Oplegregeling moet rust brengen

Het Crisisberaad Binnenvaart presenteerde haar oplegregeling in Den Haag als vangnetconstructie, die evenwicht moet brengen in een structureel verstoorde markt. Hierdoor ontstaat rust op de markt en worden vraag en aanbod beter met elkaar in evenwicht gebracht.

De oplegregeling is voor iedere schipper vrij toegankelijk, ongeacht de grootte van zijn schip. Alle schippers en eigenaren van schepen, hetzij individueel of in pool- of alliantieverband, kunnen zich aanmelden. Door zich te aan te melden verzekeren zij zich van deelname. Nieuwbouwschepen die 1 januari 2010 geen certificaat hebben, kunnen niet meer worden aangemeld. Ook duwbakken zijn voorlopig uitgesloten van deelname. Het Crisisberaad denkt nog na over een regeling voor duwbakken.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (23)

  • En maar weer alleen schoppen naar demensen die wat proberen.
    ja in mijn ogen is het ook zo dat er in Belgie een betere ondergrond in een bedrijf zit doormiddel van een x percentage eigen kapitaal.
    en ja of het idee van het crisis beraad echt zo goed is? maar aan de andere kant als de vrachten weer omhoog gaan hebben wij kleinere er ook wat aan, hoeven die grote jongens niet met onze vracht te varen.
    we hoeven niet alleen te schoppen tegen mensen die wat willen proberen op te zetten.
    NEE laten we nu eens slim zijn en echt ondernemers en vaar niet onder kostprijs, er is niemand die jou dat kan verplichten en een NMA kan je ook niks doen als je daar niet onder wil varen.
    dus mede collega,s stop met schoppen kom met een super idee, of gebruik gezond verstand en ben weer echte ondernemer.
    doen we dat niet snel dan is het twaalf uur en gaat er een stuk binnenvaart naar de klote

    Geplaatst door: Jannes op
  • De door zichzelf uitgeroepen kartrekkers van de binnenvaart hebben een ding gemeen. Ze zijn bepaald niet dom. Maar wel arrogant. Da’s niet zo slim.
    Er wordt namelijk niet geluisterd naar wat er breed geventileert wordt in de scheepvaartwandelgangen. Als een klein kind, wat altijd zijn zin krijgt dramt dit zgn. beraad haar fabuleuze plannen door. Totdat het op sectorbreed meebetalen aankomt. Dan stort het plan in duigen, want die dekselse Nma zal ook hier geen pas maken om een wettelijke betalingsverplichting in te kunnen laten stellen.
    Aan dezelfde kant zien we het tweede zwaard van Damocles hangen. Ook hier arrogantie, want wanneer u de nieuwste bevindingen van een ASV-lid tijdens een CCR-conferentie leest, rijzen de haren toch te berge? Kantoorbonden, heer de C.de Vries, ESO, Crisisberaad, wat nog meer? …..geef ze een aktekoffer, een fraai pak en stropdas, en uw contributie, dan komt alles in orde.
    Slaap lekker, heren kartrekkers.

    Geplaatst door: out insider op
  • zoals ik al eerder heb geschreven.nml.”het crisisberaad is er om nutteloze bijeenkomsten te organiseren en het warm water uit te vinden ,door nodeloze subsidies verkregen door V&W,voor onderzoeken met als opdracht:hoe het nu komt dat er crisis is in de binnenvaart.Dit weet het kleinste kind en al zovele malen bewezen

    Geplaatst door: razende belg op
  • Meneer G,

    Zullen we afspreken, gewoon ons naam te noemen, weet iedereen wie het is.

    In grote lijnen ben ik het met u eens. Het crisisberaad is niet gekozen, hun plan is niet in stemming gebracht, en toch wordt het als zodanig gebracht, dat de meerderheid erachter staat. Stop ermee, of bedenk iets voor de grote schepen, categorie boven 86 meter. Laat anderen met rust, diegenen, die niet de veroorzakers zijn van de overcapaciteit. Het lijkt me veel beter om nu te slopen, van wat er nog in de pot zit. Liefhebbers genoeg.

    Geplaatst door: Rienk Abrahamse op
  • Mijnheer G,
    Maak je niet druk , je gaat toch niet betalen zeker ook al sturen ze een rekening, gelijk retour afz.

    Geplaatst door: agb op
  • Beste lezers
    Trappen nu tegen elkaar heeft geen zin meer.Wij gaan nu zoals het ernaar uit ziet de banken redden!Want die hoeven met dit soort plannen niet af te boeken en daar is de hele tijd al voor gewaarschuwd dat de banken gered gaan worden.Dat je wil opleggen is daaraan toe MAAR DAT WE DAT DADELIJK VERPLICHT ALLEMAAL MOETEN TERUGBETALEN IS IN MIJN OGEN SMERIG.Degene die verantwoord geïnvesteerd hebben moeten nu opdraaien voor de gevolgen van het gek maken van banken makelaars en collega’s.Als niemand nu nog actie gaat ondernemen tegen deze idiote plannen moet je je afvragen voor wie je al die jaren en tijd bezig geweest bent.Toen het ze zo goed ging en ze op ons neer keken staken ze ook geen hand uit(ja alleen om papiertjes te ondertekenen waardoor er een hoop nu echt crisis hebben).Dat mevrouwtje Huizinga nu in ene keer wel thuis geeft wil alleen maar zeggen zo die sukkels hebben we te pakken.
    En wie zich nog steeds afvraagt wat of wie is het crisis team?Die hebben nu precies gekregen wat ze wilde een wettelijke regeling voor massaal draagvlak voor hun theorieën,want landelijk was de animo niet goed of zeg maar slecht.Dus moesten ze voor de partijen vertegenwoordigd door de mensen achter de tafel wel hun zin doordrukken dan maar op zo’n manier.Laten we nou niet roepen Belgen of Nederlanders,maar het is over een paar seconden 12 uur.Daarmee zeggend dit plan moet tegen gehouden worden misschien dat er iemand juridisch onderlegd is of eventueel een bond(geen kantoor binnenvaart natuurlijk)die weet of dit mogelijk is.Het is toch van de zotte dat iets waaraan je niet mee hebt gedaan wel voorop moet draaien!De crisis heeft niet overal schuld aan.

    Geplaatst door: g op
  • He ( domme)boze belg,geef de Hollanders maar weer de schuld. Denk nu eens na en begin ook bij Uzelf.Bedenk ook eens dat er velen ( hollanders) zijn die een gezonde investering ( zonder staatsgarantie)gedaan hebben.En wat die 5 jaar betreft, daar zijn ook trucjes voor om dat te omzeilen.Veel wijsheid gewenst,ook de galspugende onder ons , want die kunnen dat wel gebruiken.

    Geplaatst door: rob op
  • Desalniettemin hopen wij hier in Belgie te profiteren van het feit dat jullie massaal uit de vaart gaan.

    Geplaatst door: JUCO op
  • Ga nu gewoon een toebeurt in moderne vorm bedenken dan zijn er veel ondernemers gered en weet de ontvanger ookwat hij moet betalen(en in ieder geval niet meer als zijn buurman)en dan komen we samen deze tijd wel door.
    Al die andere iedeeen zijn uitstel van executie.

    Geplaatst door: schipper op
  • Beste Willem, U bent geen bevrachter maar een zijkerd die olie op het vuur komt gooien. Geloof echt niet dat de bevrachters nu de poenpakkers zijn. De misérie is voor de hele sector. En de boze belg: groot gelijk.
    Der is hier niemand die ruimte had of heeft voor te ondernemen: dus voor de goede orde: de huizencrisis in de vs startte in 2007 en was te wijten aan de overfinanciering! dit staat jullie nu te wachten in 2010 als de boeken van 2009 boven water komen. De bank heeft jullie geld nodig. Dus die casino trukken zullen niet veel uithalen

    Geplaatst door: jv op
  • Wat nou boze Belg,als jullie alle belasting wat wij nederlanders hebben moeten betalen ook betaald hadden of nog moeten betalen,was het al lang niet meer gezond geweest.Zelf hebben jullie ook ongeveer de hele vloot vernieuwd.Wat Nederland te verwijten valt,is dat er zoveel staatsgarantie is verleend.Buiten dat zijn jullie echt geen haar beter.

    Geplaatst door: j op
  • Toch wel handig dat er straks weer een toeslag op de gasolie komt om dit allemaal te betalen, neem aan dat alleen de schepen hieraan mee betalen die hiervan profiteren, dus bijvoorbeeld niet de sleep en duwboten…..

    Geplaatst door: sleep- en duwvaart op
  • Ik vraag mij af wanneer ze in Nederland is eindelijk de stekker er uittrekken. Wie niet kan betalen tegen de kant er mee,In Nederland hebben ze jaren met hun ogen dicht onderneemd, Wie 5€ had en een bankgarantie kon één, twee , drie?? nieuwe laten bouwen. Terwijl wij in België 5 jaar ons schip moeten houden( anders betalen we enorm veel winstbelasting) scrijven we na de verkoop af( dus we nemen niet de voledige winst mee) en moeten we 35% eigen middelen hebben wat een gezonde zaak is,Nu hebben de(meeste) Belgen een gezonde zaak maar komen nu ook in de problemen door die Nederlanders,Ik heb 4 jaar terug ook één nieuwe laten bouwen maar ik moet de bank wel voldoen, En nu kunnen we nog gaan meebetalen voor die Hollanders ook, Bedankt NEDERLAND!!

    Geplaatst door: boze belg op
  • @ C.Janszn, ook een prachtige oplossing voor diegene die het op die manier wil berekenen, maar de strekking blijft hetzelfde. Blijft maar 1 vraag over: Wie gaan het doen?!?!

    Geplaatst door: tsja op
  • @ tsja,

    Voorgaande bericht moest ook bevatten:
    Waarvoor nog een rekenmachine gebruiken. Met enkele kennissen en permissie van dhr. Meijer: zie onderstaand rekenblad!

    Geplaatst door: C. Janszn. op
  • Zie:
    http://www.kantoorbinnenvaart.org/files/kostprijs_jansz_meijer_uitgebreid.xls

    Meer heb je niet nodig!
    (Percentages kunnen ook bijv. 3,44% worden ingevuld!; Je ziet 3% staan, maar het blad rekend met 3,44%)

    Veel plezier met rekenen (en ik hoop dat je je Kostprijs boven water weet te onderhandelen!),

    Geplaatst door: C. Jans_zn. (and Friends!) op
  • Tja mede COLLEGA\’S cq CONCURRENTEN,CRISISBERAAD Ik zit dit nu al op geruime tijd dit op afstand te bekijken en telkens weer valt mijn mond open van verbazing.Wat een onnozel plan om 153 MILJOEN te willen uittrekken/lenen om dit in betere tijden te willen terug te betalen,wie geeft de garantie dat er binnenkort betere tijden komen (binnen 5 jaar).Als betere tijden uit blijven en er gaan alsnog 60 procent van de vloot falliet dan wordt de rekening voor de overgebleven 40 procent wel erg hoog.
    Het zal toch niet zo zijn dat het crisisberaad mijn doodvonnis met nog vele anderen (40 procent) gaat tekenen.Die 153 MILJOEN had nu optafel moeten liggen en niet nu nog eens bij gaan lenen.
    Groeten van een toch wel zeer verontruste ondernemer die met hart en ziel gewoon een SCHIPPER wil zijn

    Geplaatst door: anoniem op
  • Waarom gaan we niet voor een geordende markt met bodemtarieven.Daar hoeft niemand aan mee te betalen. Een toerbeurt past zich automatisch aan, aan de markt.En de ontvanger betaald niet meer dan nodig.

    Geplaatst door: een collega op
  • Hallo cab voorstander, hoe komt u of waar haalt u het idee vandaan dat d.m.v. het cab-plan de vrachtprijzen gaan stijgen?
    Ze geven hier zelf geen garantie voor. Heeft u ook het ING verslag/rapport gelezen?
    Vooruit zien is regeren!

    Geplaatst door: cab tegenstander. op
  • leuk geprobeerd willem. je bent gewoon bang dat dit erdoor komt want de vrachtprijzen gaan dan gegarandeerd stijgen, en dat is nou precies waar je bang voor bent. maar uitijndelijk ga ook jij vor gaas want of de prijzen gaan dadelijk weer stijgemn of we hebben over 2 jaar geen binnenvaart meer.dus stop is met die korte termijnvisie ondernemen is vooruitzien. maar ja dat zal jou denkcapaciteit blijkbaar wel te boven gaan. vriendelijke groet van een schiper die zeker wet dat de prijzen weer normaal zullen worden. kwestie van tijd.

    Geplaatst door: cab voorstander op
  • zo jammer, maar de simpelste oplossing wordt over het hoofd gezien of niet gedaan door de heeren binnenvaartondernemers. NIET BENEDEN JE EIGEN KOSTPRIJS AANNEMEN.(dit is inclusief aflossen natuurlijk) Zo simpel en zo effectief. Nix geen internetsites en regelingen. 1 rekenmachine en een kind kan de was doen. SUCCES ALLEN

    Geplaatst door: tsja op
  • Wellicht een detail, maar ik dacht opgestoken te hebben dat de sloopgelden alleen besteed konden worden aan slopen. Hoe kunnen die dan gebruikt worden voor een oplegregeling?

    Geplaatst door: henriette op
  • Met deze regeling hebben we gegarandeerd de komende jaren de laagste transportprijs. Als verlader ben ik daar zeer contant mee. Diverse treintrafieken kunnen nu overschakelen naar binnenvaart. Het gaat ons prima zo.Als zelfs de banken mee willen betalen om onze vrachten op z’n goedkoopst te vervoeren.. prachtig toch. Politiek zit het ook wel goed. En de binnenvaartondernemers… ja ik de buurman doet het ook

    Ondernemers!?!!?

    Geplaatst door: willem op

Reageer

Oplegregeling moet rust brengen | Schuttevaer.nl

Oplegregeling moet rust brengen

Het Crisisberaad Binnenvaart presenteerde haar oplegregeling in Den Haag als vangnetconstructie, die evenwicht moet brengen in een structureel verstoorde markt. Hierdoor ontstaat rust op de markt en worden vraag en aanbod beter met elkaar in evenwicht gebracht.

De oplegregeling is voor iedere schipper vrij toegankelijk, ongeacht de grootte van zijn schip. Alle schippers en eigenaren van schepen, hetzij individueel of in pool- of alliantieverband, kunnen zich aanmelden. Door zich te aan te melden verzekeren zij zich van deelname. Nieuwbouwschepen die 1 januari 2010 geen certificaat hebben, kunnen niet meer worden aangemeld. Ook duwbakken zijn voorlopig uitgesloten van deelname. Het Crisisberaad denkt nog na over een regeling voor duwbakken.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (23)

  • En maar weer alleen schoppen naar demensen die wat proberen.
    ja in mijn ogen is het ook zo dat er in Belgie een betere ondergrond in een bedrijf zit doormiddel van een x percentage eigen kapitaal.
    en ja of het idee van het crisis beraad echt zo goed is? maar aan de andere kant als de vrachten weer omhoog gaan hebben wij kleinere er ook wat aan, hoeven die grote jongens niet met onze vracht te varen.
    we hoeven niet alleen te schoppen tegen mensen die wat willen proberen op te zetten.
    NEE laten we nu eens slim zijn en echt ondernemers en vaar niet onder kostprijs, er is niemand die jou dat kan verplichten en een NMA kan je ook niks doen als je daar niet onder wil varen.
    dus mede collega,s stop met schoppen kom met een super idee, of gebruik gezond verstand en ben weer echte ondernemer.
    doen we dat niet snel dan is het twaalf uur en gaat er een stuk binnenvaart naar de klote

    Geplaatst door: Jannes op
  • De door zichzelf uitgeroepen kartrekkers van de binnenvaart hebben een ding gemeen. Ze zijn bepaald niet dom. Maar wel arrogant. Da’s niet zo slim.
    Er wordt namelijk niet geluisterd naar wat er breed geventileert wordt in de scheepvaartwandelgangen. Als een klein kind, wat altijd zijn zin krijgt dramt dit zgn. beraad haar fabuleuze plannen door. Totdat het op sectorbreed meebetalen aankomt. Dan stort het plan in duigen, want die dekselse Nma zal ook hier geen pas maken om een wettelijke betalingsverplichting in te kunnen laten stellen.
    Aan dezelfde kant zien we het tweede zwaard van Damocles hangen. Ook hier arrogantie, want wanneer u de nieuwste bevindingen van een ASV-lid tijdens een CCR-conferentie leest, rijzen de haren toch te berge? Kantoorbonden, heer de C.de Vries, ESO, Crisisberaad, wat nog meer? …..geef ze een aktekoffer, een fraai pak en stropdas, en uw contributie, dan komt alles in orde.
    Slaap lekker, heren kartrekkers.

    Geplaatst door: out insider op
  • zoals ik al eerder heb geschreven.nml.”het crisisberaad is er om nutteloze bijeenkomsten te organiseren en het warm water uit te vinden ,door nodeloze subsidies verkregen door V&W,voor onderzoeken met als opdracht:hoe het nu komt dat er crisis is in de binnenvaart.Dit weet het kleinste kind en al zovele malen bewezen

    Geplaatst door: razende belg op
  • Meneer G,

    Zullen we afspreken, gewoon ons naam te noemen, weet iedereen wie het is.

    In grote lijnen ben ik het met u eens. Het crisisberaad is niet gekozen, hun plan is niet in stemming gebracht, en toch wordt het als zodanig gebracht, dat de meerderheid erachter staat. Stop ermee, of bedenk iets voor de grote schepen, categorie boven 86 meter. Laat anderen met rust, diegenen, die niet de veroorzakers zijn van de overcapaciteit. Het lijkt me veel beter om nu te slopen, van wat er nog in de pot zit. Liefhebbers genoeg.

    Geplaatst door: Rienk Abrahamse op
  • Mijnheer G,
    Maak je niet druk , je gaat toch niet betalen zeker ook al sturen ze een rekening, gelijk retour afz.

    Geplaatst door: agb op
  • Beste lezers
    Trappen nu tegen elkaar heeft geen zin meer.Wij gaan nu zoals het ernaar uit ziet de banken redden!Want die hoeven met dit soort plannen niet af te boeken en daar is de hele tijd al voor gewaarschuwd dat de banken gered gaan worden.Dat je wil opleggen is daaraan toe MAAR DAT WE DAT DADELIJK VERPLICHT ALLEMAAL MOETEN TERUGBETALEN IS IN MIJN OGEN SMERIG.Degene die verantwoord geïnvesteerd hebben moeten nu opdraaien voor de gevolgen van het gek maken van banken makelaars en collega’s.Als niemand nu nog actie gaat ondernemen tegen deze idiote plannen moet je je afvragen voor wie je al die jaren en tijd bezig geweest bent.Toen het ze zo goed ging en ze op ons neer keken staken ze ook geen hand uit(ja alleen om papiertjes te ondertekenen waardoor er een hoop nu echt crisis hebben).Dat mevrouwtje Huizinga nu in ene keer wel thuis geeft wil alleen maar zeggen zo die sukkels hebben we te pakken.
    En wie zich nog steeds afvraagt wat of wie is het crisis team?Die hebben nu precies gekregen wat ze wilde een wettelijke regeling voor massaal draagvlak voor hun theorieën,want landelijk was de animo niet goed of zeg maar slecht.Dus moesten ze voor de partijen vertegenwoordigd door de mensen achter de tafel wel hun zin doordrukken dan maar op zo’n manier.Laten we nou niet roepen Belgen of Nederlanders,maar het is over een paar seconden 12 uur.Daarmee zeggend dit plan moet tegen gehouden worden misschien dat er iemand juridisch onderlegd is of eventueel een bond(geen kantoor binnenvaart natuurlijk)die weet of dit mogelijk is.Het is toch van de zotte dat iets waaraan je niet mee hebt gedaan wel voorop moet draaien!De crisis heeft niet overal schuld aan.

    Geplaatst door: g op
  • He ( domme)boze belg,geef de Hollanders maar weer de schuld. Denk nu eens na en begin ook bij Uzelf.Bedenk ook eens dat er velen ( hollanders) zijn die een gezonde investering ( zonder staatsgarantie)gedaan hebben.En wat die 5 jaar betreft, daar zijn ook trucjes voor om dat te omzeilen.Veel wijsheid gewenst,ook de galspugende onder ons , want die kunnen dat wel gebruiken.

    Geplaatst door: rob op
  • Desalniettemin hopen wij hier in Belgie te profiteren van het feit dat jullie massaal uit de vaart gaan.

    Geplaatst door: JUCO op
  • Ga nu gewoon een toebeurt in moderne vorm bedenken dan zijn er veel ondernemers gered en weet de ontvanger ookwat hij moet betalen(en in ieder geval niet meer als zijn buurman)en dan komen we samen deze tijd wel door.
    Al die andere iedeeen zijn uitstel van executie.

    Geplaatst door: schipper op
  • Beste Willem, U bent geen bevrachter maar een zijkerd die olie op het vuur komt gooien. Geloof echt niet dat de bevrachters nu de poenpakkers zijn. De misérie is voor de hele sector. En de boze belg: groot gelijk.
    Der is hier niemand die ruimte had of heeft voor te ondernemen: dus voor de goede orde: de huizencrisis in de vs startte in 2007 en was te wijten aan de overfinanciering! dit staat jullie nu te wachten in 2010 als de boeken van 2009 boven water komen. De bank heeft jullie geld nodig. Dus die casino trukken zullen niet veel uithalen

    Geplaatst door: jv op
  • Wat nou boze Belg,als jullie alle belasting wat wij nederlanders hebben moeten betalen ook betaald hadden of nog moeten betalen,was het al lang niet meer gezond geweest.Zelf hebben jullie ook ongeveer de hele vloot vernieuwd.Wat Nederland te verwijten valt,is dat er zoveel staatsgarantie is verleend.Buiten dat zijn jullie echt geen haar beter.

    Geplaatst door: j op
  • Toch wel handig dat er straks weer een toeslag op de gasolie komt om dit allemaal te betalen, neem aan dat alleen de schepen hieraan mee betalen die hiervan profiteren, dus bijvoorbeeld niet de sleep en duwboten…..

    Geplaatst door: sleep- en duwvaart op
  • Ik vraag mij af wanneer ze in Nederland is eindelijk de stekker er uittrekken. Wie niet kan betalen tegen de kant er mee,In Nederland hebben ze jaren met hun ogen dicht onderneemd, Wie 5€ had en een bankgarantie kon één, twee , drie?? nieuwe laten bouwen. Terwijl wij in België 5 jaar ons schip moeten houden( anders betalen we enorm veel winstbelasting) scrijven we na de verkoop af( dus we nemen niet de voledige winst mee) en moeten we 35% eigen middelen hebben wat een gezonde zaak is,Nu hebben de(meeste) Belgen een gezonde zaak maar komen nu ook in de problemen door die Nederlanders,Ik heb 4 jaar terug ook één nieuwe laten bouwen maar ik moet de bank wel voldoen, En nu kunnen we nog gaan meebetalen voor die Hollanders ook, Bedankt NEDERLAND!!

    Geplaatst door: boze belg op
  • @ C.Janszn, ook een prachtige oplossing voor diegene die het op die manier wil berekenen, maar de strekking blijft hetzelfde. Blijft maar 1 vraag over: Wie gaan het doen?!?!

    Geplaatst door: tsja op
  • @ tsja,

    Voorgaande bericht moest ook bevatten:
    Waarvoor nog een rekenmachine gebruiken. Met enkele kennissen en permissie van dhr. Meijer: zie onderstaand rekenblad!

    Geplaatst door: C. Janszn. op
  • Zie:
    http://www.kantoorbinnenvaart.org/files/kostprijs_jansz_meijer_uitgebreid.xls

    Meer heb je niet nodig!
    (Percentages kunnen ook bijv. 3,44% worden ingevuld!; Je ziet 3% staan, maar het blad rekend met 3,44%)

    Veel plezier met rekenen (en ik hoop dat je je Kostprijs boven water weet te onderhandelen!),

    Geplaatst door: C. Jans_zn. (and Friends!) op
  • Tja mede COLLEGA\’S cq CONCURRENTEN,CRISISBERAAD Ik zit dit nu al op geruime tijd dit op afstand te bekijken en telkens weer valt mijn mond open van verbazing.Wat een onnozel plan om 153 MILJOEN te willen uittrekken/lenen om dit in betere tijden te willen terug te betalen,wie geeft de garantie dat er binnenkort betere tijden komen (binnen 5 jaar).Als betere tijden uit blijven en er gaan alsnog 60 procent van de vloot falliet dan wordt de rekening voor de overgebleven 40 procent wel erg hoog.
    Het zal toch niet zo zijn dat het crisisberaad mijn doodvonnis met nog vele anderen (40 procent) gaat tekenen.Die 153 MILJOEN had nu optafel moeten liggen en niet nu nog eens bij gaan lenen.
    Groeten van een toch wel zeer verontruste ondernemer die met hart en ziel gewoon een SCHIPPER wil zijn

    Geplaatst door: anoniem op
  • Waarom gaan we niet voor een geordende markt met bodemtarieven.Daar hoeft niemand aan mee te betalen. Een toerbeurt past zich automatisch aan, aan de markt.En de ontvanger betaald niet meer dan nodig.

    Geplaatst door: een collega op
  • Hallo cab voorstander, hoe komt u of waar haalt u het idee vandaan dat d.m.v. het cab-plan de vrachtprijzen gaan stijgen?
    Ze geven hier zelf geen garantie voor. Heeft u ook het ING verslag/rapport gelezen?
    Vooruit zien is regeren!

    Geplaatst door: cab tegenstander. op
  • leuk geprobeerd willem. je bent gewoon bang dat dit erdoor komt want de vrachtprijzen gaan dan gegarandeerd stijgen, en dat is nou precies waar je bang voor bent. maar uitijndelijk ga ook jij vor gaas want of de prijzen gaan dadelijk weer stijgemn of we hebben over 2 jaar geen binnenvaart meer.dus stop is met die korte termijnvisie ondernemen is vooruitzien. maar ja dat zal jou denkcapaciteit blijkbaar wel te boven gaan. vriendelijke groet van een schiper die zeker wet dat de prijzen weer normaal zullen worden. kwestie van tijd.

    Geplaatst door: cab voorstander op
  • zo jammer, maar de simpelste oplossing wordt over het hoofd gezien of niet gedaan door de heeren binnenvaartondernemers. NIET BENEDEN JE EIGEN KOSTPRIJS AANNEMEN.(dit is inclusief aflossen natuurlijk) Zo simpel en zo effectief. Nix geen internetsites en regelingen. 1 rekenmachine en een kind kan de was doen. SUCCES ALLEN

    Geplaatst door: tsja op
  • Wellicht een detail, maar ik dacht opgestoken te hebben dat de sloopgelden alleen besteed konden worden aan slopen. Hoe kunnen die dan gebruikt worden voor een oplegregeling?

    Geplaatst door: henriette op
  • Met deze regeling hebben we gegarandeerd de komende jaren de laagste transportprijs. Als verlader ben ik daar zeer contant mee. Diverse treintrafieken kunnen nu overschakelen naar binnenvaart. Het gaat ons prima zo.Als zelfs de banken mee willen betalen om onze vrachten op z’n goedkoopst te vervoeren.. prachtig toch. Politiek zit het ook wel goed. En de binnenvaartondernemers… ja ik de buurman doet het ook

    Ondernemers!?!!?

    Geplaatst door: willem op

Reageer