Dubbel jubileum Oranjewerf

De Oranjewerf in Amsterdam viert deze maand niet alleen het 65-jarige bestaan, maar ook dat het 25 jaar deel uitmaakt van Damen Shipyards Group. Er wordt gestudeerd op de investering in een tweede drijvend dok.

Dubbel jubileum Oranjewerf

‘We zijn heel concurrerend als binnenvaartwerf’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Dubbel jubileum Oranjewerf | Schuttevaer.nl

Dubbel jubileum Oranjewerf

De Oranjewerf in Amsterdam viert deze maand niet alleen het 65-jarige bestaan, maar ook dat het 25 jaar deel uitmaakt van Damen Shipyards Group. Er wordt gestudeerd op de investering in een tweede drijvend dok.

Dubbel jubileum Oranjewerf
  • ‘We zijn heel concurrerend als binnenvaartwerf’
  • ‘Meer opdrachten dankzij Damen’s acquisitiepolitiek’

Door Heere Heeresma jr.
De in 1949 opgerichte Oranjewerf legt zich toe op reparatie, ombouw en onderhoud van schepen en andere vaartuigen voor offshore, zee- en binnenvaart. Is het dubbele jubileum nog luister bijgezet? ‘Nee, we hebben het alleen intern gevierd, we hebben geen feest of receptie voor klanten gehad’, zegt commercieel manager Jeen van der Werf. ‘We hebben het sober gevierd.’
Het mag dan een sober jubileum zijn geweest, Van der Werf constateert wel een toename van werk aan offshoreschepen, baggerschepen en slepers. Sterk in opkomst zijn ook Rijnpassagiersschepen, die in toenemend aantal Amsterdam aandoen. Het toenemend aantal opdrachten is volgens Van der Werf het resultaat van een actieve acquisitiepolitiek. ‘Als Damen Group-reparatiewerven werken we op veel gebieden al samen, ook op het gebied van de verkoop van reparaties. We hebben Europa opgesplitst in areas en elk land heeft een area manager, die verantwoordelijk is voor de verkoop in dat gebied. Passagiersvaart zit veel in Duitsland en Zwitserland en daar hebben we area managers zitten die bij de klanten langsgaan om onze werven kenbaar te maken.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer