‘Gekkenhuis in zand en grind’

In de zand- en grindvaart wordt momenteel goed verdiend. ‘De grotere beunschepen tussen de 1600 en 2000 ton verdienen een dik belegde boterham en houden ondanks de dure gasolie twintig procent meer over dan vorig jaar rond deze tijd’, zegt een panellid. ‘Ze spreken bijvoorbeeld af dat ze altijd over de volle tonnen betaald krijgen en dat is natuurlijk mooi meegenomen.’ Het is overal druk, zowel in Zeeland als in Limburg. ‘Je krijgt de beurt niet die je hebt aangevraagd en er wordt steeds uitgeweken naar andere molens.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

‘Gekkenhuis in zand en grind’ | Schuttevaer.nl

‘Gekkenhuis in zand en grind’

In de zand- en grindvaart wordt momenteel goed verdiend. ‘De grotere beunschepen tussen de 1600 en 2000 ton verdienen een dik belegde boterham en houden ondanks de dure gasolie twintig procent meer over dan vorig jaar rond deze tijd’, zegt een panellid. ‘Ze spreken bijvoorbeeld af dat ze altijd over de volle tonnen betaald krijgen en dat is natuurlijk mooi meegenomen.’ Het is overal druk, zowel in Zeeland als in Limburg. ‘Je krijgt de beurt niet die je hebt aangevraagd en er wordt steeds uitgeweken naar andere molens.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer