Zeevrachtenmarkt:Topvrachten voor aframaxen

Dankzij overheidssteun is scheepsbouw vooral een Aziatische activiteit geworden. Om die bouwcapaciteit gaande te houden moeten er continu nieuwe schepen worden gebouwd, veelal opnieuw met staatssteun. De overcapaciteit in de scheepvaart dreigt daardoor een permanent probleem te worden.

Sinds september groeit zowel de wereldwijde productie als de wereldhandel weer. Vooral in het Verre Oosten, waar de crisis toch al minder hard toesloeg. De tankers en containerschepen profiteerden van de verbeteringen, maar de droge-ladingschepen niet of nauwelijks.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeevrachtenmarkt:Topvrachten voor aframaxen | Schuttevaer.nl

Zeevrachtenmarkt:Topvrachten voor aframaxen

Dankzij overheidssteun is scheepsbouw vooral een Aziatische activiteit geworden. Om die bouwcapaciteit gaande te houden moeten er continu nieuwe schepen worden gebouwd, veelal opnieuw met staatssteun. De overcapaciteit in de scheepvaart dreigt daardoor een permanent probleem te worden.

Sinds september groeit zowel de wereldwijde productie als de wereldhandel weer. Vooral in het Verre Oosten, waar de crisis toch al minder hard toesloeg. De tankers en containerschepen profiteerden van de verbeteringen, maar de droge-ladingschepen niet of nauwelijks.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer