ASV vindt ‘bewijs’ voor rampzalige gevolgen nieuwe technische eisen

Wat de aanpassing van oudere schepen aan moderne veiligheids- en arbo-eisen te laten voldoen gaat kosten blijft onduidelijk. Uit een rapport uit 2001 blijkt dat dit voor een gemiddeld schip tegen 2035 in theorie circa 250.000 euro gaat kosten, maar in de praktijk is dit volgens de onderzoekers veel minder. Inmiddels gebruikt de Algemeene Schippers Vereeniging (ASV) het rapport om te proberen de eisen van tafel te krijgen.

De ASV deed vorige week een beroep op de vaste Kamercommissie voor Verkeer en Waterstaat. De schippersbond blijft erbij dat schippers niet kunnen voldoen aan de regels die vanaf 2010 van kracht worden en verwijst naar het rapport van het Europees ontwikkelingscentrum voor binnen- en kustvaart uit 2001. Het Duitse ministerie van Verkeer gaf destijds op verzoek van de Duitse delegatie van de Centrale Commissie voor de Rijnvaart (CCR) opdracht voor het onderzoek.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

ASV vindt ‘bewijs’ voor rampzalige gevolgen nieuwe technische eisen | Schuttevaer.nl

ASV vindt ‘bewijs’ voor rampzalige gevolgen nieuwe technische eisen

Wat de aanpassing van oudere schepen aan moderne veiligheids- en arbo-eisen te laten voldoen gaat kosten blijft onduidelijk. Uit een rapport uit 2001 blijkt dat dit voor een gemiddeld schip tegen 2035 in theorie circa 250.000 euro gaat kosten, maar in de praktijk is dit volgens de onderzoekers veel minder. Inmiddels gebruikt de Algemeene Schippers Vereeniging (ASV) het rapport om te proberen de eisen van tafel te krijgen.

De ASV deed vorige week een beroep op de vaste Kamercommissie voor Verkeer en Waterstaat. De schippersbond blijft erbij dat schippers niet kunnen voldoen aan de regels die vanaf 2010 van kracht worden en verwijst naar het rapport van het Europees ontwikkelingscentrum voor binnen- en kustvaart uit 2001. Het Duitse ministerie van Verkeer gaf destijds op verzoek van de Duitse delegatie van de Centrale Commissie voor de Rijnvaart (CCR) opdracht voor het onderzoek.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer