ONS-voorzitter Kreuze vraagt om duidelijkheid kosten oplegregeling

Gerhard Kreuze (ms Elly) heeft op de jaarvergadering van de Onafhankelijke Nederlandse Schippersvakbond (ONS) in Nijmegen het Crisisberaad Binnenvaart gevraagd snel bekend te maken hoeveel de oplegregeling de schipper gaat kosten. Kreuze werd zaterdag 2 januari gekozen tot voorzitter van de ONS. Hij volgde Wim Sakko op.

‘Er is zo weinig draagvlak voor de oplegregeling omdat niet duidelijk is wat de regeling de schipper gaat kosten’, zei Kreuze. ‘Moeten we misschien tien jaar lang 10.000 euro per jaar betalen? Is het meer, is het minder, we weten het niet. Pas als dat duidelijk is, kun je ergens voor zijn. Want je kunt wel ergens voor zijn, maar als je het niet kunt betalen, dan ben je tegen.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (14)

  • Weer iets om je voor te schamen dat je je binnenvaartondernemer mag noemen.Als dat werkelijk waar is zoals het door mr Jan Verbazing word beschreven dat er aan zulke ondernemers een uitkering word gegeven Is dat volkomen absurd!! Hier kunnen meerdere uitkomsten bij spelen 1 Die desbetreffende ondernemer kan NIET ondernemen want als je na een goed jaar crisis deze uitkering al voor elkaar heb dan is die bedrijfvoering UITERST kwalijk te noemen. 2 of die ondernemer heeft “goede connecties” bij die gemeente Dus berust het hier om oplichting. Of we jaloers op deze “ondernemer” moeten zijn Dus niet
    Daar komt hij vanzelf wel achter
    En zoals meneer Karel als schreef er zijn geen oplossingen te bedenken dan alleen dat de ondernemer zijn conclusies trekt en er naar gaat handelen en niet iedereen mee trekt naar de afgrond En/Of dat de banken hun verantwoordelijk gaan nemen Want iedereen gaat door deze bedrijfsvoering naar de knoppen
    En meneer Johan wie de schoen past trekt hem aan !!
    Hierbij wens ik Meneer G Kreuze veel succes toe

    Geplaatst door: anoniempje op
  • Hee gerrit,laat die mensen dat lekker doen,waarom moeten altijd van die bemoeials alles voor een ander verzieken? Let s op je eigen mensen….

    Geplaatst door: johan op
  • Na enige navraag over deze bijstand is dit waarheid! Zonder Namen te noemen.Er varen (ondernemers)schepen die een bijstands uitkering ontvangen volgens goed ingelichte bronnen!Dit is ongehoord.Bij bijstand schip tegen de kant! Tegen deze sponsering door de overheid is niet te werken. Dit lijkt mij wel wat voor de NMA

    Geplaatst door: gerrit op
  • Beste BG,

    Ik denk dat er een misverstand is gerezen, tussen jou en mij ivm. redenatie over welk plan we het hebben.Mijn reaktie was over plan EUBO, en als ik het zo zie schrijf jij over crisisberaad, en daarin geef ik je gelijk want die zijn nog aan het proberen de banken tot medewerking over te halen zodat die minder moeten afboeken, maar dat licht tamelijk zwaar.
    En dus is daar inderdaad de kostenvraag nog open, maar gezien de enorme risico’s die de banken lopen bij faillisementen, is de insteek om deze ook op een bijdrage in de kosten aan te spreken.En dus is er inderdaad geen kostenpost voor de schipper bekend zolang ze niet weten wie wat en hoeveel bijdraagd in de kosten.
    MVG Sjaak.

    Geplaatst door: J. van Wijk op
  • beste sjaak
    Het staat al op internet vanaf 21-12-2009!Had het niet al voorgelegd kunnen worden voordat men rondje nederland ging doen?Hoe kon en kun je nu voor een plan zijn waarvan te voren niet de kosten bekend zijn?En die vergaderingen waren al even voor de publicaties op internet geweest.

    Geplaatst door: mvg BG op
  • Beste BG,
    Waarom weet jij dat niet. Staat al sinds 21/12/09 op de site van Schippers voor Schippers, met de doelstellingen, en de prijzen.
    Eerst weten, dan pas reageren.

    PS de site is gratis dus daar kan het ook niet aan liggen.
    MVG Sjaak.

    Geplaatst door: J. van Wijk op
  • wat gaat het de schipper kosten?
    Dat is een vraag die beter eerst voorgelegd had kunnen worden alvorens mensen moesten aangeven of je dit plan steunde.Hoe kun je nou een plan steunen waarvan je van te voren niet weet en wist wat gaat de schipper dat kosten!dit is niet de eerste keer dat er vraagtekens gezet worden waar zit iedereen toch met zijn gedachte?En laat, wie voor zijn voor deze regeling,die pot maar zelf ophoesten.

    Geplaatst door: mvg BG op
  • vul maar eens in op google”financiele steun voor ondernemers en ex ondernemers”in dan zul je wel lezen wat dhr verbazing bedoeld.

    Geplaatst door: de onderzoeker op
  • Beste Henriette,
    Zoals ik al schreef misschien heb ik het
    verkeerd begrepen.
    Maar wat ik begreep krijgt een ondernemr een uitkering van ca. 1700,00 eu. maar hier zijn allerlei premies al van af en deze worden middels een negatief inkomen dan weer teruggevorderd. Ook worden kapitaalverstrekkingen gegeven, dit moet allemaal worden terugbetaald mits na een bepaalde periode dat niet lukt dan word het omgezet in een gift.(Zie de folder “financielle steun voor ondernemers en ex ondernemers”. Ik neem geen verantwoording voor bovengenoemde cijfers,maar zo heb ik het begrepen. Ik hoop dat hier snel meer duidelijkheid over komt.

    Geplaatst door: jan verbazing op
  • Hoe kom je aan EUR3400 bijstand? Ik ben daar erg benieuwd naar, daarvan kun je namelijk uitermate riant leven en dat lijkt me van de bijstand niet de bedoeling.

    Geplaatst door: henriette op
  • Laat het nu toch eens duidelijk zijn.
    geen oplossing zoeken in opleg regeling of wat ook.
    nee laat mensen die de verplichtingen niet nakomen failliet gaan, degene die een schip uit dit faillissement terug weet te kopen heeft een flink eigen vermogen en zal voor kosten dekkende tarieven gaan varen en de markt gezonder laten worden.

    Geplaatst door: Karel op
  • vreemde ondernemers.
    eerst ken alles dus gaan te veel schuldverplichtingen aan.
    Nu gaat het minder (-10%) en vaart men voor te weinig.
    Maar dat heet bij mij slecht ondernemerschap.
    Er zijn bedrijfstakken die hebben -30 tot -40 %
    aanbesteding oa instalatie techniek en die èenmans bedrijven hoor ik niet.

    Geplaatst door: Bartelds op
  • Allereerst de felicitatie met de benoeming van de Heer Kreuze tot voorzitter, en wij wensen hem en het bestuur veel wijsheid, en succes in deze moeilijke tijden.Wij waren helaas verhinderd.
    Dan denk ik dat tevens aan het Crisisberaad-binnenvaart gevraagd moet worden waaraan die twee en halve ton zijn besteed, zodat veel kou uit de lucht wordt gehaald inzake de besteding hiervan.
    Daarnaast ziet de binnenvaart graag de vorderingen, die wel of niet gemaakt worden door het crisisberaad, het is nl. al weer geruime tijd erg stil hierover.
    Nogmaals veel succes allemaal.
    J. van Wijk

    Geplaatst door: J. van Wijk op
  • Heb met open mond op de vergadering ONS/RKSB naar de Heer Zegers van de Gemeente Nijmegen afd. bijstand zelfstandigen geluisterd.
    Ik durf het bijna niet te geloven en vergeeft U mij als ik het verkeerd begrepen heb.
    Maat het schijnt dat ondernemers die hun rente en aflossing niet meer kunnen betalen gewoon door varen.
    Opzich is dit een kwestie tussen de bank en de ondernemer. Maarrrr
    toen ik hoorde dat zon,n ondernemer ook nog € 3.400,- in de maand bijstand krijgt welke na een periode omgezet word in een gift viel ik bijna van mijn stoel. Weekblad Schuttevaer, U zat ook in de zaal wilt U dit verifieren en in de media brengen.

    Geplaatst door: jan verbazing op

Reageer

ONS-voorzitter Kreuze vraagt om duidelijkheid kosten oplegregeling | Schuttevaer.nl

ONS-voorzitter Kreuze vraagt om duidelijkheid kosten oplegregeling

Gerhard Kreuze (ms Elly) heeft op de jaarvergadering van de Onafhankelijke Nederlandse Schippersvakbond (ONS) in Nijmegen het Crisisberaad Binnenvaart gevraagd snel bekend te maken hoeveel de oplegregeling de schipper gaat kosten. Kreuze werd zaterdag 2 januari gekozen tot voorzitter van de ONS. Hij volgde Wim Sakko op.

‘Er is zo weinig draagvlak voor de oplegregeling omdat niet duidelijk is wat de regeling de schipper gaat kosten’, zei Kreuze. ‘Moeten we misschien tien jaar lang 10.000 euro per jaar betalen? Is het meer, is het minder, we weten het niet. Pas als dat duidelijk is, kun je ergens voor zijn. Want je kunt wel ergens voor zijn, maar als je het niet kunt betalen, dan ben je tegen.’

  • Crisisberaad: ‘Schippers betalen zo weinig mogelijk’

Kantoormanager Erik van Toor hield namens het Crisisberaad Binnenvaart een presentatie op de ONS-vergadering. Omdat de onderhandelingen met de banken over de financiering van de oplegregeling nog moeten beginnen, kon hij geen concrete uitspraken doen over de kosten. Wel ziet het Crisisberaad de financiering als een groot struikelpunt. ‘Onze inzet is de schippers zo weinig mogelijk te laten betalen. Je moet de banken dus vragen iets te doen. We willen met de banken praten over een financiering vanuit een fonds dat door de banken wordt gevuld.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (14)

  • Weer iets om je voor te schamen dat je je binnenvaartondernemer mag noemen.Als dat werkelijk waar is zoals het door mr Jan Verbazing word beschreven dat er aan zulke ondernemers een uitkering word gegeven Is dat volkomen absurd!! Hier kunnen meerdere uitkomsten bij spelen 1 Die desbetreffende ondernemer kan NIET ondernemen want als je na een goed jaar crisis deze uitkering al voor elkaar heb dan is die bedrijfvoering UITERST kwalijk te noemen. 2 of die ondernemer heeft “goede connecties” bij die gemeente Dus berust het hier om oplichting. Of we jaloers op deze “ondernemer” moeten zijn Dus niet
    Daar komt hij vanzelf wel achter
    En zoals meneer Karel als schreef er zijn geen oplossingen te bedenken dan alleen dat de ondernemer zijn conclusies trekt en er naar gaat handelen en niet iedereen mee trekt naar de afgrond En/Of dat de banken hun verantwoordelijk gaan nemen Want iedereen gaat door deze bedrijfsvoering naar de knoppen
    En meneer Johan wie de schoen past trekt hem aan !!
    Hierbij wens ik Meneer G Kreuze veel succes toe

    Geplaatst door: anoniempje op
  • Hee gerrit,laat die mensen dat lekker doen,waarom moeten altijd van die bemoeials alles voor een ander verzieken? Let s op je eigen mensen….

    Geplaatst door: johan op
  • Na enige navraag over deze bijstand is dit waarheid! Zonder Namen te noemen.Er varen (ondernemers)schepen die een bijstands uitkering ontvangen volgens goed ingelichte bronnen!Dit is ongehoord.Bij bijstand schip tegen de kant! Tegen deze sponsering door de overheid is niet te werken. Dit lijkt mij wel wat voor de NMA

    Geplaatst door: gerrit op
  • Beste BG,

    Ik denk dat er een misverstand is gerezen, tussen jou en mij ivm. redenatie over welk plan we het hebben.Mijn reaktie was over plan EUBO, en als ik het zo zie schrijf jij over crisisberaad, en daarin geef ik je gelijk want die zijn nog aan het proberen de banken tot medewerking over te halen zodat die minder moeten afboeken, maar dat licht tamelijk zwaar.
    En dus is daar inderdaad de kostenvraag nog open, maar gezien de enorme risico’s die de banken lopen bij faillisementen, is de insteek om deze ook op een bijdrage in de kosten aan te spreken.En dus is er inderdaad geen kostenpost voor de schipper bekend zolang ze niet weten wie wat en hoeveel bijdraagd in de kosten.
    MVG Sjaak.

    Geplaatst door: J. van Wijk op
  • beste sjaak
    Het staat al op internet vanaf 21-12-2009!Had het niet al voorgelegd kunnen worden voordat men rondje nederland ging doen?Hoe kon en kun je nu voor een plan zijn waarvan te voren niet de kosten bekend zijn?En die vergaderingen waren al even voor de publicaties op internet geweest.

    Geplaatst door: mvg BG op
  • Beste BG,
    Waarom weet jij dat niet. Staat al sinds 21/12/09 op de site van Schippers voor Schippers, met de doelstellingen, en de prijzen.
    Eerst weten, dan pas reageren.

    PS de site is gratis dus daar kan het ook niet aan liggen.
    MVG Sjaak.

    Geplaatst door: J. van Wijk op
  • wat gaat het de schipper kosten?
    Dat is een vraag die beter eerst voorgelegd had kunnen worden alvorens mensen moesten aangeven of je dit plan steunde.Hoe kun je nou een plan steunen waarvan je van te voren niet weet en wist wat gaat de schipper dat kosten!dit is niet de eerste keer dat er vraagtekens gezet worden waar zit iedereen toch met zijn gedachte?En laat, wie voor zijn voor deze regeling,die pot maar zelf ophoesten.

    Geplaatst door: mvg BG op
  • vul maar eens in op google”financiele steun voor ondernemers en ex ondernemers”in dan zul je wel lezen wat dhr verbazing bedoeld.

    Geplaatst door: de onderzoeker op
  • Beste Henriette,
    Zoals ik al schreef misschien heb ik het
    verkeerd begrepen.
    Maar wat ik begreep krijgt een ondernemr een uitkering van ca. 1700,00 eu. maar hier zijn allerlei premies al van af en deze worden middels een negatief inkomen dan weer teruggevorderd. Ook worden kapitaalverstrekkingen gegeven, dit moet allemaal worden terugbetaald mits na een bepaalde periode dat niet lukt dan word het omgezet in een gift.(Zie de folder “financielle steun voor ondernemers en ex ondernemers”. Ik neem geen verantwoording voor bovengenoemde cijfers,maar zo heb ik het begrepen. Ik hoop dat hier snel meer duidelijkheid over komt.

    Geplaatst door: jan verbazing op
  • Hoe kom je aan EUR3400 bijstand? Ik ben daar erg benieuwd naar, daarvan kun je namelijk uitermate riant leven en dat lijkt me van de bijstand niet de bedoeling.

    Geplaatst door: henriette op
  • Laat het nu toch eens duidelijk zijn.
    geen oplossing zoeken in opleg regeling of wat ook.
    nee laat mensen die de verplichtingen niet nakomen failliet gaan, degene die een schip uit dit faillissement terug weet te kopen heeft een flink eigen vermogen en zal voor kosten dekkende tarieven gaan varen en de markt gezonder laten worden.

    Geplaatst door: Karel op
  • vreemde ondernemers.
    eerst ken alles dus gaan te veel schuldverplichtingen aan.
    Nu gaat het minder (-10%) en vaart men voor te weinig.
    Maar dat heet bij mij slecht ondernemerschap.
    Er zijn bedrijfstakken die hebben -30 tot -40 %
    aanbesteding oa instalatie techniek en die èenmans bedrijven hoor ik niet.

    Geplaatst door: Bartelds op
  • Allereerst de felicitatie met de benoeming van de Heer Kreuze tot voorzitter, en wij wensen hem en het bestuur veel wijsheid, en succes in deze moeilijke tijden.Wij waren helaas verhinderd.
    Dan denk ik dat tevens aan het Crisisberaad-binnenvaart gevraagd moet worden waaraan die twee en halve ton zijn besteed, zodat veel kou uit de lucht wordt gehaald inzake de besteding hiervan.
    Daarnaast ziet de binnenvaart graag de vorderingen, die wel of niet gemaakt worden door het crisisberaad, het is nl. al weer geruime tijd erg stil hierover.
    Nogmaals veel succes allemaal.
    J. van Wijk

    Geplaatst door: J. van Wijk op
  • Heb met open mond op de vergadering ONS/RKSB naar de Heer Zegers van de Gemeente Nijmegen afd. bijstand zelfstandigen geluisterd.
    Ik durf het bijna niet te geloven en vergeeft U mij als ik het verkeerd begrepen heb.
    Maat het schijnt dat ondernemers die hun rente en aflossing niet meer kunnen betalen gewoon door varen.
    Opzich is dit een kwestie tussen de bank en de ondernemer. Maarrrr
    toen ik hoorde dat zon,n ondernemer ook nog € 3.400,- in de maand bijstand krijgt welke na een periode omgezet word in een gift viel ik bijna van mijn stoel. Weekblad Schuttevaer, U zat ook in de zaal wilt U dit verifieren en in de media brengen.

    Geplaatst door: jan verbazing op

Reageer