MaK breekt door op dual fuel-markt

De Carnival Corporation rust vier nieuwe cruiseschepen (180.000 brt, 6000 pax) uit met dual fuel mediumspeed-motoren van MaK. Per schip gaat het om vier V16-46DF motoren. Twee schepen worden gebouwd op de Meyer Werft in Papenburg en twee op de Meyer Werft in het Finse Turku.

MaK breekt door op dual fuel-markt

Trillingvrije tweetakt interessant alternatief

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

MaK breekt door op dual fuel-markt | Schuttevaer.nl

MaK breekt door op dual fuel-markt

De Carnival Corporation rust vier nieuwe cruiseschepen (180.000 brt, 6000 pax) uit met dual fuel mediumspeed-motoren van MaK. Per schip gaat het om vier V16-46DF motoren. Twee schepen worden gebouwd op de Meyer Werft in Papenburg en twee op de Meyer Werft in het Finse Turku.

MaK breekt door op dual fuel-markt
  • Trillingvrije tweetakt interessant alternatief
  • 50 onderhoudsmonteurs dag en nacht paraat

Door Hans Heynen
De order zet MaK op dual fuel-gebied stevig op de kaart. In Nederland bestelde Anthony Veder een achtcilinder MaK M46 dual fuel-motor voor de in aanbouw zijnde LNG-carrier Coral EnergICE. Machinefabriek Bolier uit Dordrecht, de officiële vertegenwoordiger van MaK in de Benelux, bouwde eerder al de MaK 6M43C dieselmotor van de Coral Anthelia van Anthony Veder om tot een 6M46 dual fuel motor. ‘Maar we leveren en plaatsen natuurlijk ook gewone mediumspeed-dieselmotoren van MaK’, zegt verkoopdirecteur Michel van Gulik van Bolier. ‘In Nederland leveren we gelukkig aan nagenoeg alle werven.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer