Waarom de NMa nee zei tegen de oplegregeling in de binnenvaart

De Nederlandse Mededingingautoriteit (NMa) heeft de informele zienswijze op de oplegregeling in de binnenvaart gepubliceerd. ‘De doelstelling van deze informele zienswijze is om het wettelijke kader te schetsen voor de beoordeling van de toelaatbaarheid van de voorgestelde Oplegregeling voor de binnenvaart’, schrijft directeur mededinging G.J.C.M. Bakker.

Medio juni 2009 bereikten de NMa berichten dat het Crisisberaad Binnenvaart werkte aan een voorstel voor een sectorbrede aanpak van de crisis in de binnenvaart. ‘Omdat de aldaar geschetste oplossingen op voorhand risico’s voor de vrije mededinging in zich droegen, heeft de NMa direct contact gezocht met de voorzitter van het Crisisberaad Binnenvaart, waarna op 29 juni een eerste gesprek heeft plaatsgevonden. De uitkomst van dit gesprek was dat het Crisisberaad Binnenvaart de zomermaanden zou gebruiken om de haalbaarheid te onderzoeken van verschillende scenario’s voor een mogelijke aanpak. Van de kant van de NMa is toen aangeboden om (desgewenst) guidance te geven over de voorstellen voor een sectorbrede aanpak voor de economische crisis in de binnenvaart vanuit mededingingsrechtelijk perspectief.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Waarom de NMa nee zei tegen de oplegregeling in de binnenvaart | Schuttevaer.nl

Waarom de NMa nee zei tegen de oplegregeling in de binnenvaart

De Nederlandse Mededingingautoriteit (NMa) heeft de informele zienswijze op de oplegregeling in de binnenvaart gepubliceerd. ‘De doelstelling van deze informele zienswijze is om het wettelijke kader te schetsen voor de beoordeling van de toelaatbaarheid van de voorgestelde Oplegregeling voor de binnenvaart’, schrijft directeur mededinging G.J.C.M. Bakker.

Medio juni 2009 bereikten de NMa berichten dat het Crisisberaad Binnenvaart werkte aan een voorstel voor een sectorbrede aanpak van de crisis in de binnenvaart. ‘Omdat de aldaar geschetste oplossingen op voorhand risico’s voor de vrije mededinging in zich droegen, heeft de NMa direct contact gezocht met de voorzitter van het Crisisberaad Binnenvaart, waarna op 29 juni een eerste gesprek heeft plaatsgevonden. De uitkomst van dit gesprek was dat het Crisisberaad Binnenvaart de zomermaanden zou gebruiken om de haalbaarheid te onderzoeken van verschillende scenario’s voor een mogelijke aanpak. Van de kant van de NMa is toen aangeboden om (desgewenst) guidance te geven over de voorstellen voor een sectorbrede aanpak voor de economische crisis in de binnenvaart vanuit mededingingsrechtelijk perspectief.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer