Inhalen onderhoudsachterstand niet naar voren

Staatsscretaris Tineke Huizinga van Verkeer en Waterstaat vindt het niet realistisch het inlopen van onderhoudsachterstanden van 2016 naar 2012 te vervroegen. De Socialistische Partij vroeg dit in haar onlangs gepresenteerde actieplan. Ook is Huizinga tegen een terugkeer van de schippersbeurs. Ze ondersteunt de visie van de SP dat er meer aandacht moet komen voor de problemen van de kleine schepen.

‘Het doet mij goed om te zien dat ook de SP de binnenvaart een warm hart toedraagt. In het actieplan zie ik zowel overeenkomsten als verschillen met mijn beleid zoals verwoord in de beleidsnota Varen voor een vitale economie.
‘Het vergroten en verbeteren van het stelsel van vaarwegen geef ik vorm via het MIRT-aanlegprogramma en de onderhoudsprogramma’s voor vaarwegen. Het betreft een ambitieus pakket aan maatregelen. Dit geldt zeker voor het inlopen van de onderhoudsachterstanden. Deze zijn in 2016 ingelopen in plaats van in 2020. De wens van de SP om dit reeds in 2012 gereed te hebben is niet realistisch gezien het omvangrijke pakket aan onderhoudswerkzaamheden.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Inhalen onderhoudsachterstand niet naar voren | Schuttevaer.nl

Inhalen onderhoudsachterstand niet naar voren

Staatsscretaris Tineke Huizinga van Verkeer en Waterstaat vindt het niet realistisch het inlopen van onderhoudsachterstanden van 2016 naar 2012 te vervroegen. De Socialistische Partij vroeg dit in haar onlangs gepresenteerde actieplan. Ook is Huizinga tegen een terugkeer van de schippersbeurs. Ze ondersteunt de visie van de SP dat er meer aandacht moet komen voor de problemen van de kleine schepen.

‘Het doet mij goed om te zien dat ook de SP de binnenvaart een warm hart toedraagt. In het actieplan zie ik zowel overeenkomsten als verschillen met mijn beleid zoals verwoord in de beleidsnota Varen voor een vitale economie.
‘Het vergroten en verbeteren van het stelsel van vaarwegen geef ik vorm via het MIRT-aanlegprogramma en de onderhoudsprogramma’s voor vaarwegen. Het betreft een ambitieus pakket aan maatregelen. Dit geldt zeker voor het inlopen van de onderhoudsachterstanden. Deze zijn in 2016 ingelopen in plaats van in 2020. De wens van de SP om dit reeds in 2012 gereed te hebben is niet realistisch gezien het omvangrijke pakket aan onderhoudswerkzaamheden.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer