Foto 13-10-2006

Het door New Logistics ontworpen ms RMS Kiel is bij de werf ConMar in Brake aan de Unterweser van stapel gelopen. Eigenlijk had het schip – dat door middel van een luchtfilm onder de romp brandstof moet besparen – al in december vorig jaar in de vaart moeten komen, maar een reeks vertragingen maakte dat onmogelijk.De tewaterlating gaf ook weer problemen. Het schip leek muurvast op de helling te zitten en twee sleepboten trokken haar in de Weser. Ze gleed echter scheef van de helling en moest daarom in Bremerhaven in dok om te controleren op schade. Het is niet duidelijk of dat de oplevering aan het Rhein-, Maas- und See-Schiffahrtskontor in Duisburg verder vertraagt.

Foto 13-10-2006

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Foto 13-10-2006 | Schuttevaer.nl

Foto 13-10-2006

Het door New Logistics ontworpen ms RMS Kiel is bij de werf ConMar in Brake aan de Unterweser van stapel gelopen. Eigenlijk had het schip – dat door middel van een luchtfilm onder de romp brandstof moet besparen – al in december vorig jaar in de vaart moeten komen, maar een reeks vertragingen maakte dat onmogelijk.De tewaterlating gaf ook weer problemen. Het schip leek muurvast op de helling te zitten en twee sleepboten trokken haar in de Weser. Ze gleed echter scheef van de helling en moest daarom in Bremerhaven in dok om te controleren op schade. Het is niet duidelijk of dat de oplevering aan het Rhein-, Maas- und See-Schiffahrtskontor in Duisburg verder vertraagt.

Foto 13-10-2006

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer