Rederijen bepalen verkeer tussen de havensteden

Tussen Rotterdam en Antwerpen worden jaarlijks 25 miljoen ton lading en 800.000 containers vervoert en die goederenstroom wordt volledig aangestuurd door de rederijen, omdat er simpelweg geen samenwerking is tussen de havens. Dat kwam onlangs naar voren op de Scheldeconferentie in Terneuzen.

De samenwerking tussen de havenbeheerders van Antwerpen en Rotterdam is in de huidige structuur lastig, stelde professor Peter de Langen, hoogleraar goederenvervoer en logistiek van de TU Eindhoven.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Rederijen bepalen verkeer tussen de havensteden | Schuttevaer.nl

Rederijen bepalen verkeer tussen de havensteden

Tussen Rotterdam en Antwerpen worden jaarlijks 25 miljoen ton lading en 800.000 containers vervoert en die goederenstroom wordt volledig aangestuurd door de rederijen, omdat er simpelweg geen samenwerking is tussen de havens. Dat kwam onlangs naar voren op de Scheldeconferentie in Terneuzen.

De samenwerking tussen de havenbeheerders van Antwerpen en Rotterdam is in de huidige structuur lastig, stelde professor Peter de Langen, hoogleraar goederenvervoer en logistiek van de TU Eindhoven.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer