Het proviandkraantje

Eens, nog niet zo heel lang geleden, zag je in grote zeehavens een heel woud van masten en laadbomen. Containerschepen bestonden nog niet en vrijwel elk droge-ladingschip beschikte over een eigen laadgerei. Daarnaast had een schip met een laadvermogen van zo’n 10.000 ton al gauw een bemanning van ruim veertig vaklui aan boord. Als er al met buitenlanders werd gevaren, waren dat zeer er- en bevaren visserlui uit Noord-Spanje of voor wat betreft de KJCPL zorgvuldig geselecteerde Chinezen.

De arbeidsinspecteur

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Het proviandkraantje | Schuttevaer.nl

Het proviandkraantje

Eens, nog niet zo heel lang geleden, zag je in grote zeehavens een heel woud van masten en laadbomen. Containerschepen bestonden nog niet en vrijwel elk droge-ladingschip beschikte over een eigen laadgerei. Daarnaast had een schip met een laadvermogen van zo’n 10.000 ton al gauw een bemanning van ruim veertig vaklui aan boord. Als er al met buitenlanders werd gevaren, waren dat zeer er- en bevaren visserlui uit Noord-Spanje of voor wat betreft de KJCPL zorgvuldig geselecteerde Chinezen.

De arbeidsinspecteur

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer