Drielaags containervaart op DEK

Een deel van het Dortmund-Emskanaal is sinds kort geschikt voor drielaags containervaart. Dit betekent efficiënter vervoer tussen de zeehavens Emden, Leer en Papenburg en het Güterverkehrszentrum in Dörpen. Volgens berekeningen stijgt de rentabiliteit per reis met ongeveer dertig procent. Twee bruggen in de provinciale weg B 70 en de Heederer Strasse in Dörpen werden opgevijzeld tot een doorvaarthoogte bij normale waterstand van 5,95 meter.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Drielaags containervaart op DEK | Schuttevaer.nl

Drielaags containervaart op DEK

Een deel van het Dortmund-Emskanaal is sinds kort geschikt voor drielaags containervaart. Dit betekent efficiënter vervoer tussen de zeehavens Emden, Leer en Papenburg en het Güterverkehrszentrum in Dörpen. Volgens berekeningen stijgt de rentabiliteit per reis met ongeveer dertig procent. Twee bruggen in de provinciale weg B 70 en de Heederer Strasse in Dörpen werden opgevijzeld tot een doorvaarthoogte bij normale waterstand van 5,95 meter.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer