitse parlementslid Valerie Wilms, van de fractie 90/Die Grünen, heeft vorige week op uitnodiging van Rijncontainervervoerder Contargo een bezoek gebracht aan de Rotterdamse haven.

Wilms is sinds maart 2010 bestuurslid van de werkgroep Binnenschiffahrt van de Bondsdag. In de zeehaven voer de politica mee op de Dortsman, een van de 22 schepen van Contargo. Ze liet zich door schipper Arjen van Loon niet alleen uitgebreid bijpraten over de informatie- en communicatietechnieken aan boord, maar daalde ook af in de machinekamer. Als werktuigbouwkundige voelde zij zich daar wel thuis.
Robert Tieman van het CBRB verzorgde de toelichting tijdens de vaartocht langs de Rotterdamse containerterminals. Het accent lag daarbij op de rol van de Rotterdamse haven voor de Duitse economie. Wilms was enthousiast over het plan van Havenbedrijf Rotterdam om op de Tweede Maasvlakte een binnenvaartaandeel van 45% in de modal split te verplichten.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer