Carrier van 11.000 teu voor Maersk

Maersk Line heeft een recordcarrier van 11.000 teu in de vaart genomen. Zaterdag 12 augustus werd het schip op de Odense Staalskibsværft in het Deense Munkebo gedoopt als Emma Mærsk.De kiel is gecoat met een siliconenlak, wat minder weerstand oplevert en het brandstofverbruik fors reduceert. In vergelijking met gangbare coatings bespaart dit 1200 ton diesel per jaar. De hoofdmotor is een veertiencilinder Wärtsila RT-flex van 110.000 pk.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Carrier van 11.000 teu voor Maersk | Schuttevaer.nl

Carrier van 11.000 teu voor Maersk

Maersk Line heeft een recordcarrier van 11.000 teu in de vaart genomen. Zaterdag 12 augustus werd het schip op de Odense Staalskibsværft in het Deense Munkebo gedoopt als Emma Mærsk.De kiel is gecoat met een siliconenlak, wat minder weerstand oplevert en het brandstofverbruik fors reduceert. In vergelijking met gangbare coatings bespaart dit 1200 ton diesel per jaar. De hoofdmotor is een veertiencilinder Wärtsila RT-flex van 110.000 pk.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer