Methanol-elektrisch

Dieselelektrische chemicaliëntanker Stolt IJssel mag op methanol varen

De chemicaliëntanker Stolt IJssel van Mercurius Shipping mag als een van de eerste schepen in de binnenvaart varen op methanol. Via het project Methanol for Shipping wordt de grote dieselelektrische RVS-tanker (5010 ton) aangepast om een van de drie generatoren op methanol te laten draaien.

De Stolt IJssel
De ruim 5000 ton metende Stolt IJssel. Foto Den Breejen Shipyards

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Dieselelektrische chemicaliëntanker Stolt IJssel mag op methanol varen | Schuttevaer.nl
Methanol-elektrisch

Dieselelektrische chemicaliëntanker Stolt IJssel mag op methanol varen

De chemicaliëntanker Stolt IJssel van Mercurius Shipping mag als een van de eerste schepen in de binnenvaart varen op methanol. Via het project Methanol for Shipping wordt de grote dieselelektrische RVS-tanker (5010 ton) aangepast om een van de drie generatoren op methanol te laten draaien.

De Stolt IJssel
De ruim 5000 ton metende Stolt IJssel. Foto Den Breejen Shipyards

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer