‘Draagvlak voor oplegregeling in de binnenvaart was er’

‘Het crisisplan binnenvaart heeft draagvlak in de sector en heeft een brede steun van het Parlement en het kabinet ontvangen.’ Dit schreef Crisisberaadvoorzitter Wim van Sluis net voordat de NMa besloot de oplegregling niet toe te staan nog aan bestuursvoorzitter Pieter Kalbfleisch van de NMa. Nu de NMa de oplegregeling heeft afgekeurd, verwacht Van Sluis een ‘horror’-scenario in de binnenvaart.

‘Draagvlak voor oplegregeling was er'

Van Sluis schreef Kalbfleisch omdat hij uit de media uitspraken van de bestuursvoorzitter tegenkwam die zouden kunnen duiden op een ‘nee’ tegen het crisisplan. ‘Het Crisisberaad heeft inmiddels 105.500 euro uitgegeven aan onderzoekskosten om de door de NMa gevraagde onderbouwing te leveren door een van de meest gesrespecteerde onderzoeksinstellingen van ons land (Erasmus Universiteit Rotterdam)’, schrijft Van Sluis. ‘Dit geeft aan welk belang wij hechten aan een goed onderbouwd oordeel van de NMa.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

‘Draagvlak voor oplegregeling in de binnenvaart was er’ | Schuttevaer.nl

‘Draagvlak voor oplegregeling in de binnenvaart was er’

‘Het crisisplan binnenvaart heeft draagvlak in de sector en heeft een brede steun van het Parlement en het kabinet ontvangen.’ Dit schreef Crisisberaadvoorzitter Wim van Sluis net voordat de NMa besloot de oplegregling niet toe te staan nog aan bestuursvoorzitter Pieter Kalbfleisch van de NMa. Nu de NMa de oplegregeling heeft afgekeurd, verwacht Van Sluis een ‘horror’-scenario in de binnenvaart.

‘Draagvlak voor oplegregeling was er'

Van Sluis schreef Kalbfleisch omdat hij uit de media uitspraken van de bestuursvoorzitter tegenkwam die zouden kunnen duiden op een ‘nee’ tegen het crisisplan. ‘Het Crisisberaad heeft inmiddels 105.500 euro uitgegeven aan onderzoekskosten om de door de NMa gevraagde onderbouwing te leveren door een van de meest gesrespecteerde onderzoeksinstellingen van ons land (Erasmus Universiteit Rotterdam)’, schrijft Van Sluis. ‘Dit geeft aan welk belang wij hechten aan een goed onderbouwd oordeel van de NMa.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer