Opinie: ‘Schultz laat geldsluis BV Nederland onbemand’

Miljoenen, zo niet miljarden zijn de afgelopen jaren geïnvesteerd in het verplaatsen van het vervoer van de weg naar het water, de zogenoemde ‘modal shift’. Van Europa tot de gemeentes, van de provincies tot het rijk en de havens in Rotterdam en Amsterdam; allemaal investeerden zij, ondanks de crisis, in beter, schoner of slimmer vervoer over water.

 Bezuinigingsplan slecht voor binnenvaart

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Opinie: ‘Schultz laat geldsluis BV Nederland onbemand’ | Schuttevaer.nl

Opinie: ‘Schultz laat geldsluis BV Nederland onbemand’

Miljoenen, zo niet miljarden zijn de afgelopen jaren geïnvesteerd in het verplaatsen van het vervoer van de weg naar het water, de zogenoemde ‘modal shift’. Van Europa tot de gemeentes, van de provincies tot het rijk en de havens in Rotterdam en Amsterdam; allemaal investeerden zij, ondanks de crisis, in beter, schoner of slimmer vervoer over water.

  •  Bezuinigingsplan slecht voor binnenvaart

Door Stefan Meeusen, directeur NPRC
Om goede redenen. De wegen in Nederland slibben dicht en wegvervoer is en blijft een zwaardere belasting voor het milieu dan vervoer over water.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer