IN-CITE

‘EU-ETS2 en REDIII alleen effectief voor binnenvaart als het ook in Duitsland en België wordt ingevoerd’

EU-ETS2 en REDIII – beide richtlijnen voor CO2-reductie in de binnenvaart – zijn alleen effectief in Nederland als de buurlanden die ook invoeren. Dat concludeert In-Cite in een rapport dat 17 juni aan de Kamer is gestuurd. Nederland en België hebben hiervoor al een eerste stap gezet.

Gelijkschakeling van de CO2-regels moet bunkertoerisme tegengaan Foto Unsplash/Bernd Dittrich

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

‘EU-ETS2 en REDIII alleen effectief voor binnenvaart als het ook in Duitsland en België wordt ingevoerd’ | Schuttevaer.nl
IN-CITE

‘EU-ETS2 en REDIII alleen effectief voor binnenvaart als het ook in Duitsland en België wordt ingevoerd’

EU-ETS2 en REDIII – beide richtlijnen voor CO2-reductie in de binnenvaart – zijn alleen effectief in Nederland als de buurlanden die ook invoeren. Dat concludeert In-Cite in een rapport dat 17 juni aan de Kamer is gestuurd. Nederland en België hebben hiervoor al een eerste stap gezet.

Gelijkschakeling van de CO2-regels moet bunkertoerisme tegengaan Foto Unsplash/Bernd Dittrich

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer