Kielzog

Tankerkapitein Walter Redering: ‘Minder papierwerk is veiliger’

Walter Redering (1986) is kapitein op de bunkertanker Chris van VT en laveert tussen tank- en passagiersvaart. ‘Ik wilde altijd in de hotelbusiness of varen’, vertelt hij. ‘Ik heb voor varen gekozen.’ Als zoon van een dieselmonteur kwam hij in contact met tankvaartrederij Vopak. Hij deed VMBO Rijn- en Binnenvaart op het STC en een jaar de marof-opleiding. ‘Maar die laatste opleiding beviel me niet, dus toen ben ik gelijk gaan werken bij Vopak en heb door zelfstudie mijn schipperspapieren gehaald.’

Schipper Walter Redering kielzog
Walter Redering op de stuurstoel van de Chris aan de Haparandadam in Amsterdam. ‘Ik heb me nooit aangetrokken gevoeld tot container- of vrachtvaart.’ Foto Heere Heeresma jr.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Tankerkapitein Walter Redering: ‘Minder papierwerk is veiliger’ | Schuttevaer.nl
Kielzog

Tankerkapitein Walter Redering: ‘Minder papierwerk is veiliger’

Walter Redering (1986) is kapitein op de bunkertanker Chris van VT en laveert tussen tank- en passagiersvaart. ‘Ik wilde altijd in de hotelbusiness of varen’, vertelt hij. ‘Ik heb voor varen gekozen.’ Als zoon van een dieselmonteur kwam hij in contact met tankvaartrederij Vopak. Hij deed VMBO Rijn- en Binnenvaart op het STC en een jaar de marof-opleiding. ‘Maar die laatste opleiding beviel me niet, dus toen ben ik gelijk gaan werken bij Vopak en heb door zelfstudie mijn schipperspapieren gehaald.’

Schipper Walter Redering kielzog
Walter Redering op de stuurstoel van de Chris aan de Haparandadam in Amsterdam. ‘Ik heb me nooit aangetrokken gevoeld tot container- of vrachtvaart.’ Foto Heere Heeresma jr.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer