‘Maandag D-day voor EUBO’

‘Maandag is het D-day voor de European United Barge Owners (EUBO)’, zegt directeur Anton van Megen. De Eubo adviseert zijn leden vanaf maandag niet meer aan te nemen onder de gewenste tarieven voor transport van kolen en Van Megen verwacht dat ruim 200.000 ton laadruimte niet gaat varen voor minder dan de gewenste tarieven voor kolen. En eind van de week zal een miljoen ton van de markt zijn, denkt hij.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (49)

  • Pas op dat U niet van het onderwerp afdwaald Want gisteren is er een reactie weggehaald onder het mom dat het niets te maken zou hebben met het onderwerp
    Maar dat een stel grote kinderen elkaar maar toe blijven schrijven voor de rest van de zeer overzichtelijke en naar waarheid geschreven vakblad waar er gekibbeld word over wie wat gezegd heeft onder welke naam Dat is wel erggg belangrijk
    Mensen gebruik je cijfers en neem DAN aan En de EUBO ja wat zullen we daar van zeggen Ieder het zijne En dat mag toch Wees blij dat er mensen zijn die WAT proberen voor de zwakkere onder ons…

    Geplaatst door: anoniempje op
  • Intimidatie en bedreigingen!!

    Het is toch van de zotte dat mensen bang worden geintimideerd.

    Geplaatst door: heel erg bang op
  • waarom worden die drijvende faillisementen met een tophypotheek niet aangepakt?
    De nederlandse banken vinden het geweldig dat iedereen mee opdraaid voor de rotzooi die ze aangericht hebben!!

    Geplaatst door: staatsgarantiehater op
  • Beste Pieter ?

    U reageerd niet op hetgeen ik geschreven heb!
    Ik heb alleen gevraagd of u in het vervolg uw achternaam erbij wil schrijven om persoons verwarring te voorkomen en omdat ik uw mening niet deel!
    Ik word namelijk aangesproken op het geen wat u schrijft!

    wanneer u hier geen gehoor aan geef zal ik contact opnemen met de redactie en uw naam openbaar maken.
    Ik hoop dat het niet zover hoeft te komen.

    mvg

    Pieter Leeuwestein

    Geplaatst door: Pieter Leeuwestein op
  • beste mijnheer Leeuwesteyn,
    Het gaat er niet om of uw mening en de mijne het zelfde zijn, ik heb ook graag een goede prijs voor mijn werk. Maar we moeten mensen geen valse hoop geven dit is al zo dikwijls geprobeerd en werkt alleen als de wet achter je staat. En we hebben nu eemaal te veel schepen laten bouwen en gaan we dan het werk ineens verdeelen? Waar we vroeger zo tegen waren?

    Geplaatst door: pieter op
  • hoeveel kolenboertjes zijn er overstag gegaan na 1 dag D-DAY? het is vandaag wel heel opvallend stil in de media. zal het nu al geklapt zijn? dat is wel heel snel. al was het zondag wel heel druk in de opvaart met o.a. kolen. misschien hebben ze de eerste dagen wel niks nodig boven….

    Geplaatst door: kulletje op
  • Geachte heer Pieter,

    Zou u in het vervolg uw achternaam willen vermelden,dit om misverstanden te voorkomen.
    Uw uitspraken staan namelijk erg ver af van mijn mening!

    Alvast bedankt,

    mvg

    Pieter Leeuwestein

    Geplaatst door: Pieter Leeuwestein op
  • hopelijk is maandag D DAY voor de bank!!!
    de stekker eruit voor 30 % VAN DE VLOOT.
    dat is een oplossing op korte termijn .een kleine handtekening van de rabo directeur een grote stap voor de scheepvaart

    Geplaatst door: realist op
  • N.M.A. staat voor Niet Meer Aannemen

    Voor de rest veel succes.
    De boeren is het ook gelukt met de melkprijzen.
    Dit tempo doorvaren met ze,n allen heeft geen zin dan gaan er heel veel failliet, ga je niet failliet dan boer je heel hard achteruit dan hebben we met ze,n allen weer een paar jaar nodig om weer een gezond bedrijf te hebben. Dus laten we hopen dat dit wat wordt, de vraagtekens weten we allemaal.
    Maar denk met ze,n allen na met een reis aannemen en doe mee.

    Geplaatst door: NMA niet meer aannemen op
  • beste lezer
    Uit het verleden is inderdaad wel gebleken dat dit soort acties geen zin heeft.Echter als er bij deze club nog wat geprobeerd wordt wat kunnen ze verliezen?Uit een van de reacties las ik dat de crisis de schuld krijgt,dat is als iedereen eerlijk naar zijn eigen situatie kijkt niet altijd de eerste oorzaak.Is er iemand die een idee heeft om ook de roekeloosheid van banken aan de kaak te stellen en ervoor kan zorgen dat de schippers die nu nog wel een gezonde zaak hebben niet voor de schade op gaan draaien?Ik hoop dat alles tot een gewenst resultaat gaat leiden en wens een ieder veel wijsheid toe in de komende dagen houd het waardig.De evo zou de evo niet zijn als ze niks te zeggen hebben dus dat is niets nieuws laat maar gaan.

    Geplaatst door: mvg BG op
  • @ oude schipper
    Tja, u klinkt inderdaad als een belg

    Geplaatst door: bootjevaarder op
  • Hier de ondervinding en ervaring van een Belg die alle waters en rieviren door zwommen heeft
    Ik dacht dat de Nederlanders alles zo goed weten,en alles zo goed kunnen,maar rekenen was wel niet hun sterk vaak (de ene nieuwbouw bestellen na de andere)daar waar wij stonden naar te kijken. Maar blijkbaar hun bank betalen kunnen ze toch niet zo goed,want daar hebben ze nu ploblemen mee.En nu moeten de rotte appels mee de kastanjes uit het vuur halen.Als je een paar jaar ervaring hebt dan herinnerd je nog 1975 staking van 9 weken.Wat heeft het toen op geleverd????
    TOTAAL NIETS
    Wat je nu almaal van zin bent beste Pieter kijk naar 1975.Wat lever het op TOTAAL NIETS.Laat de tijd zijn werk doen en we komen er wel terug uit.En de zwakke die niet goed hebben kunnen rekenen zullen terug moeten in leveren

    Geplaatst door: De Oude Schipper op
  • in noord frankrijk gaan de franse schippers v d week ook staken voor hun te hoge belastingen enz dus misschien ist wel de goei periode om allemaal eens solidaIr te zijn met elkaar

    Geplaatst door: K op
  • Het gaat niet om wel of niet meedoen, we hebben in het verleden kunnen zien dat het niet werkt en het zal weer niet werken.
    Het wiel word voor de zoveelste keer uitgevonden.Ga eerst het boek van de anrtropoloog Jojado Verrips (als het tij verloopt) eens lezen en dan nog een boekje over economie dan zul je begrijpen dat het niet lukt.En trouwens we hebben toch ook enorme winsten op onze schepen gemaakt dan kunnen we toch wel een paar slechte jaren overbruggen?

    Geplaatst door: pieter op
  • Wie is ‘rene een krotzenburgvaarder in hart en nieren’…de Willem-antonie zeker!haha

    Geplaatst door: patrick op
  • Heer Pieter u zegt:
    .

    Ik denk dat dit een denkfout is want je ga waarschijnlijk gebukt onder het feit dat je beter wel mee had kunnen doen!

    Dus doe niet zo stoer laat al je gemaar varen en doe gewoon mee want je hebt namelijk niets te verliezen !

    Geplaatst door: de hopende op
  • Ik kan alleen maar hopen dat Rene geen gelijk krijgt, zou zonde zijn van alle energie die we erin hebben gestoken.

    Geplaatst door: Toontje op
  • Hier hebben we dus de eerste rotte appel: rene een krotzenburgvaarder in hart en nieren

    Geplaatst door: max op
  • Voor de twijelaars,kijk eens op de schippersvoorschippers site (even account aanvragen)
    Daar staat onder het kopje ‘wie doet er mee de 15de’ een hele serieuze LIJST met schepen.

    DIT HEEFT EEN HEEL SERIEUZE KANS VAN SLAGEN!!!!!

    Bijkomend voordeel is dat als we eenmaal weten dat we eenheid en dus macht kunnen vormen we ooit mogelijk nog eens een bijzonder machtige eenheid kunnen zijn.
    Alleen dat idee is de moeite al waard.

    Tuurlijk zijn er maars maar de maars die er zijn als we gewoon doorvaren zijn groter.

    Een grote groep van HONDERDEN schepen heeft al gezegt niet meer aan te nemen onder huidig tarief.

    Geef het het voordeel van de twijfel en doe mee want wat wint u met de huidige situatie???

    Geplaatst door: Tja op
  • Beste commemtaar gevers, Wanneer je je verdiept in de historie van de binnenvaart,zijn dit soort acties van EUBO al tientallen keren geprobeerd, als U mij er 1 tje kunt noemen die succes vol was hoor ik dit graag. Jullie moeten je beseffen dat er geen eenheid is in de binnenvaart en dat dat misschien ook wel goed is. De binnenvaart zal zich voor het eerst als volwaardige bedrijfstak laten zien, waar helaas ook faillesementen bij horen en ik ga met mijn rug recht failliet zonder in de kleuterklas eubo te gaaan zitten.

    Geplaatst door: pieter op
  • Collega,s
    Lees nu eens op nieuwsbladtransport .nl en dan: EVO Tijd voor de juiste plannetjes.Geciteerd: Het oplegplan is dan nu gestrand,maar dit soort initiatieven kan ook wel eens leiden tot de juiste plannetjes!!!
    Haal uw voordeel er mee,want dit is er een!!!

    Geplaatst door: Martin op
  • Zo is dat! 2 Days to D-DAY….

    Geplaatst door: M Lancel op
  • @jan

    nee jan alleen hier bij de reacties op schuttevaer wordt er lekker anoniem met modder gegooid.
    bij de eubo zit een hele grote groep die het wel met elkaar eens is.
    wat er hier geschreven wordt is onzin of pure verveling.
    en de evo staat niet te lachen die schijt in zijn broek dat het eubo plan volgende week aanslaat.

    Geplaatst door: anoniem op
  • goedzo jan!! hou vol!! dan blijf je toch lekker voor 3nogwat naar mannheim varen (straks als enige hoop ik !!!!!)

    Geplaatst door: bootjevaarder op
  • Wat hier nu gebeurd daar kunnen ze bij de evo en de bevrachters allen maar om lachen ze willen wat doen maar ze zitten alleen maar met modder na mekaar te gooien . iedereen moet eens zijn volle verstandt gebruiken dan kom het misschien goed

    Geplaatst door: jan op
  • @rene: zit wat in, als het alleen over krotzenburg zou gaan tenminste, wat niet het geval is, ook is de lijst die er is vooralsnog beperkt tot kolenpendels.
    als een en ander blijkt te werken zal de lijst worden uitgebreid, en laat de bavaria en de msg maar eens het gevoel hebben dat ze het voor te weinig doen, misschien dat de NPRC en soortgelijken dan ook eens wakker worden

    Geplaatst door: M op
  • Dat zijn nagelen met koppen Rene, En het grote probleem ligt in Nederland met hun miserabele hypotheken aan de “grote gokkers”, maar als we NU op korte termijn niets doen komt het met de Belgen ook niet goed, Dus het is EUBO of het is niets meer…

    Geplaatst door: au contraire op
  • ik vraag me af wie die rotte appels zijn.
    Vorige zomer hebben de donauzonnepittenvaarders naar krotzenburg gevaren om een deel van de gasolie te kunnen betalen richting boedapest.
    daarna werd er gestreeft om de moezelprijzen op te krikken dus op de main kwamen de moezeltoeristen ook eens kijken hoe hoog het commerzbankgebouw wel was in frankfurt.
    Nu de main-donaukanaal dicht is wegens ijs gaat de msg vloot en bavaria de prijs verzieken.EN nu heeft de vaste krotzenburgploeg het gedaan?DUS….
    Iedere dag gaat er 8000 ton naar krotzenburg,stel dat de prijs naar 5 € gaat, denken jullie echt dat iedereen een reis bekomt naar krotzenburg aan 5€,een paar gaan die krijgen en de rest…. daar is geen werk voor?Gaan die tegen de kant wachten tot 2014 ,omdat wij eens naar de werf moeten?
    nee effe bellen misschien voor 4.75€ kan ik ook nog wel varen en zo gaat dat verder.
    ze zouden beter die hollandse banken onder handen nemen daar is het probleem .

    Geplaatst door: rene een krotzenburgvaarder in hart en nieren op
  • Precies! het is iets(plan eubo) of niets (zogenaamde markt werking en tientallen gezinnen financieel naar de filistijnen die niet de wereldwijde crisis veroorzaakt hebben)ik wens ook iedereen veel succes

    @pieter: 14 dagen leeg en een ander 3 reizen, ja! beter met opgeheven hoofd naar de klote als je eigen zelf naar de klote gewerkt

    Geplaatst door: M Lancel op
  • pieter je zit dingen tezeggen wt je zelf heb gedaan want je hoef niet voor dat volk!!!!!tevaren hoor dat doe je helemaal zelf niemand heb jouw daar toe verplicht konijn dat je bent!!!!!!!!!

    mvg.p

    Geplaatst door: p. op
  • @pieter
    moest dit het geval zijn moet je erover zwijgen en niet verkondige
    voor al de rest ik geloof wel in dit plan en wens iedereen veel suc6

    Geplaatst door: belgico op
  • Wat is dan uw oplossing Pieter? Mischien mag jij niet van uw bank of zo, maar zo kan het niet verder,

    Geplaatst door: au contraire op
  • Beste Pieter
    Vroeger,hadden ze een mopje:Een lid aangesloten bij de NPRC won 100.000 gld ,Er werd hem gevraagd.Wat ga je er mee doen? Het antwoord was: Net zolang varen, tot het geld weer op is! Goede Vaart.

    Geplaatst door: Martin op
  • De vrachten zullen misschien even wat stijgen, maar dit geld dan voor de mensen die zijn blijven varen, de schepen die liggen komen direct op het 2e appel. We moeten ook niet zeuren er is giga veel lading maar we hebben te veel schepen. Dit word een actie die alleen veel ondelinge ruzies opleverd. Wij doen er dan ook niet aan mee, wij zijn al zoveel bedonderd door dat volk op de spliting Merwede/nw.merwede.

    Ik adviseer doe er niet aan mee je ligt straks 14 dagen leeg je hartslag staat op 200 en een ander heeft 3 reizen gedaan.

    Geplaatst door: pieter op
  • Wij gaan er voor, het is er op of er onder NU!!! zo kan het echt niet verder, Wij hebben niet zot gedaan met handelen, wij hadden een gezonde zaak en toch gaan we naar de kloten

    Geplaatst door: au contraire op
  • Angst is een slechte raadgever! En inderdaad, Anton heeft meer dan z,n best gedaan! De strijd is voor mij nog niet gestreden,indien dit plan niet de gewenste resultaten opleverd.De banken hopen heimelijk ook ,op kans van slagen! De rotte appelen die al op de bodem lagen,worden dan weggeveegd of beseitigt. Veel wijsheid de komende dagen!

    Geplaatst door: Martin Sijbrands op
  • alleen jammer dat diegene die nu wel doorvaren bevriend raken met alle bevrachters en als de prijzen hoger worden het eerst profiteren van deze ontwikkeling. de mensen die stil gaan om goede tarieven af te dwingen hebben dan het nakijken ben ik bang voor. en wat betreft de sancties, je kan natuurlijk met een schip dat toch stil ligt even tijdens het laden opzij komen. niet knokken en teren, maar gewoon intimideren. werkt het best. of is dit weer te hard voor de heren kolen schippers? ik denk de mensen confronteren met hun gedrag om toch te varen beter werkt dan alleen maar stil te liggen

    Geplaatst door: jan op
  • het wordt tijd dat de bevrachters stoppen met enkel “hun” zakken te vullen, laat ze enkel op pct werken, dan gaat de vracht vanzelf de hoogte in , de industrie betaald wél degelijke prijzen , alleen komen ze niet tot bij ons !!iedere vervoerder verdient eraan, zonder te werken…en de eindvervoerder …WIJ…moeten het stellen met een aalmoes !

    Geplaatst door: belgica op
  • Lekker handig om het op Internet te zetten, zo kunnen verladers en bevrachters al op in spelen op wat er gaat gebeuren volgende week!!!

    Geplaatst door: Ondernemer op
  • geloof mij nou de evo kan hier helemaal niets aan doen alleen maar dreigen. een spreekwoord luidt wie het laatst lacht lacht, het best. ter verduidelijking de schipperr is hier de laatste.
    ps wat wil de evo doen weer met de vriendjes bellen bij de nma die ons dan een boete oplegt ze doen maar van een kale kip kun je niet plukken.

    Geplaatst door: niet bang zijn voor de evo op
  • Ach die binnenvaartondernemer van tegenwoordig stelt toch niets meer voor?
    Maandag moet het tegendeel bewezen worden.
    Denk voordat je aanneemt aan de nma,evo laat niet meer met je sollen.
    Een wit voetje halen is niets meer of minder dan een stap in de drek.
    Vanaf het spitsenfront veel succes met deze aanbeveling van het EUBO

    Geplaatst door: Eric op
  • lat je niet gek maken allemaal, maandag en dinsdag is het nog carnaval, woensdag wordt een deel weer wakker, en donderdag, vrijdag zal het aantal schepen gaan stijgen.

    Geplaatst door: jessica op
  • En nu allemaal meedoen !!!

    En volhouden !!!

    Geplaatst door: Henk Ros op
  • Goed bezig Herman!!

    Ger veuger

    Geplaatst door: Ger Veuger op
  • wat gebeurd met de rotte appels….gewoon niks want als je die lastig val pakken ze je op zo gaat het altijd hier als je actievoer zij hebben 10 reisen te doen jij niks het kom toch wel boven

    Geplaatst door: jh op
  • Geen sancties, ik hoop wel dat ze een ieder gaan bellen zoals hierboven gezegd

    Geplaatst door: m Lancel op
  • En wat gebeurd er met de rotte appels……

    Geplaatst door: max op
  • eindelijk!! actieeeeeee!!!

    Geplaatst door: M lancel op
  • D’r op of d’r onder

    Geplaatst door: Wouter van Haaften op

Reageer

‘Maandag D-day voor EUBO’ | Schuttevaer.nl

‘Maandag D-day voor EUBO’

‘Maandag is het D-day voor de European United Barge Owners (EUBO)’, zegt directeur Anton van Megen. De Eubo adviseert zijn leden vanaf maandag niet meer aan te nemen onder de gewenste tarieven voor transport van kolen en Van Megen verwacht dat ruim 200.000 ton laadruimte niet gaat varen voor minder dan de gewenste tarieven voor kolen. En eind van de week zal een miljoen ton van de markt zijn, denkt hij.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (49)

  • Pas op dat U niet van het onderwerp afdwaald Want gisteren is er een reactie weggehaald onder het mom dat het niets te maken zou hebben met het onderwerp
    Maar dat een stel grote kinderen elkaar maar toe blijven schrijven voor de rest van de zeer overzichtelijke en naar waarheid geschreven vakblad waar er gekibbeld word over wie wat gezegd heeft onder welke naam Dat is wel erggg belangrijk
    Mensen gebruik je cijfers en neem DAN aan En de EUBO ja wat zullen we daar van zeggen Ieder het zijne En dat mag toch Wees blij dat er mensen zijn die WAT proberen voor de zwakkere onder ons…

    Geplaatst door: anoniempje op
  • Intimidatie en bedreigingen!!

    Het is toch van de zotte dat mensen bang worden geintimideerd.

    Geplaatst door: heel erg bang op
  • waarom worden die drijvende faillisementen met een tophypotheek niet aangepakt?
    De nederlandse banken vinden het geweldig dat iedereen mee opdraaid voor de rotzooi die ze aangericht hebben!!

    Geplaatst door: staatsgarantiehater op
  • Beste Pieter ?

    U reageerd niet op hetgeen ik geschreven heb!
    Ik heb alleen gevraagd of u in het vervolg uw achternaam erbij wil schrijven om persoons verwarring te voorkomen en omdat ik uw mening niet deel!
    Ik word namelijk aangesproken op het geen wat u schrijft!

    wanneer u hier geen gehoor aan geef zal ik contact opnemen met de redactie en uw naam openbaar maken.
    Ik hoop dat het niet zover hoeft te komen.

    mvg

    Pieter Leeuwestein

    Geplaatst door: Pieter Leeuwestein op
  • beste mijnheer Leeuwesteyn,
    Het gaat er niet om of uw mening en de mijne het zelfde zijn, ik heb ook graag een goede prijs voor mijn werk. Maar we moeten mensen geen valse hoop geven dit is al zo dikwijls geprobeerd en werkt alleen als de wet achter je staat. En we hebben nu eemaal te veel schepen laten bouwen en gaan we dan het werk ineens verdeelen? Waar we vroeger zo tegen waren?

    Geplaatst door: pieter op
  • hoeveel kolenboertjes zijn er overstag gegaan na 1 dag D-DAY? het is vandaag wel heel opvallend stil in de media. zal het nu al geklapt zijn? dat is wel heel snel. al was het zondag wel heel druk in de opvaart met o.a. kolen. misschien hebben ze de eerste dagen wel niks nodig boven….

    Geplaatst door: kulletje op
  • Geachte heer Pieter,

    Zou u in het vervolg uw achternaam willen vermelden,dit om misverstanden te voorkomen.
    Uw uitspraken staan namelijk erg ver af van mijn mening!

    Alvast bedankt,

    mvg

    Pieter Leeuwestein

    Geplaatst door: Pieter Leeuwestein op
  • hopelijk is maandag D DAY voor de bank!!!
    de stekker eruit voor 30 % VAN DE VLOOT.
    dat is een oplossing op korte termijn .een kleine handtekening van de rabo directeur een grote stap voor de scheepvaart

    Geplaatst door: realist op
  • N.M.A. staat voor Niet Meer Aannemen

    Voor de rest veel succes.
    De boeren is het ook gelukt met de melkprijzen.
    Dit tempo doorvaren met ze,n allen heeft geen zin dan gaan er heel veel failliet, ga je niet failliet dan boer je heel hard achteruit dan hebben we met ze,n allen weer een paar jaar nodig om weer een gezond bedrijf te hebben. Dus laten we hopen dat dit wat wordt, de vraagtekens weten we allemaal.
    Maar denk met ze,n allen na met een reis aannemen en doe mee.

    Geplaatst door: NMA niet meer aannemen op
  • beste lezer
    Uit het verleden is inderdaad wel gebleken dat dit soort acties geen zin heeft.Echter als er bij deze club nog wat geprobeerd wordt wat kunnen ze verliezen?Uit een van de reacties las ik dat de crisis de schuld krijgt,dat is als iedereen eerlijk naar zijn eigen situatie kijkt niet altijd de eerste oorzaak.Is er iemand die een idee heeft om ook de roekeloosheid van banken aan de kaak te stellen en ervoor kan zorgen dat de schippers die nu nog wel een gezonde zaak hebben niet voor de schade op gaan draaien?Ik hoop dat alles tot een gewenst resultaat gaat leiden en wens een ieder veel wijsheid toe in de komende dagen houd het waardig.De evo zou de evo niet zijn als ze niks te zeggen hebben dus dat is niets nieuws laat maar gaan.

    Geplaatst door: mvg BG op
  • @ oude schipper
    Tja, u klinkt inderdaad als een belg

    Geplaatst door: bootjevaarder op
  • Hier de ondervinding en ervaring van een Belg die alle waters en rieviren door zwommen heeft
    Ik dacht dat de Nederlanders alles zo goed weten,en alles zo goed kunnen,maar rekenen was wel niet hun sterk vaak (de ene nieuwbouw bestellen na de andere)daar waar wij stonden naar te kijken. Maar blijkbaar hun bank betalen kunnen ze toch niet zo goed,want daar hebben ze nu ploblemen mee.En nu moeten de rotte appels mee de kastanjes uit het vuur halen.Als je een paar jaar ervaring hebt dan herinnerd je nog 1975 staking van 9 weken.Wat heeft het toen op geleverd????
    TOTAAL NIETS
    Wat je nu almaal van zin bent beste Pieter kijk naar 1975.Wat lever het op TOTAAL NIETS.Laat de tijd zijn werk doen en we komen er wel terug uit.En de zwakke die niet goed hebben kunnen rekenen zullen terug moeten in leveren

    Geplaatst door: De Oude Schipper op
  • in noord frankrijk gaan de franse schippers v d week ook staken voor hun te hoge belastingen enz dus misschien ist wel de goei periode om allemaal eens solidaIr te zijn met elkaar

    Geplaatst door: K op
  • Het gaat niet om wel of niet meedoen, we hebben in het verleden kunnen zien dat het niet werkt en het zal weer niet werken.
    Het wiel word voor de zoveelste keer uitgevonden.Ga eerst het boek van de anrtropoloog Jojado Verrips (als het tij verloopt) eens lezen en dan nog een boekje over economie dan zul je begrijpen dat het niet lukt.En trouwens we hebben toch ook enorme winsten op onze schepen gemaakt dan kunnen we toch wel een paar slechte jaren overbruggen?

    Geplaatst door: pieter op
  • Wie is ‘rene een krotzenburgvaarder in hart en nieren’…de Willem-antonie zeker!haha

    Geplaatst door: patrick op
  • Heer Pieter u zegt:
    .

    Ik denk dat dit een denkfout is want je ga waarschijnlijk gebukt onder het feit dat je beter wel mee had kunnen doen!

    Dus doe niet zo stoer laat al je gemaar varen en doe gewoon mee want je hebt namelijk niets te verliezen !

    Geplaatst door: de hopende op
  • Ik kan alleen maar hopen dat Rene geen gelijk krijgt, zou zonde zijn van alle energie die we erin hebben gestoken.

    Geplaatst door: Toontje op
  • Hier hebben we dus de eerste rotte appel: rene een krotzenburgvaarder in hart en nieren

    Geplaatst door: max op
  • Voor de twijelaars,kijk eens op de schippersvoorschippers site (even account aanvragen)
    Daar staat onder het kopje ‘wie doet er mee de 15de’ een hele serieuze LIJST met schepen.

    DIT HEEFT EEN HEEL SERIEUZE KANS VAN SLAGEN!!!!!

    Bijkomend voordeel is dat als we eenmaal weten dat we eenheid en dus macht kunnen vormen we ooit mogelijk nog eens een bijzonder machtige eenheid kunnen zijn.
    Alleen dat idee is de moeite al waard.

    Tuurlijk zijn er maars maar de maars die er zijn als we gewoon doorvaren zijn groter.

    Een grote groep van HONDERDEN schepen heeft al gezegt niet meer aan te nemen onder huidig tarief.

    Geef het het voordeel van de twijfel en doe mee want wat wint u met de huidige situatie???

    Geplaatst door: Tja op
  • Beste commemtaar gevers, Wanneer je je verdiept in de historie van de binnenvaart,zijn dit soort acties van EUBO al tientallen keren geprobeerd, als U mij er 1 tje kunt noemen die succes vol was hoor ik dit graag. Jullie moeten je beseffen dat er geen eenheid is in de binnenvaart en dat dat misschien ook wel goed is. De binnenvaart zal zich voor het eerst als volwaardige bedrijfstak laten zien, waar helaas ook faillesementen bij horen en ik ga met mijn rug recht failliet zonder in de kleuterklas eubo te gaaan zitten.

    Geplaatst door: pieter op
  • Collega,s
    Lees nu eens op nieuwsbladtransport .nl en dan: EVO Tijd voor de juiste plannetjes.Geciteerd: Het oplegplan is dan nu gestrand,maar dit soort initiatieven kan ook wel eens leiden tot de juiste plannetjes!!!
    Haal uw voordeel er mee,want dit is er een!!!

    Geplaatst door: Martin op
  • Zo is dat! 2 Days to D-DAY….

    Geplaatst door: M Lancel op
  • @jan

    nee jan alleen hier bij de reacties op schuttevaer wordt er lekker anoniem met modder gegooid.
    bij de eubo zit een hele grote groep die het wel met elkaar eens is.
    wat er hier geschreven wordt is onzin of pure verveling.
    en de evo staat niet te lachen die schijt in zijn broek dat het eubo plan volgende week aanslaat.

    Geplaatst door: anoniem op
  • goedzo jan!! hou vol!! dan blijf je toch lekker voor 3nogwat naar mannheim varen (straks als enige hoop ik !!!!!)

    Geplaatst door: bootjevaarder op
  • Wat hier nu gebeurd daar kunnen ze bij de evo en de bevrachters allen maar om lachen ze willen wat doen maar ze zitten alleen maar met modder na mekaar te gooien . iedereen moet eens zijn volle verstandt gebruiken dan kom het misschien goed

    Geplaatst door: jan op
  • @rene: zit wat in, als het alleen over krotzenburg zou gaan tenminste, wat niet het geval is, ook is de lijst die er is vooralsnog beperkt tot kolenpendels.
    als een en ander blijkt te werken zal de lijst worden uitgebreid, en laat de bavaria en de msg maar eens het gevoel hebben dat ze het voor te weinig doen, misschien dat de NPRC en soortgelijken dan ook eens wakker worden

    Geplaatst door: M op
  • Dat zijn nagelen met koppen Rene, En het grote probleem ligt in Nederland met hun miserabele hypotheken aan de “grote gokkers”, maar als we NU op korte termijn niets doen komt het met de Belgen ook niet goed, Dus het is EUBO of het is niets meer…

    Geplaatst door: au contraire op
  • ik vraag me af wie die rotte appels zijn.
    Vorige zomer hebben de donauzonnepittenvaarders naar krotzenburg gevaren om een deel van de gasolie te kunnen betalen richting boedapest.
    daarna werd er gestreeft om de moezelprijzen op te krikken dus op de main kwamen de moezeltoeristen ook eens kijken hoe hoog het commerzbankgebouw wel was in frankfurt.
    Nu de main-donaukanaal dicht is wegens ijs gaat de msg vloot en bavaria de prijs verzieken.EN nu heeft de vaste krotzenburgploeg het gedaan?DUS….
    Iedere dag gaat er 8000 ton naar krotzenburg,stel dat de prijs naar 5 € gaat, denken jullie echt dat iedereen een reis bekomt naar krotzenburg aan 5€,een paar gaan die krijgen en de rest…. daar is geen werk voor?Gaan die tegen de kant wachten tot 2014 ,omdat wij eens naar de werf moeten?
    nee effe bellen misschien voor 4.75€ kan ik ook nog wel varen en zo gaat dat verder.
    ze zouden beter die hollandse banken onder handen nemen daar is het probleem .

    Geplaatst door: rene een krotzenburgvaarder in hart en nieren op
  • Precies! het is iets(plan eubo) of niets (zogenaamde markt werking en tientallen gezinnen financieel naar de filistijnen die niet de wereldwijde crisis veroorzaakt hebben)ik wens ook iedereen veel succes

    @pieter: 14 dagen leeg en een ander 3 reizen, ja! beter met opgeheven hoofd naar de klote als je eigen zelf naar de klote gewerkt

    Geplaatst door: M Lancel op
  • pieter je zit dingen tezeggen wt je zelf heb gedaan want je hoef niet voor dat volk!!!!!tevaren hoor dat doe je helemaal zelf niemand heb jouw daar toe verplicht konijn dat je bent!!!!!!!!!

    mvg.p

    Geplaatst door: p. op
  • @pieter
    moest dit het geval zijn moet je erover zwijgen en niet verkondige
    voor al de rest ik geloof wel in dit plan en wens iedereen veel suc6

    Geplaatst door: belgico op
  • Wat is dan uw oplossing Pieter? Mischien mag jij niet van uw bank of zo, maar zo kan het niet verder,

    Geplaatst door: au contraire op
  • Beste Pieter
    Vroeger,hadden ze een mopje:Een lid aangesloten bij de NPRC won 100.000 gld ,Er werd hem gevraagd.Wat ga je er mee doen? Het antwoord was: Net zolang varen, tot het geld weer op is! Goede Vaart.

    Geplaatst door: Martin op
  • De vrachten zullen misschien even wat stijgen, maar dit geld dan voor de mensen die zijn blijven varen, de schepen die liggen komen direct op het 2e appel. We moeten ook niet zeuren er is giga veel lading maar we hebben te veel schepen. Dit word een actie die alleen veel ondelinge ruzies opleverd. Wij doen er dan ook niet aan mee, wij zijn al zoveel bedonderd door dat volk op de spliting Merwede/nw.merwede.

    Ik adviseer doe er niet aan mee je ligt straks 14 dagen leeg je hartslag staat op 200 en een ander heeft 3 reizen gedaan.

    Geplaatst door: pieter op
  • Wij gaan er voor, het is er op of er onder NU!!! zo kan het echt niet verder, Wij hebben niet zot gedaan met handelen, wij hadden een gezonde zaak en toch gaan we naar de kloten

    Geplaatst door: au contraire op
  • Angst is een slechte raadgever! En inderdaad, Anton heeft meer dan z,n best gedaan! De strijd is voor mij nog niet gestreden,indien dit plan niet de gewenste resultaten opleverd.De banken hopen heimelijk ook ,op kans van slagen! De rotte appelen die al op de bodem lagen,worden dan weggeveegd of beseitigt. Veel wijsheid de komende dagen!

    Geplaatst door: Martin Sijbrands op
  • alleen jammer dat diegene die nu wel doorvaren bevriend raken met alle bevrachters en als de prijzen hoger worden het eerst profiteren van deze ontwikkeling. de mensen die stil gaan om goede tarieven af te dwingen hebben dan het nakijken ben ik bang voor. en wat betreft de sancties, je kan natuurlijk met een schip dat toch stil ligt even tijdens het laden opzij komen. niet knokken en teren, maar gewoon intimideren. werkt het best. of is dit weer te hard voor de heren kolen schippers? ik denk de mensen confronteren met hun gedrag om toch te varen beter werkt dan alleen maar stil te liggen

    Geplaatst door: jan op
  • het wordt tijd dat de bevrachters stoppen met enkel “hun” zakken te vullen, laat ze enkel op pct werken, dan gaat de vracht vanzelf de hoogte in , de industrie betaald wél degelijke prijzen , alleen komen ze niet tot bij ons !!iedere vervoerder verdient eraan, zonder te werken…en de eindvervoerder …WIJ…moeten het stellen met een aalmoes !

    Geplaatst door: belgica op
  • Lekker handig om het op Internet te zetten, zo kunnen verladers en bevrachters al op in spelen op wat er gaat gebeuren volgende week!!!

    Geplaatst door: Ondernemer op
  • geloof mij nou de evo kan hier helemaal niets aan doen alleen maar dreigen. een spreekwoord luidt wie het laatst lacht lacht, het best. ter verduidelijking de schipperr is hier de laatste.
    ps wat wil de evo doen weer met de vriendjes bellen bij de nma die ons dan een boete oplegt ze doen maar van een kale kip kun je niet plukken.

    Geplaatst door: niet bang zijn voor de evo op
  • Ach die binnenvaartondernemer van tegenwoordig stelt toch niets meer voor?
    Maandag moet het tegendeel bewezen worden.
    Denk voordat je aanneemt aan de nma,evo laat niet meer met je sollen.
    Een wit voetje halen is niets meer of minder dan een stap in de drek.
    Vanaf het spitsenfront veel succes met deze aanbeveling van het EUBO

    Geplaatst door: Eric op
  • lat je niet gek maken allemaal, maandag en dinsdag is het nog carnaval, woensdag wordt een deel weer wakker, en donderdag, vrijdag zal het aantal schepen gaan stijgen.

    Geplaatst door: jessica op
  • En nu allemaal meedoen !!!

    En volhouden !!!

    Geplaatst door: Henk Ros op
  • Goed bezig Herman!!

    Ger veuger

    Geplaatst door: Ger Veuger op
  • wat gebeurd met de rotte appels….gewoon niks want als je die lastig val pakken ze je op zo gaat het altijd hier als je actievoer zij hebben 10 reisen te doen jij niks het kom toch wel boven

    Geplaatst door: jh op
  • Geen sancties, ik hoop wel dat ze een ieder gaan bellen zoals hierboven gezegd

    Geplaatst door: m Lancel op
  • En wat gebeurd er met de rotte appels……

    Geplaatst door: max op
  • eindelijk!! actieeeeeee!!!

    Geplaatst door: M lancel op
  • D’r op of d’r onder

    Geplaatst door: Wouter van Haaften op

Reageer