ZEEVRACHTENMARKT: Werven bouwen voor afbraakprijzen

De bekende rederij Frontline 2012 plaatste enige tijd geleden orders voor 24 capesizers, welk voorbeeld door menig reder werd gevolgd. Een aantal van deze schepen zou in China worden gebouwd. Intussen heeft Frontline 2012 14 stuks geannuleerd, mede door financiële problemen bij de scheepswerf. De vrachtenmarkt zit momenteel niet op nieuwe schepen te wachten.

De Smart (151.000 dwt, 1996) werd gecharterd oplevering Gangavaram, via Richards Bay, teruglevering Taiwan/Zuid-China voor $ 7000 per dag of $ 8000 per dag bij teruglevering Noord-China.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

ZEEVRACHTENMARKT: Werven bouwen voor afbraakprijzen | Schuttevaer.nl

ZEEVRACHTENMARKT: Werven bouwen voor afbraakprijzen

De bekende rederij Frontline 2012 plaatste enige tijd geleden orders voor 24 capesizers, welk voorbeeld door menig reder werd gevolgd. Een aantal van deze schepen zou in China worden gebouwd. Intussen heeft Frontline 2012 14 stuks geannuleerd, mede door financiële problemen bij de scheepswerf. De vrachtenmarkt zit momenteel niet op nieuwe schepen te wachten.

De Smart (151.000 dwt, 1996) werd gecharterd oplevering Gangavaram, via Richards Bay, teruglevering Taiwan/Zuid-China voor $ 7000 per dag of $ 8000 per dag bij teruglevering Noord-China.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer