Samen Sterk Team roept op tot demonstratie in Brussel

Het Samen Sterk Team, van schippers die in anonimiteit werken aan verbetering van de vrachtenmarkt, roept collega’s op voor een demonstratie in Brussel op maandagochtend 16 november. Dan begint een tweedaagse hoorzitting van de Europese Commissie over de crisis in de binnenvaart.

Het Samen Sterk Team stoort zich eraan dat de crisis in de binnenvaart nog steeds niet formeel is uitgeroepen, waardoor maatregelen op Europees niveau vooralsnog achterwege blijven. ‘Voor ons is het natuurlijk overduidelijk dat ons sector diep getroffen is en dat we de crisis niet zelf kunnen oplossen en dat we elk hulp van de overheid eigenlijk een noodzaak is geworden. Blijkbaar is het voor de Europese Commissie nog niet duidelijk en wordt het tijd dat we daar een steentje bijdragen om ze te overtuigen dat, als er geen snelle oplossing komt, de binnenvaart massale faillissementen zal moeten ondergaan. Het moment is dus gekomen dat we ons moeten laten horen voordat de Europese Commissie de verkeerde beslissingen neemt over onze sector!!!’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (40)

  • Ik denk dat die wouter niet echt weet hoe de wereld in elkaar steekt laat staan zijn vakkennis en zijn vak als ik de reacties en opmerkingen van hem lees kom ik maar tot een conclusie hij is een zeer dom persoon en een harteloze lul die niet weet waar hij over praat SUKKEL

    Geplaatst door: Witte op
  • Ha ha die Wouter gaat ook wel naar Brussel want varen doet hij toch niet wat een sukkel zeg
    gr

    Geplaatst door: leo.m op
  • Wat een mooie verhalen van die kanaaltokkies ze zouden zich dood moeten schamen elkaar in de zeik te zetten en met die gasten moeten wij naar brussel hoe zie je dat voor je ? He wouter laat je niet gek maken .

    Geplaatst door: Bulshit op
  • Collega ‘s, ieder heeft voor zich het recht zijn mening te uiten en naar waarschijnlijkheid zal in ieders mening waarheid zitten . Maar men kan niet met de boze vinger wijzen naar alle grotere schepen . Daar zitten ook ondernemers tussen die geboren en getogen zijn op grotere schepen . Ook mensen die stap voor stap de ladder zijn opgeklommen . Ook niet allen varen tegen dumptarieven . Ook zij hebben oneerlijke concurentie van de zogenaamde gokkers die nu maar tegen elke prijs van A naar B varen . Ook de kleinere schepen hebben hinder van de crisis . Daar zijn de vrachtprijzen ook gedaald . En goed voor degene die wel nog rond komen in deze crisis . Maar hebben jullie al eens aan de toekomst gedacht van de schepen korter dan 86 m ? Eeuwig varen deze niet rond . Waarom vernieuwen jullie dan de kleinere vloot niet ? Varen jullie dan toch ook tegen te lage tarieven om een kleiner schip nieuw te bouwen ? Of is het economisch niet verantwoord ? Als de vloot korter dan 86 m. niet wordt vernieuwd dan zal deze helemaal vanzelf doodbloeden . Dus ik vraag jullie bewaar eenheid en elke schipper mag in Brussel zijn stem laten horen . Ook mensen die andere ideeën hebben. Maar iemand anders voorstellen is makkelijker af te breken dan er zelf te bedenken .

    Geplaatst door: Bezorgde schipper . op
  • De oplegregeling is enkel bedoelt voor schepen langer dan 86 m.
    Kleinere schepen kunnen en mogen vrijwillig meedoen . Dus GEEN VERPLICHTING voor kleinere dan 86 m.

    Geplaatst door: M op
  • Hallo collega’s ook ik zie geen reden tot betalen voor een stillegregeling.Als men eerst en vooral eens een nieuwbouwstop zou inlassen ,was men reeds op goede weg,maar ons laten betalen om schepen stil te leggen en tergelijkertijd nieuwe schepen op de markt gooien is dweilen met de kraan open dat moet toch de grootste sul snappen.Tevens ga ik niet akkoord met het gebruik van de sloopkas,We hebben sloopgeld betaald om overtollige tonage te slopen,niet iom overtollige nutteloze tonage kunstmatig in stand te houden.Veel collega’s hebben nieuwe schepen laten bouwen,niet met het oogmerk deze al varend op te verdienen,maar wel om ze met winst te verkopen,gokken dus.Als dit nu was gelukt hadden die hun winst dan ook gedeeld met ons ? wie gokt kan winnen of verliezen.

    Geplaatst door: Eddy Joos op
  • Zoals ik al aangaf ben ik het niet overal mee eens, en de opmerking welke Kees maakt is nu net zo’n punt. Ik vind het zeer onrechtvaardig dat de zogenaamde kleine schepen mee zouden betalen. Inderdaad, de crisis is een heel grote factor, maar er is gewoon een grote overcapaciteit in de GROTE schepen, en daarom ga ik nooit meebetalen aan zo’n oplegregeling! Er was al lang van te voren gewaarschuwd voor een overcapaciteit, en een normaal denkend mens zag het ook aankomen! Er is gewoon veel meer gebouwd dan er werk was!!!!!!!!!! En inderdaad de crisis doet een heel grote duit in het zakje, maar totdat het water op de Rijn behoorlijk onderuit ging werd er vrolijk met 1000 tons partijen gevaren door de zg. grote schepen, en dat voor vrachten welke gewoonweg niet rendabel voor die schepen waren, en nu mogen/moeten wij mee gaan betalen aan een dergelijk reddingsplan????!!!! Ik was volgens de mensen die verklaarden dat het gewoon niet meer minder kon, niet meer van deze tijd, anders gezegd een zwartkijker, en nu zou ik mee gaan betalen?? Echt NOOIT!!!!!!!
    Dus een oplegregeling , OK, maar dan ook voor die schepen waar de overcapaciteit is, en niet de zg. kleine schepen mee laten betalen, want daar is gewoon geen overcapaiteit bij.

    Geplaatst door: D.W. op
  • De oplegregeling is niet om ,zo goed als failliete schepen van failisiment te redden maar om te zorgen dat er geen executie verkopen,van grote jonge schepen komen.Wij gaan zo voor de banken hun misgelopen rente betalen.Misschien weet u het niet maar de inkomsten van de banken bestaat uit rente .Aflossing is de enige manier om facilitair geld weer te laten verdwijnen naar het niets.

    Degene die nu uitstelling van aflosing en rente betaling hebben gaan , door de oplegregeling mooi failliet.
    Voor de andere schippers is de keuze tussen kwaden om aan de oplegregeling te betalen,of niet en dan met ze allen elkaar kapot te concurren.

    Ik vindt trouwens ook als er betaald moet worden dan door iedereen en niet alleen de ” grote” misschien wel met een bepaalde verdeel sleutel.Want iedereen heeft belang bij hogere vrachten.En niet alle grote zijn schuldig hieraan en tevens is natuurlijk het grootste probleem de crisis zelf

    Geplaatst door: Kees op
  • De oplegregeling is niet om ,zo goed als failliete schepen van failisiment te redden maar om te zorgen dat er geen executie verkopen,van grote jonge schepen komen.Wij gaan zo voor de banken hun misgelopen rente betalen.Misschien weet u het niet maar de inkomsten van de banken bestaat uit rente .Aflossing is de enige manier om facilitair geld weer te laten verdwijnen naar het niets.

    Degene die nu uitstelling van aflosing en rente betaling hebben gaan , door de oplegregeling mooi failliet.
    Voor de andere schippers is de keuze tussen kwaden om aan de oplegregeling te betalen,of niet en dan met ze allen elkaar kapot te concurren.

    Ik vindt trouwens ook als er betaald moet worden dan door iedereen en niet alleen de ” grote” misschien wel met een bepaalde verdeel sleutel.Want iedereen heeft belang bij hogere vrachten.En niet alle grote zijn schuldig hieraan en tevens is natuurlijk het grootste probleem de crisis zelf

    Geplaatst door: Kees op
  • ik ben het volkomen met de laatste schrijver eens.lees de krantekoppen maar !!!dronken schipper enz enz.blijkt 1 klein jachtje te zijn. allemaal negatieve reacties over de econpomieen ga zo maar door lijkt echt op sensatie dit blad is zn geld niet meer waard.en bovendien met deze hoofdredacteur die 2 petten opheeft steelt het nieuws van vrachtindicator.nee dan is de schuttevaer van vroeger aardig beter beter niets schrijbven dan NEGATief NIEUWS m vr gr w.kleine m/s rehoboth

    Geplaatst door: w.kleine op
  • Vind ik ook. Stop met die onzinnige reactietool. Gaat nergens over en het niveau is vaak laag. Daarnaast ben ik van mening dat Schuttevaer zich langzaam verlaagd tot een schreeuwerige, telegraafachtig vakblad voor de binnenvaart en af en toe goed, maar vaak ook de binnenvaart in een negatief daglicht zet…

    Geplaatst door: H op
  • Gaat bovenstaand artikel nou over Wouter??????Ik heb hier en daar ook mijn bedenkingen en lees dingen waar ik absoluut niet mee zou willen werken of doen, maar om nou als deze Wouter alleen maar te trappen.
    Volgens mij kan Schuttevaer dan beter stoppen met de mogelijkheid van reageren.
    Ik mag aannemen dat bovenvermeld persoon volwassen is, probeer dan iets wezenlijks te schrijven, of reageer anders niet!!!

    Geplaatst door: D.W. op
  • Nou nou nou wat heeft hij weer comentaar de waarheid wil hij nie onder ogen zien wij weten wel beter
    gr

    Geplaatst door: leo.m op
  • Geachte heren:
    Laten we het alstublieft niet over die “goede”schipper in het ziekenhuis hebben, want hoe “goed” die echt was weet alleen ik en niet jullie.Maar ja ook dat zegt al weer genoeg over de mentaliteit van sommige schippers die alleen maar een zielig verhaal van een kant horen en dan gelijk conclusies trekken. Ik hoop dat we elkaar inderdaad eens treffen en dat ik dan ook weet met wie ik nu eindelijk aan het tijdverspillen ben.

    Geplaatst door: Wouter op
  • Ik ben het helemaal eens met Willem V maar ht is wel zo wat gaan de banken dan rekenen
    ik denk dat de banken niet goed weten wat ze moeten doen falliet laten gaan levert ook nie veel op ja de schrot prijs
    Verder wil ik ook nog ff zeggen dat de bonden toch goed werk doen
    en wat het commentaar van de heer van Haaften betreft ga zelf is meer varen en word lid van de bond dan hoef je ook geen personeel te ontslaan als hij in het ziekenhuis ligt waar hij niks aan kan doen dan heb je ballen
    hopelijk word je ook lid van de bond en dan zien we elkaar misschien wel
    gr

    Geplaatst door: leo.m op
  • Mijnheer Willem Verboom.

    Heb even een vraag aan u wat u van een plan vindt die ik ook tegen mijn bank heb verteld,maar reageerde er niet op,
    Waarom laten banken de schepen niet stilliggen die het op dit moment niet aan kunnen om hen verplichtingen te voldoen,er wordt gezegd dat alle schepen straks weer nodig zijn ,dat is toch prachtig dan! als ze tegen die tyd de schepen weer laten gaan varen en afspreken om een soort boete te heffen over de tyd dat ze geen rente hebben betaald , dan kunnen de schepen die op dit moment nog rendabel varen ook rendabel varen blijven , want er worden veel meegesleurt omdat er nu teveel tonnage is lijkt mij heel eerlijk voor deze schippers , en er hoeft niemand falliet te gaan en de tonnage blijft bestaan die we straks nodig hebben.
    wij zijn het heus wel met mekaar eens dat er wat gebeuren moet , en dan is bovenstaande eerlijk , of met mekaar stoppen met varen voor belachelijke prijzen.
    veel sterkte allemaal.

    ag Bosma

    Geplaatst door: agb op
  • Wouter
    Ik ben het toch wel eens met Adriaan
    Want als jij op vac, kan gaan en je onslaat een (goede) schipper omdat het economisch niet meer gaat en deze nog eens ziek is ook wie is dan de eikel hij of jij
    Verdersluit ik m,n eigen aan bij de andere over de bonden die goed werk doen en hopen dat het in Brussel wat opleverd
    gr Bas v.d.b

    Geplaatst door: Bas op
  • Adriaan(tje):
    Nou weet ik nog niet wie je bent sukkel!!!
    En ik merk al aan je beoordelingsvermogen dat je inderdaad lid bent van een bond, want ik vind het knap dat je in iemands portomonee kan kijken. Waarschijnlijk ben jij een van die eikels die de Tiariba 4 weken in Braunschweig heeft zien liggen en maar gelijk de conclusie heeft getrokken dat het schip aan de ketting lag, en dat terwijl ik lekker op vakantie was n IJsland!!Maar ja dat zegt al genoeg over de persoon als je zo’n beoordelings vermogen hebt.Gelukkig kan ik het me nog permiteren een paar weken op het “betere”werk te wachten.

    Geplaatst door: Wouter op
  • Als je goed over de materie nadenkt,zou die stillegregeling werken, mits die 160 kasko`s niet meer afgebouwd worden.Dit is dweilen met de kraan open en daar ben ik het wel met agb eens, beperkt de bank zijn verlies over de rug van gezonde ondernemingen.Voor de rest moeten we wel positief blijven en met elkaar blijven werken aan een oplossing.

    Mvg John V

    Geplaatst door: touran rijder op
  • Nou Meneer van Haaften ik ben geen schippertje wat weggeschopt is
    Heb gewoon een eigen schip en zit altyd op de kanalen
    Maar zoals we al zeggen word gewoon lid van die bonden dan zie je ook wat er gedaan word en ook door vrijwilligers
    Dat jij het finacieel niet kan bolwerken ligt helemaal aan je zelf
    verder wil ik niet in discussie gaan we wachten mooi Brussel even af
    m.vr.gr

    Geplaatst door: adriaan op
  • Verladers stappen, bij sterk stijgende tarieven als gevolg van laag water op de Rijn, maar beperkt over naar spoor- of wegvervoer. De extreme laagwaterperiode in 2003 kostte de binnenvaart hooguit 5,4% aan ladingvolume.

    Dus doen we toch iets fout met zijn allen.

    Geplaatst door: een lezer op
  • Beste mister agb…

    Dat er mensen zich een breuk lachten ?
    Alleen de directe (zakelijke) profiteurs, en zelfs de meeste bevrachters niet die weinig arbeidsvreugde meer ervaren in de onderhandelingen met mensen die dit alles de keel uithangt. Behoudens wat poppetjes in de hogere regionen die op langer lopende contracten kunnen bogen….
    Dat wij het onszelf aandoen; volkomen mee eens, maar dat is een wetmatigheid die nauwelijks is te doorbreken met duizenden kakelende kippen. De olieboeren zullen met minder tonnen ook minder omzet hebben, maar denk niet dat ze, per ton, minder marge zijn gaan vragen…(Zij zijn georganiseerd)…..
    Op naar coöperaties van een paar x 500.000 ton en dan alleen de “top” laten “babbelen” met de huidige marktpartijen, die ieder gewoon z’n ding moet laten doen.
    Okè de stilligregeling; degene die € 3.500.000 schuld heeft , neem aan dat je doelt op een 110 mtr, kan / moet niet gaan liggen, want dat red t’ie niet.
    Kan ook niet de bedoeling zijn dat iemand met een tophypotheek het dan nog zou trekken.
    Zou ook nooit draagvlak creëren onder ons.
    Die heeft het risico genomen en wist dat er gevaren zou moeten worden….Maar er zijn er ook nog al wat die geen onverantwoorde investering hebben gedaan en voor een minimum bedrag zouden kunnen / willen liggen.
    Waar de rest dan van kan profiteren, maar wel een bijdrage aan die minimale vergoeding zou moeten leveren. Voor wat hoort wat. En stop a.u.b. met argumenten die alleen maar over de kosten gaan> Wat levert het op!, maar dan voor een ieder. Dat regelt zichzelf.
    Wie dit beu is en tevreden dat t’ie op die manier de boel drijvend kan houden, zij het tegen “droog” brood, so what? Die schrijft des te voordeliger in, en kost de varende het minst!
    Als je je leven dan waardiger in kan richten, terwijl je je buurman een (netto) betere vracht bezorgd, waar ligt het probleem?
    Denk dat alle ideeën op hetzelfde uitkomen> het moet uit de hogere(redelijke) vracht komen.
    En of dat nu door stilligregeling / coöperatie / aangepaste vaartijd verordeningen bewerkt wordt, maar er moet wel iets gebeuren waar gelukkig de overheid ook van doordrongen is.
    Want nogmaals, er zijn er nog steeds die “oplossingen” (bloed) zien in de massale “eigen schuld dikke bult” strategie >
    Het voorbeeld ligt er al; een 110 er die nu voor een appel en een ei ons aller vijvertje tegen nog lagere condities kan leegvissen….Waar ligt DAAR DE LOGICA, wie het weet mag het zeggen!
    Aflossingen / rente zullen, die het kunnen doen, wel mee vallen.
    Verzekeringen gaan naar 60%,
    Havengelden > speciale overeenkomst,
    Belastingen > nihiel,
    Belasting vette jaren > onder deze condities het maximale terughalen van vorige jaren,
    Personeel > (tijdelijk) ander werk of naar de buurman
    Maar;
    Slijtage (Kapitaalsvernietiging) > NUL
    Sociale leven > waardiger
    Luxe > misschien “droog brood”, maar is dat erg? Misschien is er daardoor wel meer tijd voor “bezinning”

    Geplaatst door: Willem Verboom op
  • Adriaan:
    Jij noemde mij gisteren laf maar durft zelf geen bekendheid te geven. Waarschijnlijk zal je wel een of ander afgewezen schippertje zijn die nergens aan de bak komt.Ik heb zo’n hekel aan mensen die via internet de grootste mond hebben maar voor de rest anoniem leven.

    Geplaatst door: Wouter op
  • willem v ,

    hallo willem, we kunnen ons zowiezo wel schamen hoor dat we schipper zijn , en dat we zelf onze broek niet op omhoog kunnen houden .Want als wij nu gewoon eens allemaal vragen wat we nodig hebben dan hebben we geen hulp van banken en staat nodig , want geloof mij maar die doen dit heus niet voor ons hoor , de banken en de staat gaat straks mee met die stilligregeling omdat ze het anders heel veel geld gaat kosten als er schepen falliet gaan , ze zullen zich wel een breuk lachen daar,want als die stilligregeling er komt is het nog steeds droog brood eten hoor , dus wees allemaal sterk en bereken eindelijk een keer wat je nodig hebt en ga daar niet onder zitten en houd je poot stijf , zal heus niet in een maand goed zijn snap ik ook , maar met deze stilligregeling ook niet , want vertel mij maar hoe je je rente kan betalen als je 3.500.000,00 euro schuld hebt van 0,11 cent plus verzekeringen belastingen etc. We hebben zelf de macht in handen maar zijn zo stom dat we hem niet grijpen, veel succes allemaal.

    Geplaatst door: agb op
  • Nou Nou Wouter je voelt je nog al aangesproken maar het is wel de waarheid
    Ik ben al jaren lid van die bonden en ze doen genoeg alleen als je geen lid bent zie je ooks niks maar dat is jou pakkie aan
    En naar brussel gaan doen wij ook
    Verder wil ik niet zoveel commetaar geven,,,,een hoop mensen weten hoe jij in elkaar steekt

    Geplaatst door: adriaan op
  • Wouter als jij het niet begrijp, begin ik het wel te begrijpen.Als jij de vakbladen zou lezen, oa magazine binnenvaart dan zou je wel anders praten.Je bent nu door div mensen teruggefloten en nog heb je het niet door.Ik sluit me aan bij Willem V met zijn prachtig betoog dat hout snijdt en draagt de organisaties een warm hart toe, zeker in deze tijd.

    Geplaatst door: touran rijder op
  • Adriaan als jij me kent moet je toch even te kennen geven wie jij bent,want als je me kent weet je dat ik ook actief vaar. En ik begrijp niet waarom ik zoveel mensen tegen z’n schenen schop want in mijn verhaal zie ik niks wat niet waar is.Want als iemand me nu eens kan vertellen wat onze bonden daadwerkelijk voor ons betekend hebben wil ik daar graag eens mee discuseren, maar aan de meeste mensen die hieron der gereageerd hebben heb ik geen boodschap.Dus Adriaan : niet belastend lullen of je zelf kenbaar maken en zeggen waar je me van ken.
    Groetjes Wouter van Haaften
    V.O.F. Tunas
    KVB. Tunas/KVB Tiariba

    Geplaatst door: Wouter op
  • en ik ben het met Wouter eens , lekker puh
    de bonden lopen altijd achter de feiten aan te rennen , en als ze rennen , rennen ze de verkeerde kant op

    Geplaatst door: g op
  • Nou laat die Wouter z,n eigen niet meer horen zo laf is hij dan

    Geplaatst door: adriaan op
  • kom nu is allemaal overheen en samen sterk zijn dan komt er wel iets uit de bus ? Hopelijk ?sucses

    Geplaatst door: sonseahray op
  • Wouter, je bent eigelijk geen enkele reactie waard, maar doe dit alleen om de mensen die zich dagelijks inzetten voor ons ALLER belang en het gehijg in de nek van honderden kakelende kippen trachten om te zetten naar een gemeenschappelijke deler die een ieder recht doet.
    Het werken onder de huidige omstandigheden vereist een zeer grote mate van incasseringsvermogen en zelfverloochening in een bedrijfstak die uniek is in de mate van verdeeldheid, waardoor het heel veel wijsheid vergt om tot voldoende gedragen oplossingen te komen. Maar om je boekje zo te buiten te gaan, terwijl je zelf aan de zijlijn staat en nog nooit iets betaald (dus stem) heeft, gaat alle fatsoensnormen te buiten.
    Welke serieuze bedrijfstak zou dit van z’n leden pikken om op deze manier in de etalage te staan? Maar je bent geen lid, sta aan de zijlijn en kan niet worden “teruggefloten”. Gebruik je energie om met creatieve oplossingen te komen!
    Denk dat we dan nog even geduld moeten hebben…. Achter de schermen wordt veel meer ondernomen als jij wel weet.
    Maar laat een ander wel in z’n waarde a.u.b. zodat ik me niet hoef te schamen om schipper te zijn.

    Geplaatst door: Willem V op
  • Dat heeft die wouter ook we kennen hem

    Geplaatst door: adriaan op
  • Oftewel, Wouter is een geweldige profiteur, egoist met een enorme grote mond en dan heb ik het netjes uitgedrukt.

    Geplaatst door: touran rijder op
  • Heb die klote Schuttevaer de haven van IJzerdoorn geen inspraak in gehad, de oranje sluizen, verwacht je nou dat de bonden ijzer met handen kunnen breken.
    Voorts denk ik dat je pas een mening over iets of iemand kan hebben als je een deel van de achterban bent en daar dus contributie voor betaald.
    Ben al jaren lid van Schuttevaer er wordt daar door vele schippers en ex schippers werk gedaan wat wij noemen voor liefde en oud papier.
    Voorts hadden vele mensen van de bonden betere en makkelijke functies kunnen krijgen zonder altijd dat gegooi met stront.
    Kortom niet mopperen eerst lid worden, ben je geen lid is alles wat ze voor je doen meegenomen

    Geplaatst door: Hagens op
  • Wat die Wouter zegt zegt klopt wel een beetje maar laat hij eerst eens zelf gaan varen
    Wij zijn toch ondernemers dus weet je zelf wat voor prijs je kunt aannemen
    En als je een hele hoop schuld hebt ja dan moet je stoppen
    geen audi of bmw aan dek en de grote jongen uit hangen

    Geplaatst door: adriaan op
  • “Ome” Joop
    (Waarom je je ome Joop noemt weet ik niet want volgens mij ben je geen familie)
    Ik heb zeker een realistische kijk op de zaak want na een jaar crisis vind ik toch dat er alleen maar veel gelult is en maar weinig (lees “niks”) concreets gebeurd is de heren bonden hebben mij in mijn 20 jarige loopbaan in de binnenvaart nog niks laten zien waardoor ik me geroepen voelde om lid te worden.

    Geplaatst door: Wouter op
  • Dan gaat er ook een bevrachter mee demonstreren, ondertussen schrijft hij namen op……..
    Heel naief.
    Trouwens varen wij voor tariefen hoger dan die van het Samen Sterk Team….

    Geplaatst door: max op
  • het komt van anonieme schippers omdat die anders door bevrachters gepakt worden door ze geen werk mee te geven.

    Geplaatst door: alb op
  • Wouter,

    Die klotebonden hebben toch allang voor elkaar dat de staatssecretaris die crisis gaat aanmelden? Alleen de Belgische en Duitse bonden hebben dat nog niet voor elkaar in hun land. En volgens mij zijn die klotebonden ook allang bezig om de politiek te overtuigen van de noodzaak van maatregelen. En volgens mij gaan die klotebonden ook naar Brussel toe om daar te spreken over de gevolgen van de crisis.Maar ik zal me wel vergissen, getuige jouw frisse kijk op de zaak.

    Geplaatst door: Ome Joop op
  • Ik juich dit toe en zal er ook zeker zijn al moet ik 1000 KM rijden.Maar wat ik nog steeds niet begrijp is dat dit van anonieme schippers moet komen. Waar zijn toch die KLOTE BONDEN en verenigingen van ons. Aan de wal springen toch ook de bonden in de bress bij onenigheid.Zo zie je maar dat ik het altijd goed had als er zo’n opvreter bij de Volkrak of waar dan aan ook aan boord kwam om leden te werven. Ze doen geen ene flikker!!!!!. Het is toch van de zotte dat de crisis nog steeds niet is aangemeld. Ik hoop op een massale opkomst.

    Geplaatst door: Wouter op

Reageer

Samen Sterk Team roept op tot demonstratie in Brussel | Schuttevaer.nl

Samen Sterk Team roept op tot demonstratie in Brussel

Het Samen Sterk Team, van schippers die in anonimiteit werken aan verbetering van de vrachtenmarkt, roept collega’s op voor een demonstratie in Brussel op maandagochtend 16 november. Dan begint een tweedaagse hoorzitting van de Europese Commissie over de crisis in de binnenvaart.

Het Samen Sterk Team stoort zich eraan dat de crisis in de binnenvaart nog steeds niet formeel is uitgeroepen, waardoor maatregelen op Europees niveau vooralsnog achterwege blijven. ‘Voor ons is het natuurlijk overduidelijk dat ons sector diep getroffen is en dat we de crisis niet zelf kunnen oplossen en dat we elk hulp van de overheid eigenlijk een noodzaak is geworden. Blijkbaar is het voor de Europese Commissie nog niet duidelijk en wordt het tijd dat we daar een steentje bijdragen om ze te overtuigen dat, als er geen snelle oplossing komt, de binnenvaart massale faillissementen zal moeten ondergaan. Het moment is dus gekomen dat we ons moeten laten horen voordat de Europese Commissie de verkeerde beslissingen neemt over onze sector!!!’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (40)

  • Ik denk dat die wouter niet echt weet hoe de wereld in elkaar steekt laat staan zijn vakkennis en zijn vak als ik de reacties en opmerkingen van hem lees kom ik maar tot een conclusie hij is een zeer dom persoon en een harteloze lul die niet weet waar hij over praat SUKKEL

    Geplaatst door: Witte op
  • Ha ha die Wouter gaat ook wel naar Brussel want varen doet hij toch niet wat een sukkel zeg
    gr

    Geplaatst door: leo.m op
  • Wat een mooie verhalen van die kanaaltokkies ze zouden zich dood moeten schamen elkaar in de zeik te zetten en met die gasten moeten wij naar brussel hoe zie je dat voor je ? He wouter laat je niet gek maken .

    Geplaatst door: Bulshit op
  • Collega ‘s, ieder heeft voor zich het recht zijn mening te uiten en naar waarschijnlijkheid zal in ieders mening waarheid zitten . Maar men kan niet met de boze vinger wijzen naar alle grotere schepen . Daar zitten ook ondernemers tussen die geboren en getogen zijn op grotere schepen . Ook mensen die stap voor stap de ladder zijn opgeklommen . Ook niet allen varen tegen dumptarieven . Ook zij hebben oneerlijke concurentie van de zogenaamde gokkers die nu maar tegen elke prijs van A naar B varen . Ook de kleinere schepen hebben hinder van de crisis . Daar zijn de vrachtprijzen ook gedaald . En goed voor degene die wel nog rond komen in deze crisis . Maar hebben jullie al eens aan de toekomst gedacht van de schepen korter dan 86 m ? Eeuwig varen deze niet rond . Waarom vernieuwen jullie dan de kleinere vloot niet ? Varen jullie dan toch ook tegen te lage tarieven om een kleiner schip nieuw te bouwen ? Of is het economisch niet verantwoord ? Als de vloot korter dan 86 m. niet wordt vernieuwd dan zal deze helemaal vanzelf doodbloeden . Dus ik vraag jullie bewaar eenheid en elke schipper mag in Brussel zijn stem laten horen . Ook mensen die andere ideeën hebben. Maar iemand anders voorstellen is makkelijker af te breken dan er zelf te bedenken .

    Geplaatst door: Bezorgde schipper . op
  • De oplegregeling is enkel bedoelt voor schepen langer dan 86 m.
    Kleinere schepen kunnen en mogen vrijwillig meedoen . Dus GEEN VERPLICHTING voor kleinere dan 86 m.

    Geplaatst door: M op
  • Hallo collega’s ook ik zie geen reden tot betalen voor een stillegregeling.Als men eerst en vooral eens een nieuwbouwstop zou inlassen ,was men reeds op goede weg,maar ons laten betalen om schepen stil te leggen en tergelijkertijd nieuwe schepen op de markt gooien is dweilen met de kraan open dat moet toch de grootste sul snappen.Tevens ga ik niet akkoord met het gebruik van de sloopkas,We hebben sloopgeld betaald om overtollige tonage te slopen,niet iom overtollige nutteloze tonage kunstmatig in stand te houden.Veel collega’s hebben nieuwe schepen laten bouwen,niet met het oogmerk deze al varend op te verdienen,maar wel om ze met winst te verkopen,gokken dus.Als dit nu was gelukt hadden die hun winst dan ook gedeeld met ons ? wie gokt kan winnen of verliezen.

    Geplaatst door: Eddy Joos op
  • Zoals ik al aangaf ben ik het niet overal mee eens, en de opmerking welke Kees maakt is nu net zo’n punt. Ik vind het zeer onrechtvaardig dat de zogenaamde kleine schepen mee zouden betalen. Inderdaad, de crisis is een heel grote factor, maar er is gewoon een grote overcapaciteit in de GROTE schepen, en daarom ga ik nooit meebetalen aan zo’n oplegregeling! Er was al lang van te voren gewaarschuwd voor een overcapaciteit, en een normaal denkend mens zag het ook aankomen! Er is gewoon veel meer gebouwd dan er werk was!!!!!!!!!! En inderdaad de crisis doet een heel grote duit in het zakje, maar totdat het water op de Rijn behoorlijk onderuit ging werd er vrolijk met 1000 tons partijen gevaren door de zg. grote schepen, en dat voor vrachten welke gewoonweg niet rendabel voor die schepen waren, en nu mogen/moeten wij mee gaan betalen aan een dergelijk reddingsplan????!!!! Ik was volgens de mensen die verklaarden dat het gewoon niet meer minder kon, niet meer van deze tijd, anders gezegd een zwartkijker, en nu zou ik mee gaan betalen?? Echt NOOIT!!!!!!!
    Dus een oplegregeling , OK, maar dan ook voor die schepen waar de overcapaciteit is, en niet de zg. kleine schepen mee laten betalen, want daar is gewoon geen overcapaiteit bij.

    Geplaatst door: D.W. op
  • De oplegregeling is niet om ,zo goed als failliete schepen van failisiment te redden maar om te zorgen dat er geen executie verkopen,van grote jonge schepen komen.Wij gaan zo voor de banken hun misgelopen rente betalen.Misschien weet u het niet maar de inkomsten van de banken bestaat uit rente .Aflossing is de enige manier om facilitair geld weer te laten verdwijnen naar het niets.

    Degene die nu uitstelling van aflosing en rente betaling hebben gaan , door de oplegregeling mooi failliet.
    Voor de andere schippers is de keuze tussen kwaden om aan de oplegregeling te betalen,of niet en dan met ze allen elkaar kapot te concurren.

    Ik vindt trouwens ook als er betaald moet worden dan door iedereen en niet alleen de ” grote” misschien wel met een bepaalde verdeel sleutel.Want iedereen heeft belang bij hogere vrachten.En niet alle grote zijn schuldig hieraan en tevens is natuurlijk het grootste probleem de crisis zelf

    Geplaatst door: Kees op
  • De oplegregeling is niet om ,zo goed als failliete schepen van failisiment te redden maar om te zorgen dat er geen executie verkopen,van grote jonge schepen komen.Wij gaan zo voor de banken hun misgelopen rente betalen.Misschien weet u het niet maar de inkomsten van de banken bestaat uit rente .Aflossing is de enige manier om facilitair geld weer te laten verdwijnen naar het niets.

    Degene die nu uitstelling van aflosing en rente betaling hebben gaan , door de oplegregeling mooi failliet.
    Voor de andere schippers is de keuze tussen kwaden om aan de oplegregeling te betalen,of niet en dan met ze allen elkaar kapot te concurren.

    Ik vindt trouwens ook als er betaald moet worden dan door iedereen en niet alleen de ” grote” misschien wel met een bepaalde verdeel sleutel.Want iedereen heeft belang bij hogere vrachten.En niet alle grote zijn schuldig hieraan en tevens is natuurlijk het grootste probleem de crisis zelf

    Geplaatst door: Kees op
  • ik ben het volkomen met de laatste schrijver eens.lees de krantekoppen maar !!!dronken schipper enz enz.blijkt 1 klein jachtje te zijn. allemaal negatieve reacties over de econpomieen ga zo maar door lijkt echt op sensatie dit blad is zn geld niet meer waard.en bovendien met deze hoofdredacteur die 2 petten opheeft steelt het nieuws van vrachtindicator.nee dan is de schuttevaer van vroeger aardig beter beter niets schrijbven dan NEGATief NIEUWS m vr gr w.kleine m/s rehoboth

    Geplaatst door: w.kleine op
  • Vind ik ook. Stop met die onzinnige reactietool. Gaat nergens over en het niveau is vaak laag. Daarnaast ben ik van mening dat Schuttevaer zich langzaam verlaagd tot een schreeuwerige, telegraafachtig vakblad voor de binnenvaart en af en toe goed, maar vaak ook de binnenvaart in een negatief daglicht zet…

    Geplaatst door: H op
  • Gaat bovenstaand artikel nou over Wouter??????Ik heb hier en daar ook mijn bedenkingen en lees dingen waar ik absoluut niet mee zou willen werken of doen, maar om nou als deze Wouter alleen maar te trappen.
    Volgens mij kan Schuttevaer dan beter stoppen met de mogelijkheid van reageren.
    Ik mag aannemen dat bovenvermeld persoon volwassen is, probeer dan iets wezenlijks te schrijven, of reageer anders niet!!!

    Geplaatst door: D.W. op
  • Nou nou nou wat heeft hij weer comentaar de waarheid wil hij nie onder ogen zien wij weten wel beter
    gr

    Geplaatst door: leo.m op
  • Geachte heren:
    Laten we het alstublieft niet over die “goede”schipper in het ziekenhuis hebben, want hoe “goed” die echt was weet alleen ik en niet jullie.Maar ja ook dat zegt al weer genoeg over de mentaliteit van sommige schippers die alleen maar een zielig verhaal van een kant horen en dan gelijk conclusies trekken. Ik hoop dat we elkaar inderdaad eens treffen en dat ik dan ook weet met wie ik nu eindelijk aan het tijdverspillen ben.

    Geplaatst door: Wouter op
  • Ik ben het helemaal eens met Willem V maar ht is wel zo wat gaan de banken dan rekenen
    ik denk dat de banken niet goed weten wat ze moeten doen falliet laten gaan levert ook nie veel op ja de schrot prijs
    Verder wil ik ook nog ff zeggen dat de bonden toch goed werk doen
    en wat het commentaar van de heer van Haaften betreft ga zelf is meer varen en word lid van de bond dan hoef je ook geen personeel te ontslaan als hij in het ziekenhuis ligt waar hij niks aan kan doen dan heb je ballen
    hopelijk word je ook lid van de bond en dan zien we elkaar misschien wel
    gr

    Geplaatst door: leo.m op
  • Mijnheer Willem Verboom.

    Heb even een vraag aan u wat u van een plan vindt die ik ook tegen mijn bank heb verteld,maar reageerde er niet op,
    Waarom laten banken de schepen niet stilliggen die het op dit moment niet aan kunnen om hen verplichtingen te voldoen,er wordt gezegd dat alle schepen straks weer nodig zijn ,dat is toch prachtig dan! als ze tegen die tyd de schepen weer laten gaan varen en afspreken om een soort boete te heffen over de tyd dat ze geen rente hebben betaald , dan kunnen de schepen die op dit moment nog rendabel varen ook rendabel varen blijven , want er worden veel meegesleurt omdat er nu teveel tonnage is lijkt mij heel eerlijk voor deze schippers , en er hoeft niemand falliet te gaan en de tonnage blijft bestaan die we straks nodig hebben.
    wij zijn het heus wel met mekaar eens dat er wat gebeuren moet , en dan is bovenstaande eerlijk , of met mekaar stoppen met varen voor belachelijke prijzen.
    veel sterkte allemaal.

    ag Bosma

    Geplaatst door: agb op
  • Wouter
    Ik ben het toch wel eens met Adriaan
    Want als jij op vac, kan gaan en je onslaat een (goede) schipper omdat het economisch niet meer gaat en deze nog eens ziek is ook wie is dan de eikel hij of jij
    Verdersluit ik m,n eigen aan bij de andere over de bonden die goed werk doen en hopen dat het in Brussel wat opleverd
    gr Bas v.d.b

    Geplaatst door: Bas op
  • Adriaan(tje):
    Nou weet ik nog niet wie je bent sukkel!!!
    En ik merk al aan je beoordelingsvermogen dat je inderdaad lid bent van een bond, want ik vind het knap dat je in iemands portomonee kan kijken. Waarschijnlijk ben jij een van die eikels die de Tiariba 4 weken in Braunschweig heeft zien liggen en maar gelijk de conclusie heeft getrokken dat het schip aan de ketting lag, en dat terwijl ik lekker op vakantie was n IJsland!!Maar ja dat zegt al genoeg over de persoon als je zo’n beoordelings vermogen hebt.Gelukkig kan ik het me nog permiteren een paar weken op het “betere”werk te wachten.

    Geplaatst door: Wouter op
  • Als je goed over de materie nadenkt,zou die stillegregeling werken, mits die 160 kasko`s niet meer afgebouwd worden.Dit is dweilen met de kraan open en daar ben ik het wel met agb eens, beperkt de bank zijn verlies over de rug van gezonde ondernemingen.Voor de rest moeten we wel positief blijven en met elkaar blijven werken aan een oplossing.

    Mvg John V

    Geplaatst door: touran rijder op
  • Nou Meneer van Haaften ik ben geen schippertje wat weggeschopt is
    Heb gewoon een eigen schip en zit altyd op de kanalen
    Maar zoals we al zeggen word gewoon lid van die bonden dan zie je ook wat er gedaan word en ook door vrijwilligers
    Dat jij het finacieel niet kan bolwerken ligt helemaal aan je zelf
    verder wil ik niet in discussie gaan we wachten mooi Brussel even af
    m.vr.gr

    Geplaatst door: adriaan op
  • Verladers stappen, bij sterk stijgende tarieven als gevolg van laag water op de Rijn, maar beperkt over naar spoor- of wegvervoer. De extreme laagwaterperiode in 2003 kostte de binnenvaart hooguit 5,4% aan ladingvolume.

    Dus doen we toch iets fout met zijn allen.

    Geplaatst door: een lezer op
  • Beste mister agb…

    Dat er mensen zich een breuk lachten ?
    Alleen de directe (zakelijke) profiteurs, en zelfs de meeste bevrachters niet die weinig arbeidsvreugde meer ervaren in de onderhandelingen met mensen die dit alles de keel uithangt. Behoudens wat poppetjes in de hogere regionen die op langer lopende contracten kunnen bogen….
    Dat wij het onszelf aandoen; volkomen mee eens, maar dat is een wetmatigheid die nauwelijks is te doorbreken met duizenden kakelende kippen. De olieboeren zullen met minder tonnen ook minder omzet hebben, maar denk niet dat ze, per ton, minder marge zijn gaan vragen…(Zij zijn georganiseerd)…..
    Op naar coöperaties van een paar x 500.000 ton en dan alleen de “top” laten “babbelen” met de huidige marktpartijen, die ieder gewoon z’n ding moet laten doen.
    Okè de stilligregeling; degene die € 3.500.000 schuld heeft , neem aan dat je doelt op een 110 mtr, kan / moet niet gaan liggen, want dat red t’ie niet.
    Kan ook niet de bedoeling zijn dat iemand met een tophypotheek het dan nog zou trekken.
    Zou ook nooit draagvlak creëren onder ons.
    Die heeft het risico genomen en wist dat er gevaren zou moeten worden….Maar er zijn er ook nog al wat die geen onverantwoorde investering hebben gedaan en voor een minimum bedrag zouden kunnen / willen liggen.
    Waar de rest dan van kan profiteren, maar wel een bijdrage aan die minimale vergoeding zou moeten leveren. Voor wat hoort wat. En stop a.u.b. met argumenten die alleen maar over de kosten gaan> Wat levert het op!, maar dan voor een ieder. Dat regelt zichzelf.
    Wie dit beu is en tevreden dat t’ie op die manier de boel drijvend kan houden, zij het tegen “droog” brood, so what? Die schrijft des te voordeliger in, en kost de varende het minst!
    Als je je leven dan waardiger in kan richten, terwijl je je buurman een (netto) betere vracht bezorgd, waar ligt het probleem?
    Denk dat alle ideeën op hetzelfde uitkomen> het moet uit de hogere(redelijke) vracht komen.
    En of dat nu door stilligregeling / coöperatie / aangepaste vaartijd verordeningen bewerkt wordt, maar er moet wel iets gebeuren waar gelukkig de overheid ook van doordrongen is.
    Want nogmaals, er zijn er nog steeds die “oplossingen” (bloed) zien in de massale “eigen schuld dikke bult” strategie >
    Het voorbeeld ligt er al; een 110 er die nu voor een appel en een ei ons aller vijvertje tegen nog lagere condities kan leegvissen….Waar ligt DAAR DE LOGICA, wie het weet mag het zeggen!
    Aflossingen / rente zullen, die het kunnen doen, wel mee vallen.
    Verzekeringen gaan naar 60%,
    Havengelden > speciale overeenkomst,
    Belastingen > nihiel,
    Belasting vette jaren > onder deze condities het maximale terughalen van vorige jaren,
    Personeel > (tijdelijk) ander werk of naar de buurman
    Maar;
    Slijtage (Kapitaalsvernietiging) > NUL
    Sociale leven > waardiger
    Luxe > misschien “droog brood”, maar is dat erg? Misschien is er daardoor wel meer tijd voor “bezinning”

    Geplaatst door: Willem Verboom op
  • Adriaan:
    Jij noemde mij gisteren laf maar durft zelf geen bekendheid te geven. Waarschijnlijk zal je wel een of ander afgewezen schippertje zijn die nergens aan de bak komt.Ik heb zo’n hekel aan mensen die via internet de grootste mond hebben maar voor de rest anoniem leven.

    Geplaatst door: Wouter op
  • willem v ,

    hallo willem, we kunnen ons zowiezo wel schamen hoor dat we schipper zijn , en dat we zelf onze broek niet op omhoog kunnen houden .Want als wij nu gewoon eens allemaal vragen wat we nodig hebben dan hebben we geen hulp van banken en staat nodig , want geloof mij maar die doen dit heus niet voor ons hoor , de banken en de staat gaat straks mee met die stilligregeling omdat ze het anders heel veel geld gaat kosten als er schepen falliet gaan , ze zullen zich wel een breuk lachen daar,want als die stilligregeling er komt is het nog steeds droog brood eten hoor , dus wees allemaal sterk en bereken eindelijk een keer wat je nodig hebt en ga daar niet onder zitten en houd je poot stijf , zal heus niet in een maand goed zijn snap ik ook , maar met deze stilligregeling ook niet , want vertel mij maar hoe je je rente kan betalen als je 3.500.000,00 euro schuld hebt van 0,11 cent plus verzekeringen belastingen etc. We hebben zelf de macht in handen maar zijn zo stom dat we hem niet grijpen, veel succes allemaal.

    Geplaatst door: agb op
  • Nou Nou Wouter je voelt je nog al aangesproken maar het is wel de waarheid
    Ik ben al jaren lid van die bonden en ze doen genoeg alleen als je geen lid bent zie je ooks niks maar dat is jou pakkie aan
    En naar brussel gaan doen wij ook
    Verder wil ik niet zoveel commetaar geven,,,,een hoop mensen weten hoe jij in elkaar steekt

    Geplaatst door: adriaan op
  • Wouter als jij het niet begrijp, begin ik het wel te begrijpen.Als jij de vakbladen zou lezen, oa magazine binnenvaart dan zou je wel anders praten.Je bent nu door div mensen teruggefloten en nog heb je het niet door.Ik sluit me aan bij Willem V met zijn prachtig betoog dat hout snijdt en draagt de organisaties een warm hart toe, zeker in deze tijd.

    Geplaatst door: touran rijder op
  • Adriaan als jij me kent moet je toch even te kennen geven wie jij bent,want als je me kent weet je dat ik ook actief vaar. En ik begrijp niet waarom ik zoveel mensen tegen z’n schenen schop want in mijn verhaal zie ik niks wat niet waar is.Want als iemand me nu eens kan vertellen wat onze bonden daadwerkelijk voor ons betekend hebben wil ik daar graag eens mee discuseren, maar aan de meeste mensen die hieron der gereageerd hebben heb ik geen boodschap.Dus Adriaan : niet belastend lullen of je zelf kenbaar maken en zeggen waar je me van ken.
    Groetjes Wouter van Haaften
    V.O.F. Tunas
    KVB. Tunas/KVB Tiariba

    Geplaatst door: Wouter op
  • en ik ben het met Wouter eens , lekker puh
    de bonden lopen altijd achter de feiten aan te rennen , en als ze rennen , rennen ze de verkeerde kant op

    Geplaatst door: g op
  • Nou laat die Wouter z,n eigen niet meer horen zo laf is hij dan

    Geplaatst door: adriaan op
  • kom nu is allemaal overheen en samen sterk zijn dan komt er wel iets uit de bus ? Hopelijk ?sucses

    Geplaatst door: sonseahray op
  • Wouter, je bent eigelijk geen enkele reactie waard, maar doe dit alleen om de mensen die zich dagelijks inzetten voor ons ALLER belang en het gehijg in de nek van honderden kakelende kippen trachten om te zetten naar een gemeenschappelijke deler die een ieder recht doet.
    Het werken onder de huidige omstandigheden vereist een zeer grote mate van incasseringsvermogen en zelfverloochening in een bedrijfstak die uniek is in de mate van verdeeldheid, waardoor het heel veel wijsheid vergt om tot voldoende gedragen oplossingen te komen. Maar om je boekje zo te buiten te gaan, terwijl je zelf aan de zijlijn staat en nog nooit iets betaald (dus stem) heeft, gaat alle fatsoensnormen te buiten.
    Welke serieuze bedrijfstak zou dit van z’n leden pikken om op deze manier in de etalage te staan? Maar je bent geen lid, sta aan de zijlijn en kan niet worden “teruggefloten”. Gebruik je energie om met creatieve oplossingen te komen!
    Denk dat we dan nog even geduld moeten hebben…. Achter de schermen wordt veel meer ondernomen als jij wel weet.
    Maar laat een ander wel in z’n waarde a.u.b. zodat ik me niet hoef te schamen om schipper te zijn.

    Geplaatst door: Willem V op
  • Dat heeft die wouter ook we kennen hem

    Geplaatst door: adriaan op
  • Oftewel, Wouter is een geweldige profiteur, egoist met een enorme grote mond en dan heb ik het netjes uitgedrukt.

    Geplaatst door: touran rijder op
  • Heb die klote Schuttevaer de haven van IJzerdoorn geen inspraak in gehad, de oranje sluizen, verwacht je nou dat de bonden ijzer met handen kunnen breken.
    Voorts denk ik dat je pas een mening over iets of iemand kan hebben als je een deel van de achterban bent en daar dus contributie voor betaald.
    Ben al jaren lid van Schuttevaer er wordt daar door vele schippers en ex schippers werk gedaan wat wij noemen voor liefde en oud papier.
    Voorts hadden vele mensen van de bonden betere en makkelijke functies kunnen krijgen zonder altijd dat gegooi met stront.
    Kortom niet mopperen eerst lid worden, ben je geen lid is alles wat ze voor je doen meegenomen

    Geplaatst door: Hagens op
  • Wat die Wouter zegt zegt klopt wel een beetje maar laat hij eerst eens zelf gaan varen
    Wij zijn toch ondernemers dus weet je zelf wat voor prijs je kunt aannemen
    En als je een hele hoop schuld hebt ja dan moet je stoppen
    geen audi of bmw aan dek en de grote jongen uit hangen

    Geplaatst door: adriaan op
  • “Ome” Joop
    (Waarom je je ome Joop noemt weet ik niet want volgens mij ben je geen familie)
    Ik heb zeker een realistische kijk op de zaak want na een jaar crisis vind ik toch dat er alleen maar veel gelult is en maar weinig (lees “niks”) concreets gebeurd is de heren bonden hebben mij in mijn 20 jarige loopbaan in de binnenvaart nog niks laten zien waardoor ik me geroepen voelde om lid te worden.

    Geplaatst door: Wouter op
  • Dan gaat er ook een bevrachter mee demonstreren, ondertussen schrijft hij namen op……..
    Heel naief.
    Trouwens varen wij voor tariefen hoger dan die van het Samen Sterk Team….

    Geplaatst door: max op
  • het komt van anonieme schippers omdat die anders door bevrachters gepakt worden door ze geen werk mee te geven.

    Geplaatst door: alb op
  • Wouter,

    Die klotebonden hebben toch allang voor elkaar dat de staatssecretaris die crisis gaat aanmelden? Alleen de Belgische en Duitse bonden hebben dat nog niet voor elkaar in hun land. En volgens mij zijn die klotebonden ook allang bezig om de politiek te overtuigen van de noodzaak van maatregelen. En volgens mij gaan die klotebonden ook naar Brussel toe om daar te spreken over de gevolgen van de crisis.Maar ik zal me wel vergissen, getuige jouw frisse kijk op de zaak.

    Geplaatst door: Ome Joop op
  • Ik juich dit toe en zal er ook zeker zijn al moet ik 1000 KM rijden.Maar wat ik nog steeds niet begrijp is dat dit van anonieme schippers moet komen. Waar zijn toch die KLOTE BONDEN en verenigingen van ons. Aan de wal springen toch ook de bonden in de bress bij onenigheid.Zo zie je maar dat ik het altijd goed had als er zo’n opvreter bij de Volkrak of waar dan aan ook aan boord kwam om leden te werven. Ze doen geen ene flikker!!!!!. Het is toch van de zotte dat de crisis nog steeds niet is aangemeld. Ik hoop op een massale opkomst.

    Geplaatst door: Wouter op

Reageer