[OPINIE] North Sea Port en Zeeland Refinery moeten wachtende tankers toelaten in Sloehaven

North Sea Port (NSP) weert al jaren wachtende binnenvaarttankers uit de Sloehaven in Vlissingen. Eerst door doorlopend oploopverboden in te voeren voor tankers. Hiertegen hebben enkele collega’s en ik geprotesteerd. Nu heeft NSP het over een andere boeg gegooid. Sinds 1 april heeft het havenbedrijf Zeeland Refinery voor zijn karretje gespannen om tankers zoveel mogelijk te weren.

Aan de buitenkant van Hansweert liggen tankers te wachten tot ze worden toegelaten tot de Sloehaven.
Aan de buitenkant van Hansweert liggen tankers te wachten tot ze worden toegelaten tot de Sloehaven.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

[OPINIE] North Sea Port en Zeeland Refinery moeten wachtende tankers toelaten in Sloehaven | Schuttevaer.nl

[OPINIE] North Sea Port en Zeeland Refinery moeten wachtende tankers toelaten in Sloehaven

North Sea Port (NSP) weert al jaren wachtende binnenvaarttankers uit de Sloehaven in Vlissingen. Eerst door doorlopend oploopverboden in te voeren voor tankers. Hiertegen hebben enkele collega’s en ik geprotesteerd. Nu heeft NSP het over een andere boeg gegooid. Sinds 1 april heeft het havenbedrijf Zeeland Refinery voor zijn karretje gespannen om tankers zoveel mogelijk te weren.

Aan de buitenkant van Hansweert liggen tankers te wachten tot ze worden toegelaten tot de Sloehaven.
Aan de buitenkant van Hansweert liggen tankers te wachten tot ze worden toegelaten tot de Sloehaven.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer