Zeevrachtenmarkt: Meer erts en kolen naar China

China stimuleert opnieuw investeringen in de infrastructuur, waardoor naar verwachting de importen van ijzererts en kolen weer zullen stijgen. Goed nieuws voor de droge bulkers, maar veel invloed had het nog niet op de huren en vrachten. Voor de capesizers waren de huren laag, vooral in het Verre Oosten.

De Bulk Hong Kong (180.000 dwt, 2010) werd gecharterd oplevering China, via Roberts Bank, teruglevering Taiwan voor $ 7000 per dag. Ook bij periodecharters bleven de huren voor de capesizers laag. De C. Triumph (169.883 dwt, 1999) werd voor 11 tot 13 maanden gecharterd voor $ 11.750 per dag.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeevrachtenmarkt: Meer erts en kolen naar China | Schuttevaer.nl

Zeevrachtenmarkt: Meer erts en kolen naar China

China stimuleert opnieuw investeringen in de infrastructuur, waardoor naar verwachting de importen van ijzererts en kolen weer zullen stijgen. Goed nieuws voor de droge bulkers, maar veel invloed had het nog niet op de huren en vrachten. Voor de capesizers waren de huren laag, vooral in het Verre Oosten.

De Bulk Hong Kong (180.000 dwt, 2010) werd gecharterd oplevering China, via Roberts Bank, teruglevering Taiwan voor $ 7000 per dag. Ook bij periodecharters bleven de huren voor de capesizers laag. De C. Triumph (169.883 dwt, 1999) werd voor 11 tot 13 maanden gecharterd voor $ 11.750 per dag.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer