Politiek binnenvaartdebat tijdens beurs C&SI

Bureau Voorlichting Binnenvaart organiseert woensdag 28 april een politiek binnenvaartdebat tijdens de beurs Construction & Shipping Industry in Gorinchem.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (13)

  • Esther Klara ,

    Nee , bedankt voor de eer ! Zolang er idioten rond varen die liever voor de vaste relatie voor niks varen dan samen te gaan werken en een goed tarief afdwingen . Heeft geen enkele oplossing zin ! ! Bang voor de vaste relatie en maar geen tegen woord geven want je zou maar eens geen werk meer krijgen of nummer één zijn bij je bevrachter ! ! Zolang dit leeft in de binnenvaart is er GEEN oplossing ! Maar als jij wat wil organiseren hou ik je niet tegen .

    Mvg Roel Koopmans

    Geplaatst door: Roel Koopmans op
  • wat is Brussel een emoe die hun kop in zand steken,?

    Geplaatst door: s op
  • De crisis is dan wel aangevraagd maar Brussel gaat niet akkoord omdat er geen faillissementen zijn gevallen in de binnenvaart. Logische conclusie van Brussel, er is geen crisis. Aan wie hebben we dit te danken, juist De Banken dus maak je geen zorgen wat u bank zorgt er voor dat u blijft varen. Rabobank blijft tot 2014 bijfinancieren, of gaat dat toch niet voor iedereen op ?????????

    Geplaatst door: R.B. op
  • Beste Roel,

    Ik denk dat we in essentie niet veel van mening verschillen. Neem jij het initiatief?

    Geplaatst door: Esther Klara op
  • Esther Klara,

    Samenwerken zie ik ook als een goede oplossing . Dus ben ik voor een toerbeurt , deze toerbeurt moeten we als binnenvaart zelf gaan beheren . En niet zoals iedereen dan gelijk weer denkt dat je het over een wettelijke toerbeurt hebt . Die wettelijke toerbeurt wil ik helemaal niet ! De wettelijke toerbeurt is omzeep geholpen door de beheerders deze gaven allerlei vergunningen af aan bedrijven die buiten de toerbeurt om de lading wilde vervoeren . En gaan we dat als binnenschippers zijnde ook doen ? Nee , dus daarom de zaak zelf beheren ! Zorgen voor een acceptabel tarief van A naar B . Kijken waar het vandaan komt en waar het heen gaat en hier je tarief op in stellen . Niet gaan varen voor de kostprijs dit heeft helemaal geen zin in de kostprijs zit geen WINST !

    Geplaatst door: Roel Koopmans op
  • Beste Roel Koopmans,
    Ik heb me inderdaad in de plannen verdiept, mede omdat ik daarin beroepsmatig geïnteresseerd ben. Voor zover ik het kan beoordelen kan de binnenvaart zich het best bundelen om samen sterker te worden. Dat betekent wel, dat er afscheid moet worden genomen van de bevrachters die niet in staat blijken de schepen rendabel in te zetten.
    Maar wat zou volgens u een goede oplossing zijn?

    Geplaatst door: Esther Klara op
  • Esther Klara ,

    Heb je ook de moeite genomen om de plannen te bestuderen ? Weet je überhaupt wel waar je het over hebt . Want een oplossing die geen oplossing is mag je geen oplossing noemen . En dan hard gaan roepen de binnenvaart wil niks . Dit slaat helemaal nergens op ! En vergeet je de NMA niet ! Er moet wel een oplossing komen die de NMA goed vind . En was het niet de NMA die verschillende plannen NIET goed keurde ! !

    Mvg
    Roel Koopmans

    Geplaatst door: Roel Koopmans op
  • crisis duurt zeker nog tot 2011 als je alles hoort en leest

    Geplaatst door: silversurfer op
  • Het doet mij heel goed te zien dat langzaam maar zeker iedereen het zat lijkt te worden met alle reacties van de kanslozen en jaren 80 schippers onder ons.

    Laat de weldenkende ondernemers met visie opstaan en massaal deze reacties de kop in drukken met steekhoudende argumenten! Tijd voor verandering!

    Geplaatst door: R op
  • Netjes en goed geschreven Esther! De koude sanering is al goed bezig.Lost al een deel van de overcapiciteit op.Het is alleen triest dat het de kleinere oudere schepen betreft.Daar zijn er toch zat van,of niet?

    Geplaatst door: Martin op
  • @hulp komt te laat

    En wat doet de schipper zelf? Kankeren op alles en iedereen en zelf afwachten tot ANDEREN zijn bedrijfje komen redden? Volgens en voor zover ik het kan volgen mij zijn er initiatieven zat, maar alles wordt door de schippers zelf afgeserveerd. (EUBO, oplegplan, vorming van samenwerkingsverbanden) Jullie belangenbehartigers hebben volgens mij hun handen vol om alle gezichten één kant op te krijgen, maar alles wat ze aan mogelijkheden presenteren is volgens u niet goed of deugt niet. En voor de volledigheid: de crisis is in Brussel al lang aangemeld, o.a. door politieke druk vanuit jullie eigen bonden. Maar als andere landen de aanmelding niet steunen, gebeurt er weinig of niets. U zult het grotendeels zelf op moeten lossen en vooral niet vergeten, dat het “buiten” ook crisis is en dat uw concurrenten weg en spoor weliswaar ook veel last van te weinig lading hebben, maar zich veel ondernemender opstellen dan u.

    Geplaatst door: Esther Klara (schippersdochter aan de wal) op
  • lekker zieltjes winnen en daarna niets meer doen.
    we zitten dadelijk 2 jaar in crisis en wat is er gebeurd nog helemaal niets. ja er wordt wel een hoop gepraat maar alles wordt net zolang vooruitgeschoven totdat de crisis voorbij is.
    en mochten er nu nog maatregelen genomen worden dan duurt de aanvraag in brussel zolang dat de crisis voorbij is. oftewel de binnenvaart moet zelf overleven met hulp van de bank.

    Geplaatst door: hulp komt te laat op
  • En waar is de SP

    Geplaatst door: stekker op

Reageer

Politiek binnenvaartdebat tijdens beurs C&SI | Schuttevaer.nl

Politiek binnenvaartdebat tijdens beurs C&SI

Bureau Voorlichting Binnenvaart organiseert woensdag 28 april een politiek binnenvaartdebat tijdens de beurs Construction & Shipping Industry in Gorinchem.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (13)

  • Esther Klara ,

    Nee , bedankt voor de eer ! Zolang er idioten rond varen die liever voor de vaste relatie voor niks varen dan samen te gaan werken en een goed tarief afdwingen . Heeft geen enkele oplossing zin ! ! Bang voor de vaste relatie en maar geen tegen woord geven want je zou maar eens geen werk meer krijgen of nummer één zijn bij je bevrachter ! ! Zolang dit leeft in de binnenvaart is er GEEN oplossing ! Maar als jij wat wil organiseren hou ik je niet tegen .

    Mvg Roel Koopmans

    Geplaatst door: Roel Koopmans op
  • wat is Brussel een emoe die hun kop in zand steken,?

    Geplaatst door: s op
  • De crisis is dan wel aangevraagd maar Brussel gaat niet akkoord omdat er geen faillissementen zijn gevallen in de binnenvaart. Logische conclusie van Brussel, er is geen crisis. Aan wie hebben we dit te danken, juist De Banken dus maak je geen zorgen wat u bank zorgt er voor dat u blijft varen. Rabobank blijft tot 2014 bijfinancieren, of gaat dat toch niet voor iedereen op ?????????

    Geplaatst door: R.B. op
  • Beste Roel,

    Ik denk dat we in essentie niet veel van mening verschillen. Neem jij het initiatief?

    Geplaatst door: Esther Klara op
  • Esther Klara,

    Samenwerken zie ik ook als een goede oplossing . Dus ben ik voor een toerbeurt , deze toerbeurt moeten we als binnenvaart zelf gaan beheren . En niet zoals iedereen dan gelijk weer denkt dat je het over een wettelijke toerbeurt hebt . Die wettelijke toerbeurt wil ik helemaal niet ! De wettelijke toerbeurt is omzeep geholpen door de beheerders deze gaven allerlei vergunningen af aan bedrijven die buiten de toerbeurt om de lading wilde vervoeren . En gaan we dat als binnenschippers zijnde ook doen ? Nee , dus daarom de zaak zelf beheren ! Zorgen voor een acceptabel tarief van A naar B . Kijken waar het vandaan komt en waar het heen gaat en hier je tarief op in stellen . Niet gaan varen voor de kostprijs dit heeft helemaal geen zin in de kostprijs zit geen WINST !

    Geplaatst door: Roel Koopmans op
  • Beste Roel Koopmans,
    Ik heb me inderdaad in de plannen verdiept, mede omdat ik daarin beroepsmatig geïnteresseerd ben. Voor zover ik het kan beoordelen kan de binnenvaart zich het best bundelen om samen sterker te worden. Dat betekent wel, dat er afscheid moet worden genomen van de bevrachters die niet in staat blijken de schepen rendabel in te zetten.
    Maar wat zou volgens u een goede oplossing zijn?

    Geplaatst door: Esther Klara op
  • Esther Klara ,

    Heb je ook de moeite genomen om de plannen te bestuderen ? Weet je überhaupt wel waar je het over hebt . Want een oplossing die geen oplossing is mag je geen oplossing noemen . En dan hard gaan roepen de binnenvaart wil niks . Dit slaat helemaal nergens op ! En vergeet je de NMA niet ! Er moet wel een oplossing komen die de NMA goed vind . En was het niet de NMA die verschillende plannen NIET goed keurde ! !

    Mvg
    Roel Koopmans

    Geplaatst door: Roel Koopmans op
  • crisis duurt zeker nog tot 2011 als je alles hoort en leest

    Geplaatst door: silversurfer op
  • Het doet mij heel goed te zien dat langzaam maar zeker iedereen het zat lijkt te worden met alle reacties van de kanslozen en jaren 80 schippers onder ons.

    Laat de weldenkende ondernemers met visie opstaan en massaal deze reacties de kop in drukken met steekhoudende argumenten! Tijd voor verandering!

    Geplaatst door: R op
  • Netjes en goed geschreven Esther! De koude sanering is al goed bezig.Lost al een deel van de overcapiciteit op.Het is alleen triest dat het de kleinere oudere schepen betreft.Daar zijn er toch zat van,of niet?

    Geplaatst door: Martin op
  • @hulp komt te laat

    En wat doet de schipper zelf? Kankeren op alles en iedereen en zelf afwachten tot ANDEREN zijn bedrijfje komen redden? Volgens en voor zover ik het kan volgen mij zijn er initiatieven zat, maar alles wordt door de schippers zelf afgeserveerd. (EUBO, oplegplan, vorming van samenwerkingsverbanden) Jullie belangenbehartigers hebben volgens mij hun handen vol om alle gezichten één kant op te krijgen, maar alles wat ze aan mogelijkheden presenteren is volgens u niet goed of deugt niet. En voor de volledigheid: de crisis is in Brussel al lang aangemeld, o.a. door politieke druk vanuit jullie eigen bonden. Maar als andere landen de aanmelding niet steunen, gebeurt er weinig of niets. U zult het grotendeels zelf op moeten lossen en vooral niet vergeten, dat het “buiten” ook crisis is en dat uw concurrenten weg en spoor weliswaar ook veel last van te weinig lading hebben, maar zich veel ondernemender opstellen dan u.

    Geplaatst door: Esther Klara (schippersdochter aan de wal) op
  • lekker zieltjes winnen en daarna niets meer doen.
    we zitten dadelijk 2 jaar in crisis en wat is er gebeurd nog helemaal niets. ja er wordt wel een hoop gepraat maar alles wordt net zolang vooruitgeschoven totdat de crisis voorbij is.
    en mochten er nu nog maatregelen genomen worden dan duurt de aanvraag in brussel zolang dat de crisis voorbij is. oftewel de binnenvaart moet zelf overleven met hulp van de bank.

    Geplaatst door: hulp komt te laat op
  • En waar is de SP

    Geplaatst door: stekker op

Reageer