CBOB: ‘Demonstratie kan verwarren’

De aangekondigde demonstratie van de binnenvaart in Brussel op 16 november kan volgens de Christelijke Bond van Ondernemers in de Binnenvaart (CBOB) voor verwarring zorgen. Het CBOB is ook tegen de oproep het schip stil te leggen. Dat meldt de CBOB op haar site.

‘Het bestuur van de CBOB heeft zeker begrip voor de aangekondigde demonstratie, want er gaat ontegenzeggelijk een signaal vanuit dat de ernst en de impact van de crisis voor de sector onderstreept. De CBOB zal echter niet aan deze demonstratie deelnemen noch zijn leden daartoe oproepen. Van oudsher en uit principe zoekt de CBOB het overleg om gezamenlijk met andere organisaties en naar oplossingen te zoeken en de overheid en de politiek te bewegen tot het nemen van ondersteunende maatregelen.
‘In deze tijd kan een demonstratie, ook al is dat een legitiem middel, naar de mening van de CBOB meer verwarring opleveren, dan dat het bijdraagt aan een oplossing. Met de oproep tot demonstratie is tegelijkertijd opgeroepen tot het gedurende korte tijd stilleggen van het scheepsbedrijf als actiemiddel. Het CBOB-bestuur distantieert zich hier uitdrukkelijk van. Wij vinden dat derden geen schade mag worden berokkend of dat andere ondernemers zich onder druk gezet voelen hieraan deel te nemen.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (17)

  • De CBOB is ook in het verleden erg sterk geweest in het fenomeen kop in het zand steken dus : whats new ?

    Geplaatst door: R op
  • Het verwonderd mij dat de CBOB haar leden oproept om niet te gaan demonstreren in Brussel. Sterker nog zich distancieerd van leden die een half uur het werk neer zullen leggen om de actie in Brussel kracht bij te zetten.

    Wij gaan naar Brussel om vrachtprijzen te bedingen waarmee wij minimaal de kostprijs van het vervoer mee kunnen dekken. Ik ging er van uit dat dit voor iedereen duidelijk was. Blijkbaar vergis ik me hierin.

    Staat er niet ergens in een heel oud boek dat een arbeider zijn loon waard is?
    En wordt er niet ook gesproken over een afdracht van tienden voor de kerk?
    Een hoger inkomen verschaft de kerk meer inkomsten om onder de armen die het nodig hebben te verdelen. Een hoger inkomen maakt veel minder mensen afhankelijk van bijdragen van het rijk of de kerk en komen dus de hele samenleving ten goede.
    Door de gelovigen onder ons voor te houden dat mee demonstreren in Brussel of in Rotterdam verwarrend zou zijn schaad de CBOB de armen aan de wal alsmede de schippers die het op dit moment heel erg moeilijk hebben.

    Mede voor deze groep mensen ben ik morgen in Brussel en ik ben ervan overtuigd dat er geen God is die mij hierom veroordelen zal.

    Geplaatst door: Boze Nederlandse schipper op
  • Met alle respect voor de mening van de cbob hierboven.Maar dan vraag ik me af al dat(zogenaamde)praten via ESO wat heeft dat tot nu toe opgeleverd?Volgens mij staan we nog steeds niet op de kaart of worden we serieus genomen misschien moeten we ons juist nu wel in het openbaar WAARDIG laten horen en niet achter deuren waar kasten met grote laden staan.Volgens mij hebben die derden waar u het over heeft al lang genoeg geprofiteerd ,zij hebben er ook alle belang bij op langere termijn dat er iets fatsoenlijks op tafel komt waar de schipper wat aan heeft en niet de banken.Want die kosten (b.v oplegpotje)gaan straks ergens verrekent worden,maar het schijnt dat men nog steeds alleen op korte termijn kan denken dus van deze hele crisis niets geleerd heeft.Echter bij de banken daar zitten een paar slimme jongens die de binnenvaart op een sluwe manier,( de aankomende verliezen voor hun)proberen te bestelen.En dat gaat ze links of rechts om lukken.

    Geplaatst door: mvg BG op
  • He he eindelijk iemand die de spijker op zijn kop slaat en dan heb je het nog niet over de bonussen gehad van de heren die van de korte hebben een jaarsalaris bonus gekregen kan je nagaan wie dat betaald heeft

    Geplaatst door: jansen op
  • gewoon te veel bevrachters die van ons willen leven is toch simpel.hoeveel zijn er eigenlijk?wel doe dit maal 4man maal 2600euro doe er een huishuurtje,telefoonrekening,elektriciteit,bedrijfswagentje of wat bij en reken maar eens hoeveel tonnen daar voor moeten getransporteert worden.
    is er een reis die effe niet snel genoeg is ingedeeld lopen er 20 mee rond mag dat wel van de nma want zo kunnen we nooit een eerlijke prijs bedingen.

    Geplaatst door: boze belg op
  • in plaats van over en weer gooien van allemaal beschuldigingen, kunnen we niet uit laten zoeken door een jurist om de banken gezamelijk an te pakken?
    volgens mij werken de banken oneerlijke concurentie in de hand op deze manier. en dat is ( volgens neelie dan) toch verboden?
    dan liggen de schepen die gegokt hebben en een onderneming gestart zijn met geld dat er niet is van zelf stil en gaan de mensen met lagere, gezonde hypotheken niet naar de knoppen!
    dan kunnen we ook gelijk kijken naar de stillig regeling, dat stinkt ook naar de misdaad en is volgens mij een vorm van kartel vorming ( wat dus ook niet mag volgens neelie)
    misschien kan neelie zo nog wat goeds doen voor de geleden ellende van een jaartje of 20 terug

    Geplaatst door: jan op
  • Er was(is) een nieuwbouw-golf (om overcapaciteit te krijgen) Dan volgt er nu zeker een sloop-golf (om overcapaciteit terug te dringen) Veel oude kleine schepen slopen en dan met 135 bij 14.20 naar Veghel varen!? O ja er moet nog kolen en erts naar de Moezel dat doen we dan met 190 bij 14.20 schiet lekker op. We demonstreren dan gewoon omdat de vaarwegen te klein zijn, dus is alles de schuld van de overheden!!!!! Nog meer problemen? Net zolang praten en schreeuwen totdat een ander het gedaan heeft! dat is de beste oplossing.

    Geplaatst door: Jan op
  • Wat heeft dat tot nu gebracht??

    Wat denkt de CBOB waarom die mensen in Brussel staan??
    Die opleg regeling zal niet genoeg zijn en wordt er iets zinnigs bedacht, staat de NMA op de stoep?

    Geplaatst door: subaru rijder op
  • beste eric,ik ben ook niet akoord met alles wat ze op de lijst heben staan maar toch ga ik naar brussel gewoon om mijn ongenoegen te tonen hoe we nu misbruikt worden.er zijn mensen die me iedere dag een mael sturen voor te zeggen dat we solidaer moeten zijn maar toen ik ze gisteren zag moeten ze opeens nog laden of ze moeten opeens bij groot moeder gaan verhuizen.ik vind de boere de vissers oesterkwekers zodra het niet goed gaat in hun beroep(dat is dus elk jaar )krijgen ze europese subsididus waarom als het slecht gaat met ons zouden wij geen beetje steun kunnen kijgen we betalen toch ook zoals iedere andere burger.

    Geplaatst door: joliet op
  • De laaste zin uit et bericht: dat de sector het evenwicht in de markt zelf beter leert beheersen. Dat is nu precies wat niet toegestaan word door de NMa. Als er een oplegregeling komt mag dat niet, de adviestarievenlijst van SST mag niet en ook mijn website ligt zwaar onder vuur. Ik ben ervan overtuigd dat wij als branche onze eigen broek kunnen ophouden. Alleen moet de NMa ons wel speelruimte geven. En dat kan alleen via de politiek. En die luistert weer naar de publieke opinie. En die kan je beinvloeden door maandag even een half uurtje je scheepshoorn te gebruiken, zo simpel is dat. In rotterdam komen onder andere rtl nieuws netwerk bnn en rtv rijnmond. Middels deze publiciteit zitten we misschien wel binnenkort te praten met het ministerie over de houding van de NMa. En als die rustig blijft kunnen we beginnen aan de wederopbouw van deze fantastisch mooie bedrijfstak. Dus wie niet naar Brussel gaat graag naar Tropicana en laat de scheepshoorn spreken.

    Geplaatst door: anton van megen op
  • Laat ons hopen dat we evenveel geluk hebben als de “boeren.”Die gingen enkele maanden geleden ook naar Brussel en toen betaalde iedereen direkt 10ct/liter méér in de winkel, en deze week zijn de prijzen alweer omhoog gegaan !!Alleen hoop ik dat er geen buitensporig aatsvinden in Brussel en dat de alcohol in de fles blijft zodanig dat we toch zeker een geloofwaardige indruk achterlaten ,
    laten we er met z’n allen voor gaan, succes !!

    Geplaatst door: belgica op
  • Beste Eric mijn opa is in de 80 en vertelde over een crisis van vroeger. hij vertelde mij dat de banken. mensen die bijna geen hypotheek hadden het eerste van hun schip gezet werden.
    dit was het eerste wat hij over de crisis vertelde dus dat het vroeger anders was als nu is dus niet waar laten we dat voorop stellen.
    tweede is als jij bankdirecteur was welke onderneming zou jij failiet laten gaan. als het om puur ondernemen gaat want een bank is ook een onderneming die winst moet maken.
    Laat duidelijk zijn dat ik dit zeker niet eerlijk vindt.
    maar ik probeer duidelijk te maken hoe geweldig complex de economie in elkaar zit en ook hoe verstrengeld alles aan elkaar verbonden is.
    maar dat het ook noodzakelijk is dat een binnenvaart saamhorig is en niet iedereen met z’n neus op de oude koeien of gemaakte fouten drukt dat zul je zelf ook niet waarderen.
    het is uiterst belangrijk dat wij met elkaar onze branche sterk maken tegen negatieve vrachtprijs invloeden.

    mvg johan

    Geplaatst door: johan op
  • Ik ga niet mee maar heb wel veel te zeggen over mijn schip,enige contact met makelaar is voor een goede zaak te kunnen doen miss schip overkopen van iemand dat te ver is gesprongen,contacten met werf bestaat uit beetje aanpassen van het voornoemde schip,de bevrachter is tja… hebben we nodig,ben benieuwd wat er gaat overblijven van de ideetjes bv.niet varen tussen 22 en 06u,niet dieper als2.5m als de bevrachters(verladers) dan echt willen lachen na 16-11,dan doen ze bij elke partij 2€/ton bij,en wie gaat er dan als eerste dag en nacht knallen voor het verlies goed te maken?Ja juist,het merendeel dat er in brussel rondloopt,word wakker!!!En ja beetje dieper laden dan 2.5m dat ook maakt het nog verleiderlijker.het enige dat moet gebeuren en dat helpt is de banken moeten alles tegen de kant laten gaan wat niet meer kan betalen,zo werkte het vroeger ook altijd,en er was voor die betreffende mensen ook geen medelijden.En niet zoals nu de mensen naar de kl…laten gaan die minder hypo hebben dan het schip waard is!!

    Geplaatst door: eric op
  • die derden die daar hinder van zullen voelen moeten begrijpen dat het voor hun is dat we deze actie doen.de gene die niet mee doet is zijn volgens mij mensen die niks te zeggen heben op hun zogezegde eigen schip omdat de bevrachter,makelaar of een scheepswerf er geld in heeft gestoken om de zaak rond te krijgen bij de bank. en de mensen die er hard voor werken en 30 of 40% ijgen kapitaalin het schip hebben gestoken om een lening te krijgen.gaan weer in acktie komen want ja die mensen hebben wat te verliezen de rest ligt er niet wakker van ze hebben niks dus ook niks te verliezen

    Geplaatst door: joliet op
  • Ik citeer M. uit de eerste reactie op dit artikel: “Met christelijk zijn is niets mis, dat zijn wij ook, maar als onze geldbeugel leeg is dan christelijk zijn niet veel helpen”.

    Geachte M., lees Lukas 12:22-34

    Mvg

    Geplaatst door: J. op
  • Er wordt denk ik bedoel meneer m .
    dat derden zich niet verplicht hoeven te voelen om te gaan liggen en blazen.
    en dat derden wakker moeten worden omdat het niet zo verder kan , man dat was 10 jaar terug al , dat we niet zo door konden bouwen , dus als jij er de laatste maanden pas achter bent gekomen , er komt helemaal niks terecht van deze plannen en de ondernemers met eigen vermogen in het schip gaan als eerste , gewoon SCHANDALIG wat de banken aan het doen zijn en gaan doen als de ligregeling er niet komt , de banken zijn gewoon criminele organisaties die geld gaan stelen van voorzichtige ondernemers om de rente op te strijken van de onvoorzichtige ondernemers.
    sterkte allemaal , wordt volgend jaar naar mijn idee nog erger.

    Geplaatst door: a op
  • Ieder heeft recht op meningsuiting . Dus ook CBOB . Maar dat derden hinder vinden van zo ’n actie vind ik vergezocht . Het is om derden wakker te maken dat het zo niet verder kan . Of gaan we zo blijven aanmodderen . Al maanden wordt er naar oplossingen gezocht . Het is door het blijven aandringen vanuit de sector dat er toch nog een beetje beweging in de zaak komt . Met christelijk zijn is niets mis, dat zijn wij ook, maar als onze geldbeugel leeg is dan christelijk zijn niet veel helpen . Met alle respect .

    Geplaatst door: m op

Reageer

CBOB: ‘Demonstratie kan verwarren’ | Schuttevaer.nl

CBOB: ‘Demonstratie kan verwarren’

De aangekondigde demonstratie van de binnenvaart in Brussel op 16 november kan volgens de Christelijke Bond van Ondernemers in de Binnenvaart (CBOB) voor verwarring zorgen. Het CBOB is ook tegen de oproep het schip stil te leggen. Dat meldt de CBOB op haar site.

‘Het bestuur van de CBOB heeft zeker begrip voor de aangekondigde demonstratie, want er gaat ontegenzeggelijk een signaal vanuit dat de ernst en de impact van de crisis voor de sector onderstreept. De CBOB zal echter niet aan deze demonstratie deelnemen noch zijn leden daartoe oproepen. Van oudsher en uit principe zoekt de CBOB het overleg om gezamenlijk met andere organisaties en naar oplossingen te zoeken en de overheid en de politiek te bewegen tot het nemen van ondersteunende maatregelen.
‘In deze tijd kan een demonstratie, ook al is dat een legitiem middel, naar de mening van de CBOB meer verwarring opleveren, dan dat het bijdraagt aan een oplossing. Met de oproep tot demonstratie is tegelijkertijd opgeroepen tot het gedurende korte tijd stilleggen van het scheepsbedrijf als actiemiddel. Het CBOB-bestuur distantieert zich hier uitdrukkelijk van. Wij vinden dat derden geen schade mag worden berokkend of dat andere ondernemers zich onder druk gezet voelen hieraan deel te nemen.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (17)

  • De CBOB is ook in het verleden erg sterk geweest in het fenomeen kop in het zand steken dus : whats new ?

    Geplaatst door: R op
  • Het verwonderd mij dat de CBOB haar leden oproept om niet te gaan demonstreren in Brussel. Sterker nog zich distancieerd van leden die een half uur het werk neer zullen leggen om de actie in Brussel kracht bij te zetten.

    Wij gaan naar Brussel om vrachtprijzen te bedingen waarmee wij minimaal de kostprijs van het vervoer mee kunnen dekken. Ik ging er van uit dat dit voor iedereen duidelijk was. Blijkbaar vergis ik me hierin.

    Staat er niet ergens in een heel oud boek dat een arbeider zijn loon waard is?
    En wordt er niet ook gesproken over een afdracht van tienden voor de kerk?
    Een hoger inkomen verschaft de kerk meer inkomsten om onder de armen die het nodig hebben te verdelen. Een hoger inkomen maakt veel minder mensen afhankelijk van bijdragen van het rijk of de kerk en komen dus de hele samenleving ten goede.
    Door de gelovigen onder ons voor te houden dat mee demonstreren in Brussel of in Rotterdam verwarrend zou zijn schaad de CBOB de armen aan de wal alsmede de schippers die het op dit moment heel erg moeilijk hebben.

    Mede voor deze groep mensen ben ik morgen in Brussel en ik ben ervan overtuigd dat er geen God is die mij hierom veroordelen zal.

    Geplaatst door: Boze Nederlandse schipper op
  • Met alle respect voor de mening van de cbob hierboven.Maar dan vraag ik me af al dat(zogenaamde)praten via ESO wat heeft dat tot nu toe opgeleverd?Volgens mij staan we nog steeds niet op de kaart of worden we serieus genomen misschien moeten we ons juist nu wel in het openbaar WAARDIG laten horen en niet achter deuren waar kasten met grote laden staan.Volgens mij hebben die derden waar u het over heeft al lang genoeg geprofiteerd ,zij hebben er ook alle belang bij op langere termijn dat er iets fatsoenlijks op tafel komt waar de schipper wat aan heeft en niet de banken.Want die kosten (b.v oplegpotje)gaan straks ergens verrekent worden,maar het schijnt dat men nog steeds alleen op korte termijn kan denken dus van deze hele crisis niets geleerd heeft.Echter bij de banken daar zitten een paar slimme jongens die de binnenvaart op een sluwe manier,( de aankomende verliezen voor hun)proberen te bestelen.En dat gaat ze links of rechts om lukken.

    Geplaatst door: mvg BG op
  • He he eindelijk iemand die de spijker op zijn kop slaat en dan heb je het nog niet over de bonussen gehad van de heren die van de korte hebben een jaarsalaris bonus gekregen kan je nagaan wie dat betaald heeft

    Geplaatst door: jansen op
  • gewoon te veel bevrachters die van ons willen leven is toch simpel.hoeveel zijn er eigenlijk?wel doe dit maal 4man maal 2600euro doe er een huishuurtje,telefoonrekening,elektriciteit,bedrijfswagentje of wat bij en reken maar eens hoeveel tonnen daar voor moeten getransporteert worden.
    is er een reis die effe niet snel genoeg is ingedeeld lopen er 20 mee rond mag dat wel van de nma want zo kunnen we nooit een eerlijke prijs bedingen.

    Geplaatst door: boze belg op
  • in plaats van over en weer gooien van allemaal beschuldigingen, kunnen we niet uit laten zoeken door een jurist om de banken gezamelijk an te pakken?
    volgens mij werken de banken oneerlijke concurentie in de hand op deze manier. en dat is ( volgens neelie dan) toch verboden?
    dan liggen de schepen die gegokt hebben en een onderneming gestart zijn met geld dat er niet is van zelf stil en gaan de mensen met lagere, gezonde hypotheken niet naar de knoppen!
    dan kunnen we ook gelijk kijken naar de stillig regeling, dat stinkt ook naar de misdaad en is volgens mij een vorm van kartel vorming ( wat dus ook niet mag volgens neelie)
    misschien kan neelie zo nog wat goeds doen voor de geleden ellende van een jaartje of 20 terug

    Geplaatst door: jan op
  • Er was(is) een nieuwbouw-golf (om overcapaciteit te krijgen) Dan volgt er nu zeker een sloop-golf (om overcapaciteit terug te dringen) Veel oude kleine schepen slopen en dan met 135 bij 14.20 naar Veghel varen!? O ja er moet nog kolen en erts naar de Moezel dat doen we dan met 190 bij 14.20 schiet lekker op. We demonstreren dan gewoon omdat de vaarwegen te klein zijn, dus is alles de schuld van de overheden!!!!! Nog meer problemen? Net zolang praten en schreeuwen totdat een ander het gedaan heeft! dat is de beste oplossing.

    Geplaatst door: Jan op
  • Wat heeft dat tot nu gebracht??

    Wat denkt de CBOB waarom die mensen in Brussel staan??
    Die opleg regeling zal niet genoeg zijn en wordt er iets zinnigs bedacht, staat de NMA op de stoep?

    Geplaatst door: subaru rijder op
  • beste eric,ik ben ook niet akoord met alles wat ze op de lijst heben staan maar toch ga ik naar brussel gewoon om mijn ongenoegen te tonen hoe we nu misbruikt worden.er zijn mensen die me iedere dag een mael sturen voor te zeggen dat we solidaer moeten zijn maar toen ik ze gisteren zag moeten ze opeens nog laden of ze moeten opeens bij groot moeder gaan verhuizen.ik vind de boere de vissers oesterkwekers zodra het niet goed gaat in hun beroep(dat is dus elk jaar )krijgen ze europese subsididus waarom als het slecht gaat met ons zouden wij geen beetje steun kunnen kijgen we betalen toch ook zoals iedere andere burger.

    Geplaatst door: joliet op
  • De laaste zin uit et bericht: dat de sector het evenwicht in de markt zelf beter leert beheersen. Dat is nu precies wat niet toegestaan word door de NMa. Als er een oplegregeling komt mag dat niet, de adviestarievenlijst van SST mag niet en ook mijn website ligt zwaar onder vuur. Ik ben ervan overtuigd dat wij als branche onze eigen broek kunnen ophouden. Alleen moet de NMa ons wel speelruimte geven. En dat kan alleen via de politiek. En die luistert weer naar de publieke opinie. En die kan je beinvloeden door maandag even een half uurtje je scheepshoorn te gebruiken, zo simpel is dat. In rotterdam komen onder andere rtl nieuws netwerk bnn en rtv rijnmond. Middels deze publiciteit zitten we misschien wel binnenkort te praten met het ministerie over de houding van de NMa. En als die rustig blijft kunnen we beginnen aan de wederopbouw van deze fantastisch mooie bedrijfstak. Dus wie niet naar Brussel gaat graag naar Tropicana en laat de scheepshoorn spreken.

    Geplaatst door: anton van megen op
  • Laat ons hopen dat we evenveel geluk hebben als de “boeren.”Die gingen enkele maanden geleden ook naar Brussel en toen betaalde iedereen direkt 10ct/liter méér in de winkel, en deze week zijn de prijzen alweer omhoog gegaan !!Alleen hoop ik dat er geen buitensporig aatsvinden in Brussel en dat de alcohol in de fles blijft zodanig dat we toch zeker een geloofwaardige indruk achterlaten ,
    laten we er met z’n allen voor gaan, succes !!

    Geplaatst door: belgica op
  • Beste Eric mijn opa is in de 80 en vertelde over een crisis van vroeger. hij vertelde mij dat de banken. mensen die bijna geen hypotheek hadden het eerste van hun schip gezet werden.
    dit was het eerste wat hij over de crisis vertelde dus dat het vroeger anders was als nu is dus niet waar laten we dat voorop stellen.
    tweede is als jij bankdirecteur was welke onderneming zou jij failiet laten gaan. als het om puur ondernemen gaat want een bank is ook een onderneming die winst moet maken.
    Laat duidelijk zijn dat ik dit zeker niet eerlijk vindt.
    maar ik probeer duidelijk te maken hoe geweldig complex de economie in elkaar zit en ook hoe verstrengeld alles aan elkaar verbonden is.
    maar dat het ook noodzakelijk is dat een binnenvaart saamhorig is en niet iedereen met z’n neus op de oude koeien of gemaakte fouten drukt dat zul je zelf ook niet waarderen.
    het is uiterst belangrijk dat wij met elkaar onze branche sterk maken tegen negatieve vrachtprijs invloeden.

    mvg johan

    Geplaatst door: johan op
  • Ik ga niet mee maar heb wel veel te zeggen over mijn schip,enige contact met makelaar is voor een goede zaak te kunnen doen miss schip overkopen van iemand dat te ver is gesprongen,contacten met werf bestaat uit beetje aanpassen van het voornoemde schip,de bevrachter is tja… hebben we nodig,ben benieuwd wat er gaat overblijven van de ideetjes bv.niet varen tussen 22 en 06u,niet dieper als2.5m als de bevrachters(verladers) dan echt willen lachen na 16-11,dan doen ze bij elke partij 2€/ton bij,en wie gaat er dan als eerste dag en nacht knallen voor het verlies goed te maken?Ja juist,het merendeel dat er in brussel rondloopt,word wakker!!!En ja beetje dieper laden dan 2.5m dat ook maakt het nog verleiderlijker.het enige dat moet gebeuren en dat helpt is de banken moeten alles tegen de kant laten gaan wat niet meer kan betalen,zo werkte het vroeger ook altijd,en er was voor die betreffende mensen ook geen medelijden.En niet zoals nu de mensen naar de kl…laten gaan die minder hypo hebben dan het schip waard is!!

    Geplaatst door: eric op
  • die derden die daar hinder van zullen voelen moeten begrijpen dat het voor hun is dat we deze actie doen.de gene die niet mee doet is zijn volgens mij mensen die niks te zeggen heben op hun zogezegde eigen schip omdat de bevrachter,makelaar of een scheepswerf er geld in heeft gestoken om de zaak rond te krijgen bij de bank. en de mensen die er hard voor werken en 30 of 40% ijgen kapitaalin het schip hebben gestoken om een lening te krijgen.gaan weer in acktie komen want ja die mensen hebben wat te verliezen de rest ligt er niet wakker van ze hebben niks dus ook niks te verliezen

    Geplaatst door: joliet op
  • Ik citeer M. uit de eerste reactie op dit artikel: “Met christelijk zijn is niets mis, dat zijn wij ook, maar als onze geldbeugel leeg is dan christelijk zijn niet veel helpen”.

    Geachte M., lees Lukas 12:22-34

    Mvg

    Geplaatst door: J. op
  • Er wordt denk ik bedoel meneer m .
    dat derden zich niet verplicht hoeven te voelen om te gaan liggen en blazen.
    en dat derden wakker moeten worden omdat het niet zo verder kan , man dat was 10 jaar terug al , dat we niet zo door konden bouwen , dus als jij er de laatste maanden pas achter bent gekomen , er komt helemaal niks terecht van deze plannen en de ondernemers met eigen vermogen in het schip gaan als eerste , gewoon SCHANDALIG wat de banken aan het doen zijn en gaan doen als de ligregeling er niet komt , de banken zijn gewoon criminele organisaties die geld gaan stelen van voorzichtige ondernemers om de rente op te strijken van de onvoorzichtige ondernemers.
    sterkte allemaal , wordt volgend jaar naar mijn idee nog erger.

    Geplaatst door: a op
  • Ieder heeft recht op meningsuiting . Dus ook CBOB . Maar dat derden hinder vinden van zo ’n actie vind ik vergezocht . Het is om derden wakker te maken dat het zo niet verder kan . Of gaan we zo blijven aanmodderen . Al maanden wordt er naar oplossingen gezocht . Het is door het blijven aandringen vanuit de sector dat er toch nog een beetje beweging in de zaak komt . Met christelijk zijn is niets mis, dat zijn wij ook, maar als onze geldbeugel leeg is dan christelijk zijn niet veel helpen . Met alle respect .

    Geplaatst door: m op

Reageer