Roerenspecialist Benes Hoogezand houdt niet van experimenten

Benes Marine Technology, bij velen bekend als het in 1924 opgerichte Benes Roer- en Stevenbouw in Hoogezand, produceert roeren. Heel veel soorten, in de eerste plaats degelijke roeren. Voor heel veel scheepswerven in Groningen en de rest van het land. Bestemd voor schepen in binnen- en buitenland. Veel verschillende soorten schepen ook. Variërend van coasters, via loodsboten tot superjachten.

De diversiteit bij Benes in één beeld: technisch directeur Nico Geertsema bij een pedestal, een kraankolom voor plaatsgenoot constructiebedrijf Coops en Nieborg, links een transportvijzel voor Suikerunie, tegenwoordig Cosum Beet Company, op de voorgrond overhaalde tandwielen voor een platenwals van tank- en apparatenbouwer Haveha Stadskanaal en rechts onder het ruwe rondstaal waaruit een roerkoning wordt gemaakt. (Foto's Willem de Niet)
De diversiteit bij Benes in één beeld: technisch directeur Nico Geertsema bij een pedestal, een kraankolom voor plaatsgenoot constructiebedrijf Coops en Nieborg, links een transportvijzel voor Suikerunie, tegenwoordig Cosum Beet Company, op de voorgrond overhaalde tandwielen voor een platenwals van tank- en apparatenbouwer Haveha Stadskanaal en rechts onder het ruwe rondstaal waaruit een roerkoning wordt gemaakt. (Foto's Willem de Niet)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Roerenspecialist Benes Hoogezand houdt niet van experimenten | Schuttevaer.nl

Roerenspecialist Benes Hoogezand houdt niet van experimenten

Benes Marine Technology, bij velen bekend als het in 1924 opgerichte Benes Roer- en Stevenbouw in Hoogezand, produceert roeren. Heel veel soorten, in de eerste plaats degelijke roeren. Voor heel veel scheepswerven in Groningen en de rest van het land. Bestemd voor schepen in binnen- en buitenland. Veel verschillende soorten schepen ook. Variërend van coasters, via loodsboten tot superjachten.

De diversiteit bij Benes in één beeld: technisch directeur Nico Geertsema bij een pedestal, een kraankolom voor plaatsgenoot constructiebedrijf Coops en Nieborg, links een transportvijzel voor Suikerunie, tegenwoordig Cosum Beet Company, op de voorgrond overhaalde tandwielen voor een platenwals van tank- en apparatenbouwer Haveha Stadskanaal en rechts onder het ruwe rondstaal waaruit een roerkoning wordt gemaakt. (Foto's Willem de Niet)
De diversiteit bij Benes in één beeld: technisch directeur Nico Geertsema bij een pedestal, een kraankolom voor plaatsgenoot constructiebedrijf Coops en Nieborg, links een transportvijzel voor Suikerunie, tegenwoordig Cosum Beet Company, op de voorgrond overhaalde tandwielen voor een platenwals van tank- en apparatenbouwer Haveha Stadskanaal en rechts onder het ruwe rondstaal waaruit een roerkoning wordt gemaakt. (Foto's Willem de Niet)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer