Foto 17-12-2005

De Turkse Tuzla-werf heeft de havenslepers Smit Damietta en Smit Port Said overgedragen aan Smit Terminals. Deze Smit-dochter gaat ze inzetten bij een terminal in Egypte.De vaartuigen worden voortgestuwd door twee Caterpillar 3516-motoren van 1800 kW, wat een trekkracht van zestig ton oplevert. De slepers hebben op het voor- als achterdek een sleeplier en kunnen ook branden bestrijden. Ze zijn 30,25 meter lang, 11,60 meter breed en hebben een diepgang 5,28 meter. Vrijvarend kan een snelheid van dertien knopen worden gehaald.

Foto 17-12-2005

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Foto 17-12-2005 | Schuttevaer.nl

Foto 17-12-2005

De Turkse Tuzla-werf heeft de havenslepers Smit Damietta en Smit Port Said overgedragen aan Smit Terminals. Deze Smit-dochter gaat ze inzetten bij een terminal in Egypte.De vaartuigen worden voortgestuwd door twee Caterpillar 3516-motoren van 1800 kW, wat een trekkracht van zestig ton oplevert. De slepers hebben op het voor- als achterdek een sleeplier en kunnen ook branden bestrijden. Ze zijn 30,25 meter lang, 11,60 meter breed en hebben een diepgang 5,28 meter. Vrijvarend kan een snelheid van dertien knopen worden gehaald.

Foto 17-12-2005

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer