Zeevrachtenmarkt: Lijnoperators mijden schepen die opgelegd zijn geweest

De markt voor de panamaxen in het Verre Oosten verbeterde wat. IJzerertsladingen vanuit India en kolen uit verschillende Aziatische landen zorgen voor wat optimisme. Maar de realiteit is dat de toename van de invoer door China van ijzererts en steenkolen vooral komt doordat deze goedkoper zijn dan die uit Chinese mijnen. Overheidsmaatregelen zoals verhoging van invoerrechten kunnen het beeld zo doen veranderen.

De Pacific Paradise (71.645 dwt, 1993) werd gecharterd oplevering Kaohsiung voor een Aziatische rondreis, teruglevering China voor $ 18.500 per dag.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeevrachtenmarkt: Lijnoperators mijden schepen die opgelegd zijn geweest | Schuttevaer.nl

Zeevrachtenmarkt: Lijnoperators mijden schepen die opgelegd zijn geweest

De markt voor de panamaxen in het Verre Oosten verbeterde wat. IJzerertsladingen vanuit India en kolen uit verschillende Aziatische landen zorgen voor wat optimisme. Maar de realiteit is dat de toename van de invoer door China van ijzererts en steenkolen vooral komt doordat deze goedkoper zijn dan die uit Chinese mijnen. Overheidsmaatregelen zoals verhoging van invoerrechten kunnen het beeld zo doen veranderen.

De Pacific Paradise (71.645 dwt, 1993) werd gecharterd oplevering Kaohsiung voor een Aziatische rondreis, teruglevering China voor $ 18.500 per dag.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer