Containermarkt neemt extra capaciteit goed op

In het Verre Oosten daalden de huren en vrachten voor de handysizers flink. De Benarita (40.688 dwt, 1984) werd gecharterd voor een reis van Mumbai naar China voor $ 10.000 per dag. De leeftijd van het schip zal wel een rol gespeeld hebben, maar de huur was wel erg laag. Op de Atlantische routes was het veel beter voor de handysizers. De Nicolas S (45.736 dwt, 1997) werd gecharterd voor een reis van Houston naar Marokko voor $ 17.900 per dag, de Nan Hai (45.181 dwt, 1996) oplevering Tampico voor twee Atlantische reizen voor $ 17.250 per dag.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Containermarkt neemt extra capaciteit goed op | Schuttevaer.nl

Containermarkt neemt extra capaciteit goed op

In het Verre Oosten daalden de huren en vrachten voor de handysizers flink. De Benarita (40.688 dwt, 1984) werd gecharterd voor een reis van Mumbai naar China voor $ 10.000 per dag. De leeftijd van het schip zal wel een rol gespeeld hebben, maar de huur was wel erg laag. Op de Atlantische routes was het veel beter voor de handysizers. De Nicolas S (45.736 dwt, 1997) werd gecharterd voor een reis van Houston naar Marokko voor $ 17.900 per dag, de Nan Hai (45.181 dwt, 1996) oplevering Tampico voor twee Atlantische reizen voor $ 17.250 per dag.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer