Vlaamse steun voor palletvervoer per binnenvaart

De Vlaamse minister van mobiliteit en openbare werken Hilde Crevits trekt 1,5 miljoen euro uit voor het transport van gepalletiseerde goederen zoals bouwmaterialen, frisdranken en niet bederfbare levensmiddelen over het water. Crevits wil meer vervoer over water en ze denkt dat met het palletvervoer een belangrijke modal shift mogelijk is van de weg naar het water.

Vlaamse steun voor palletvervoer per binnenvaart

Crevits wil met de invoering van de steunmaatregel zoveel mogelijk palletgoederen van de weg naar de waterweg halen. ‘Het Vlaamse binnenvaartnetwerk is, na Nederland, het dichtste van Europa. Dit schept dus mogelijkheden om via de binnenvaart meer vracht te vervoeren. De binnenvaart is vooral gekend voor transport van bulk en containers. De maatregel moet ervoor zorgen dat verschillende marktspelers op korte termijn technieken uitwerken voor palletvervoer via de binnenvaart, dat ze die met succes operationeel inzetten en dat ze fungeren als voorbeeldfunctie voor een ruimere groep geïnteresseerden en voor andere potentiële goederenstromen. Ik trek hiervoor een budget uit van 1.525.000 euro voor een periode van drie jaar.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Vlaamse steun voor palletvervoer per binnenvaart | Schuttevaer.nl

Vlaamse steun voor palletvervoer per binnenvaart

De Vlaamse minister van mobiliteit en openbare werken Hilde Crevits trekt 1,5 miljoen euro uit voor het transport van gepalletiseerde goederen zoals bouwmaterialen, frisdranken en niet bederfbare levensmiddelen over het water. Crevits wil meer vervoer over water en ze denkt dat met het palletvervoer een belangrijke modal shift mogelijk is van de weg naar het water.

Vlaamse steun voor palletvervoer per binnenvaart

Crevits wil met de invoering van de steunmaatregel zoveel mogelijk palletgoederen van de weg naar de waterweg halen. ‘Het Vlaamse binnenvaartnetwerk is, na Nederland, het dichtste van Europa. Dit schept dus mogelijkheden om via de binnenvaart meer vracht te vervoeren. De binnenvaart is vooral gekend voor transport van bulk en containers. De maatregel moet ervoor zorgen dat verschillende marktspelers op korte termijn technieken uitwerken voor palletvervoer via de binnenvaart, dat ze die met succes operationeel inzetten en dat ze fungeren als voorbeeldfunctie voor een ruimere groep geïnteresseerden en voor andere potentiële goederenstromen. Ik trek hiervoor een budget uit van 1.525.000 euro voor een periode van drie jaar.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer