Panamaxmarkt blijft zwak

Het blijft slecht gaan met de huren en vrachten voor de panamaxen. Soms is er een lichtpuntje, zoals voor reizen van de Orinoco, maar verder ziet het er op praktisch alle routes somber uit. In het Verre Oosten was het nauwelijks beter dan op de Atlantische routes. De Bremen Max (73.503 dwt, 1993) werd gecharterd oplevering Hongkong voor een rondreis in het Verre Oosten voor $ 15.000 per dag, de Rule (73.500 dwt, 1999) oplevering West-Europa voor twee Atlantische reizen voor $ 16.000 per dag.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Panamaxmarkt blijft zwak | Schuttevaer.nl

Panamaxmarkt blijft zwak

Het blijft slecht gaan met de huren en vrachten voor de panamaxen. Soms is er een lichtpuntje, zoals voor reizen van de Orinoco, maar verder ziet het er op praktisch alle routes somber uit. In het Verre Oosten was het nauwelijks beter dan op de Atlantische routes. De Bremen Max (73.503 dwt, 1993) werd gecharterd oplevering Hongkong voor een rondreis in het Verre Oosten voor $ 15.000 per dag, de Rule (73.500 dwt, 1999) oplevering West-Europa voor twee Atlantische reizen voor $ 16.000 per dag.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer