‘Elektronisch melden verloopt goed’

De eerste ervaringen met de elektronische meldplicht sinds 1 januari in Nederland en op de Rijn zijn positief. Dat meldt Bureau Telematica Binnenvaart (BTB).

‘Het gaat eigenlijk in de meeste gevallen goed’, meldt het BTB. ‘Bureau Telematica en de BICS Helpdesk (tel.: 010-288 6390, fax 010-288 6391, GSM-fax 010-202 5505) zijn wel gebeld door enkele schippers bij wie het mis ging. De elektronische melding van reis- en ladinggegevens kwam dan niet of niet correct aan op een verkeerscentrale. Soms lag de oorzaak in een technisch probleem. In dat soort gevallen biedt de BICS Helpdesk een uitweg. In andere gevallen bleek de schipper zich niet correct of onvolledig gemeld te hebben, omdat men niet goed was geïnformeerd.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

‘Elektronisch melden verloopt goed’ | Schuttevaer.nl

‘Elektronisch melden verloopt goed’

De eerste ervaringen met de elektronische meldplicht sinds 1 januari in Nederland en op de Rijn zijn positief. Dat meldt Bureau Telematica Binnenvaart (BTB).

‘Het gaat eigenlijk in de meeste gevallen goed’, meldt het BTB. ‘Bureau Telematica en de BICS Helpdesk (tel.: 010-288 6390, fax 010-288 6391, GSM-fax 010-202 5505) zijn wel gebeld door enkele schippers bij wie het mis ging. De elektronische melding van reis- en ladinggegevens kwam dan niet of niet correct aan op een verkeerscentrale. Soms lag de oorzaak in een technisch probleem. In dat soort gevallen biedt de BICS Helpdesk een uitweg. In andere gevallen bleek de schipper zich niet correct of onvolledig gemeld te hebben, omdat men niet goed was geïnformeerd.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer